Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
29 Ιουνίου 2021 19:15
Γιάννης Μπέζος: «Θεωρώ αδιανόητο να είσαι σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής, θιασάρχης και να φέρεσαι άσχημα».
«Η αλήθεια είναι ότι μετά από αυτή την υποχρεωτική καθίζηση υπάρχει μια τάση και του κόσμου να προσέλθει στα θέατρα και μία τάση δική μας να παρουσιάσουμε πράγματα. Και εμείς πρέπει να έχουμε έργο να δείξουμε και να είμαστε καλύτεροι από ποτέ», σχολίασε ο αγαπημένος ηθοποιός σχετικά με την επιστροφή σε μία – μερική έστω – κανονικότητα στο χώρο του πολιτισμού.
Μιλώντας για το αν εξακολουθεί να έχει αγωνία πριν από κάποια δουλειά, ή αν με την πάροδο των χρόνων του έχει φύγει το άγχος, ο ίδιος απάντησε ότι «Αγχώδης δεν ήμουν ποτέ, πάντα διατηρώ τα ερωτηματικά μου όμως. Πρέπει να ανανεωνόμαστε και μέσα μας και ως προς το ρεπερτόριό μας, να πηγαίνουμε παρακάτω».
«Η ελληνική τηλεόραση παραμένει συντηρητική, όμως, προς τη θεματολογία της και την ανανέωση των προσώπων. Πρέπει να πάμε σε πιο τολμηρά θέματα, να ανοίξουμε λίγο τη βεντάλια. Δεν πρέπει να μένουμε στις εξαιρέσεις, στις Μέλισσες ή τον Σιωπηλό Δρόμο. Πρέπει να γίνει πιο γενικό αυτό. Δεν αφορά μόνο στις σειρές αυτό, αφορά και στις εκπομπές λόγου, τις πρωινές εκπομπές κλπ.. Το ότι η τηλεθέαση καθορίζει το πρόγραμμα το καταλαβαίνω μέχρι ενός σημείου. Η τηλεθέαση δε μετράει την εκτίμηση του κοινού, αλλά την προτίμησή του εκείνη την ώρα. Η εκτίμηση του κοινού δε μετριέται», σημείωσε ο Γιάννης Μπέζος σχολιάζοντας το χώρο της τηλεόρασης σήμερα.
Αναφερόμενος στην πληθώρα παραστάσεων μετά την άρση των μέτρων, ο ίδιος είπε ότι «Πάντα είχαμε πολλές παραστάσεις. Δε νομίζω ότι είναι μια σεζόν που έχει τις πιο πολλές, αλλά γενικά υπάρχει υπερπληθώρα. Έχεις την ευκαιρία να επιλέξεις. Αλλά δεν ξέρω αν είναι εύκολο να επιλέξεις μέσα στον καταιγισμό των παραστάσεων. Επίσης πολλές είναι στο επίπεδο το ερασιτεχνικό, σε ό,τι αφορά στις συνθήκες. Το μεγάλο μας πρόβλημα του χώρου μας είναι τα θέματα τα εργασιακά. Δεν υπάρχει χρήμα στην ελληνική αγορά για να συντηρήσει όλες αυτές τις παραστάσεις και θεατρικές παραγωγές».
Σχετικά με το τι ήταν αυτό που τον τράβηξε στο θέατρο, ο ίδιος περιέγραψε μια εμπειρία από όταν ήταν παιδί.
«Είμαι ηθοποιός 42 χρόνια. Όταν ήμουν στο σχολείο είχα πάει με τους γονείς μου σε μια παράσταση στο Εθνικό Θέατρο, είδαμε την παράσταση, έκλεισε η αυλαία, και μετά αναρωτιόμουν τι γίνεται από πίσω. Το θέμα της δουλειάς της δικής μας είναι η γοητεία του αγνώστου. Είναι λίγο αιρετική δουλειά, είναι στη σφαίρα της εξαίρεσης, και το άγνωστο φοβούνται και οι γονείς που δε θέλουν τα παιδιά τους να κάνουν αυτή τη δουλειά», είπε χαρακτηριστικά.
