Για τη Δήμητρα Κωστάκη, ένα από τα εμβληματικά μοντέλα της γενιάς των 90s, η μόδα ήταν μια ώθηση για να σπάσει τα όρια της comfort zone της, να αφήσει πίσω το δειλό κορίτσι που ήταν κάποτε και να ενηλικιωθεί σε μια γυναίκα δυνατή και δυναμική, με αυτοπεποίθηση, που θα μπορούσε να μετακινήσει και βουνά. Τη στιγμή ακριβώς που η καριέρα της βρισκόταν στο απόγειό της, η Κωστάκη αποφάσισε να την παρατήσει.
Δήμητρα Κωστάκη: Πού βρίσκεται και τι κάνει σήμερα το τοπ μόντελ των 90s
Ήταν μόλις 26 ετών όταν συνειδητοποίησε ότι το μόντελινγκ δεν είχε κάτι περισσότερο να της προσφέρει και επέλεξε να επικεντρωθεί στη δημιουργία της δικής της οικογένειας.
Δεν το μετάνιωσε και όταν ήταν έτοιμη να επιστρέψει ξανά δεν βρήκε την υποδοχή που θα περίμενε για ένα παλαίμαχο μοντέλο το οποίο στο παλμαρέ του έχει μεταξύ άλλων συνεργασίες με τους οίκους Moschino, Cavalli, Valentino, Miyake.
Τότε κατάλαβε ότι πολλά είχαν μεσολαβήσει μέσα στις δυόμισι δεκαετίες στη διάρκεια των οποίων διαχώρισε τη θέση της από τη σόουμπιζ.
Η Δήμητρα Κωστάκη άφησε το μόντελινγκ σε μια περίοδο που οι γυναίκες επένδυαν στη φυσική καλλονή τους και επέστρεψε σε έναν κόσμο όπου όλοι δηλώνουν μοντέλα, influencers και επιδραστικοί, «αλήθεια, σε τι μας επηρεάζουν;» αναρωτιέται η ίδια.
Η Κωστάκη, που θεωρεί τη φυσική ομορφιά μια αληθινή και σπάνια πια αρετή και πιστεύει ότι θεμέλιος λίθος στην καριέρα της ήταν το πρόσωπό της που λειτουργούσε σαν καμβάς για τους σχεδιαστές, τα τελευταία χρόνια έχει εστιάσει στη φωτογραφία και στα ταξίδια.
Ονειρεύεται μάλιστα να κάνει μια ταξιδιωτική εκπομπή, την οποία πιστεύει πως θα υπηρετούσε όπως κανείς άλλος, και λέει ότι μπορεί κάποτε να πεθάνει πάμφτωχη από λεφτά, αλλά θα είναι σίγουρα πλούσια σε εμπειρίες.
Η αποτυχημένη προσπάθεια να επιστρέψει στο μόντελινγκ
Η ίδια λέει ότι νοιώθει «ξεχασμένη» και της κάνει εντύπωση όταν τη θυμάται κάποιος, από την άποψη ότι εδώ και χρόνια δεν βρίσκεται στο προσκήνιο.
Όταν μεγάλωσαν τα παιδιά της και αποφάσισε να επιστρέψει στο μόντελινγκ, τα πράγματα δεν ήταν ούτε εύκολα ούτε απλά.
Πέρασε από διάφορες οντισιόν για αρκετά projects, καταλήγοντας τελικά στο συμπέρασμα ότι δεν κάνει πια στην αγορά, δεν ταιριάζει στην εποχή.
Όπως λέει η ίδια «βλέπω συχνά ότι σε προσεγγίζουν για εκπομπές βάσει της εμπειρίας σου και τελικά επιλέγουν ανθρώπους οι οποίοι ούτε εμπειρία έχουν, ούτε ξέρω τι πραγματικά έχουν κάνει. Νιώθω εκτός».
Το μόντελινγκ πριν την εποχή του ίντερνετ
Η ίδια έχει πει πολλές φορές ότι έκανε αυτήν τη δουλειά επειδή της άρεσε πολύ. Και την έκανε τελείως επαγγελματικά, όχι ως μέσο για να κάνει έναν πλούσιο γάμο, ούτε για να γίνει γνωστή, ούτε για να τη γνωρίζουν στον δρόμο.
