Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
3 Σεπτεμβρίου 2021 12:15
Μελέτης Ηλίας: «Πήγα να παίξω στο θέατρο με οξεία σκωληκοειδίτιδα, δηλαδή θα πάθαινα περιτονίτιδα, θα πέθαινα»
Όχι δεν το φανταζόμουν. Ένας λόγος που συνέβησαν ήταν λόγω της καραντίνας. Νιώθω ότι η πλειονότητα των ηθοποιών είμαστε πολύ φιλότιμοι ώστε να «κλείσουμε» ένα θέατρο ή να κατεβάσουμε μια παράσταση. Δεν θέλουμε να πάρουμε την ευθύνη αυτή. Εγώ ας πούμε παρά λίγο να παίξω με σκωληκοειδίτιδα και τελευταία στιγμή μπήκα χειρουργείο. Επειδή όμως έχουμε μάθει στο θέατρο ότι για κανέναν απολύτως λόγο δεν πρέπει να σταματήσεις να παίζεις, πήγα να παίξω με οξεία σκωληκοειδίτιδα, δηλαδή θα πάθαινα περιτονίτιδα, θα πέθαινα. Ευτυχώς το ανακάλυψα εγκαίρως και μπήκα σε χειρουργείο μια ώρα πριν την παράσταση.
Κατά συνέπεια οποιοσδήποτε ηθοποιός υφίσταται βία, εξαιτίας αυτής της συνθήκης, είναι πολύ δύσκολο να καταγγείλει κάποιον ανώτερο του, όχι μόνο επαγγελματικά ανώτερο, παίρνοντας το θάρρος του σταματήματος μιας παράστασης. Αυτός νομίζω είναι και ο κύριος λόγος που δεν είχε γίνει μέχρι τώρα κάποια αποκάλυψη. Το γεγονός ότι ήταν κλειστά τα θέατρα έκανε κάποιους να βρουν το θάρρος να μιλήσουν.
Τώρα, γιατί συνέβαινε αυτό… νομίζω ότι σε αυτό μερίδιο ευθύνης έχουμε πάρα πολύς κόσμος. Έχουμε εμείς που υπάρχουμε σε αυτό το χώρο και είχαμε ακούσει και δεν ρωτήσαμε κάτι παραπάνω, δεν το εξετάσαμε, δεν πήραμε την πρωτοβουλία να το καταγγείλουμε. Σαφώς και ο τύπος, τα μίντια που θεοποιούσαν κάποιους ανθρώπους. Μην ξεχνάμε ότι ένας άνθρωπος που έχει εξουσία, αυτόματα αλλάζει προς το χειρότερο με τα χρόνια. Γι’ αυτό και ένας από τους λόγους που οι εκλογές γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια είναι επειδή η εξουσία διαβρώνει τον άνθρωπο. Υπήρχαν κάποιοι άνθρωποι με αδιαπραγμάτευτη δύναμη και εξουσία στο χώρο μας που αυτό τους έκανε σχεδόν θεούς μέσα στο κεφάλι τους. Είπε στο Εγώ.