Πόσο, όμως, τον άλλαξε το θέατρο;
«Δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα αυτό το ερώτημα γιατί πρέπει να έχεις εικόνα του εαυτού σου όταν ήσουν ξένος. Είναι τόσο μεγάλες οι αλλαγές που έγινε μέσα στα χρόνια. Είναι μεγάλη τέχνη να ζεις με ανησυχία και έχοντας μια ποιότητα στη σκέψη σου. Να ανεβάζεις διαρκώς τον πήχυ στη ζωή και τότε έρχεται και η τέχνη και ακουμπάει. Πρέπει να υπάρχει πάθος, και να μας αποκαλύπτει κάτι γενικά, όχι μόνο στη σκηνή. Οι κίνδυνοι στο χώρο μας είναι η προχειρότητα και η ψευδοπνευματικότητα. Εγώ προσπαθώ να τα αποφεύγω», απάντησε ο Γιάννης Μπέζος.
Ο Γιάννης Μπέζος μίλησε και για την παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί αυτό το καλοκαίρι, τον «Οθέλλο» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη.
«Το έργο μιλάει για ανθρώπινες συμπεριφορές, για μεγαλείο ανθρώπινο και σκοτεινιά. Μιλάει για τη διαφορετικότητα. Ο Οθέλλος ήταν έγχρωμος στη Βενετία. Το έργο πραγματεύεται το πώς οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να ξεγελαστούν. Τη θέση της γυναίκας. Όλα αυτά είναι ανθρώπινες αδυναμίες που δεν έχουν χρόνο και δεν τελειώνουν ποτέ. Το θέατρο δεν τις θεραπεύει, αλλά τις αποκαλύπτει, μας τις δείχνει. Ταξιδεύουμε καλοκαίρι στην περιφέρεια και η αγωνία μου είναι να έρθει σε επαφή ο κόσμος με ένα πολύ ισχυρό ποιητικό κείμενο», είπε ο Γιάννης Μπέζος.
«Αύριο παίζουμε στην Πάτρα, θα συνεχίσουμε στην Κέρκυρα, τη Θεσσαλονίκη, μετά πάλι Αθήνα. Διαφαίνεται ότι η παράσταση θα έχει καλή διαδρομή από την προπώληση. Αλλά πρέπει να είμαστε ουσιαστικά παρόντες, είναι πολλαπλάσια η ευθύνη μας. Θα συμμετέχουμε όπως μπορούμε στο να βγει η χώρα από αυτή την περιπέτεια», είπε ακόμα.
Ο Γιάννης Μπέζος μίλησε και για το θέμα του #MeToo, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Υπάρχει κάτι που έλεγαν οι αρχαίοι, το παν μέτρον άριστον. Δεν το ακολουθούμε. Είμαστε της υπερβολής. Αποθεώνουμε γρήγορα και κατακρεουργούμε αμέσως. Οι άνθρωποι έχουν και αδυναμίες και μεγαλειώδεις στιγμές. Δε θα δικαιολογήσουμε τις εγκληματικές συμπεριφορές, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι ένας άνθρωπος έχει αδυναμίες. Ο αγώνας που γίνεται να ξεπεράσουμε τις αδυναμίες μας, είναι αυτό που παράγει και τον πολιτισμό».
«Το θέμα δεν είναι αν επικοινώνησα, δε θα απαντήσω γιατί αυτό είναι δικό μου θέμα. Υπάρχει κάτι γενικότερο που με απασχολεί. Ορισμένες υποθέσεις κρίνονται νομικά και κοινωνικά ορισμένες έχουν ήδη κριθεί. Εμένα με απασχολεί το θέμα της συμπεριφοράς. Στο χώρο το δικό μας έχει πεδίο δόξης λαμπρό η κακή και απαξιωτική συμπεριφορά. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις μια εγκληματική πράξη. Θεωρώ αδιανόητο να είσαι σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής, θιασάρχης και να φέρεσαι άσχημα. Είναι κάτι που διαχέει το χώρο μας. Πρέπει να καταλάβουμε ότι κάνουμε μία δουλειά. Ο σεβασμός και ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τον νεότερο και τον αδύναμο σε χαρακτηρίζει ως άνθρωπο. Εγώ ρίχνω ευθύνη για αυτό και στους παραγωγούς. Έχουν ευθύνη οι παραγωγοί όπως έχουν και οι θεσμοί.