Κυβερνητικός παραλογισμός για τα ιστορικά οχήματα – γερό πρόστιμο σε όσους τα...

Κυβερνητικός παραλογισμός για τα ιστορικά οχήματα – γερό πρόστιμο σε όσους τα κυκλοφορούν ελεύθεροι

75




Κυβερνητικός παραλογισμός και σε δεύτερο χρόνο. Αυτή τη φορά το στόρι έχει να κάνει με  ιστορικά οχήματα (και μοτοσικλέτες), που, παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις για επανεξέταση της κυβερνητικής απόφασης, είναι παράνομο να κυκλοφορούν “ελεύθερα” χωρίς το ανάλογο, υψηλό… αντίτιμο.

Από τον Οκτώβριο, έτσι ξαφνικά και χωρίς καμία διαβούλευση ή επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους (λέσχες αυτοκινήτου κλπ), πάρθηκε η απόφαση να επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ σε όσους κυκλοφορούν στο δρόμο με ιστορικά αυτοκίνητα (με τις ανάλογες πινακίδες), αναφέρει το newsauto.gr, καταργώντας παράλληλα και τη διαδικασία εκδόσεων προσωρινών αδειών κυκλοφορίας (συνήθως 48ωρες) αυτών των αυτοκινήτων.

Γίνεται επιτρεπτό μόνο να κυκλοφορούν αυτά που χρησιμοποιούνται για αγώνες ή εκδηλώσεις νομίμως αδειοδοτημένες, χωρίς όμως “να επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τους χώρους των αγώνων ή εκδηλώσεων ή προς άλλους χώρους για την τυχόν επισκευή ή συντήρηση αυτών”. Δηλαδή θα πρέπει να μετακινούνται με τρέιλερ.

Στην περίπτωση τώρα που τα ιστορικά αυτά οχήματα μετέχουν σε αγώνες ή εκδηλώσεις χωρίς το απαραίτητο ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα (πινακίδες ή οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο), τότε επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.

Στις 14 Δεκεμβρίου έγινε μία συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων μεταξύ του Γεν. Γραμματέα κ. Θάνου Βούρδα και των δύο Ομοσπονδιών Ε.Ο. ΦΙΛ.Π.Α. και ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με τα σωματεία “ο Γεν. Γραμματέας κατανόησε την ανάγκη περιορισμένης κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων, επισκέψεων σε συνεργεία και την αυτοκίνητη μετακίνηση προς και από τις εκδηλώσεις και σε εύλογο χρονικό διάστημα θα τροποποιηθεί η Κ.Υ.Α. αρ. Α οικ. 55972-3112 (ΦΕΚ Β/3641)”.

Ενα μήνα μετά την συνάντηση δεν έχει αλλάξει τίποτα, με αποτέλεσμα πολλά ιστορικά “διαμάντια” να φεύγουν απο την Ελλάδα, προς -κυρίως- Γερμανία και Αγγλία, με τους κατόχους τους να τα πουλάνε σε χαμηλές τιμές, αφού πλέον δεν μπορούν να τα χαίρονται.

Αναμφίβολα, η έκδοση ιστορικών πινακίδων τα τελευταία χρόνια, με κάποιους ημετέρους και ιδιαίτερα… πρόθυμους να εκδίδουν πινακίδες ακόμα και σε αυτοκίνητα τα οποία δεν είναι ιστορικά, αλλά απλά παλιά, είχε φέρει στην επιφάνεια πολλά κενά στην όλη διαδικασία.

Ομως για άλλη μια φορά η Κυβέρνηση εφαρμόζει την τακτική “πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι” μη δείχνοντας -προς το παρόν- καμία ουσιαστική διάθεση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, μη καταργώντας την έννοια “ιστορικό αυτοκίνητο”, απλά τροποποιώντας τη διαδικασία έκδοσης τέτοιων πινακίδων, οι οποίες θυμίζουμε απαλλάσσουν τους κατόχους απο χαράτσια και φόρους.