Υπήρχαν φορές που την ρωτούσαν «είσαι η τάδε;» και έλεγε «όχι» γιατί ντρεπόταν. Έκανε μόντελινγκ γιατί της άρεσε το μόντελινγκ.
Όχι για να γίνει κάποια. «Εν τω μεταξύ όλο αυτό το νταβαντούρι που υπάρχει σήμερα με τα κοινωνικά δίκτυα είναι φοβερό. Σκέψου να υπήρχε τότε το Ίντερνετ πόσο σταρ θα ήμασταν. Τότε δεν υπήρχε τίποτα», έχει πει.
Στο μόντελιβγκ μπήκε αφού πέρασε από τα Καλλιστεία του ΑΝΤ1 στη δεύτερη χρονιά τους. Βγήκε τρίτη, ξεκίνησε δειλά δειλά τη δουλειά δυο-τρία χρόνια στην Ελλάδα και μετά έφυγε στο εξωτερικό.
Όσο για την εμφάνισή της;
Ήταν ένα δειλό παιδί, ένιωθε άβολα που ήταν ψηλή, δεν πίστευε ότι ήταν ξεχωριστή. Η αυτοπεποίθηση ήρθε όταν άρχισε να κυνηγάει αυτό που ήθελε να κάνει και έβλεπε ότι μπορούσε να τα καταφέρει. Έγινε ένας άλλος άνθρωπος.
Δυνατός, δυναμικός, απαιτητικός με την ίδια και τους άλλους. «Τώρα βέβαια έχω ξαναγυρίσει στην παιδική ηλικία μου. Δεν έχω καμία αυτοπεποίθηση.
Δεν πιστεύω πια τόσο πολύ στον εαυτό μου. Κι όπως τα φέρνει η ζωή και τρως τις σφαλιάρες σου, μαζεύεσαι», λέει η ίδια. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει περάσει δύσκολα. Έχω βρεθεί χωρίς δουλειά, όπως την παλεύει όλος ο κόσμος, προσπαθει και η ίδια.
Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία από το 2014 και μετά, όμως κι αυτό τώρα, λόγω του κορωνοϊού, έχει σταματήσει. Δεν κάνει φωτογραφία μόδας, όμως κάνει ταξίδια και φωτογραφίες τοπίου.
Δεν θέλει να κάνει φωτογραφία μόδας, διότι πιστεύει ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόδα. «Αυτή τη στιγμή όλα κινούνται μέσα από την τηλεόραση και τα κοινωνικά δίκτυα. Οι πάντες είναι ή λένε ότι είναι πια μοντέλα.
Εχεις 50.000 followers; Είσαι μοντέλο. Έχεις τον φωτογράφο, τον στυλίστα σου, τραβάς όλη μέρα φωτογραφίες, τις ανεβάζεις και πληρώνεσαι από αυτό.
Οι παρουσιάστριες, οι ηθοποιοί, οι τραγουδίστριες είναι μοντέλα. Ολες με το κινητό και με τα φίλτρα είναι θεές. Οπότε ποιος κάνει μόδα;», έχει πει.
Πιο σημαντική δουλειά της θεωρεί την καμπάνια του Moschino και τα σόου του Ρομπέρτο Καβάλι, του Μιγιάκε, του Βαλεντίνο.
Ομορφιά για την ίδια είναι η φυσικότητα. «Γιατί δεν υπάρχει πλέον. Είναι όλα ψεύτικα. Ζούμε μια εικονική πραγματικότητα.
Δεν ξέρεις αυτό που βλέπεις στο κινητό σου πώς θα είναι όταν το δεις από κοντά. Στην εποχή μου ήμασταν όλες φυσικές και αυτό που βλέπω τώρα δεν μου αρέσει.
Δεν μου αρέσει που σταρ είναι η Κιμ Καρντάσιαν, που όλος ο πλανήτης ακολουθεί αυτό το απόλυτο τίποτα. Με ξεπερνά.
Ή ότι τα σούπερ μόντελ είναι η Μπέλα και η Τζίτζι Χαντίντ. Απλά δεν είναι μοντέλα. Τα social media είναι η νέα πασαρέλα», λέει.