Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
29 Νοεμβρίου 2019 18:17
Το όνομά της είναι ταυτισμένο με τη μόδα. Η Αν Γουίντορ, η Lady Vogueμ αυτές τις μέρες βρίσκεται στην Αθήνα. Η μεγάλη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής υποδέχτηκε τις γυναίκες της αλλαγής, με κορυφαία τη θρυλική διευθύντρια της αμερικανικής «Vogue» Άννα Γουίντορ. Πλέον και στέλεχος του εκδοτικού κολοσσού Conde Nast.
Η διοργάνωση με τίτλο Vogue Change Makers (δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση, οι άνθρωποι που φέρνουν την αλλαγή), ανήκει στην ελληνική «Vogue» την οποία εκδίδει η «Καθημερινή».
Προφανώς βρισκόταν στις πρώτες σειρές ο διευθυντής της εφημερίδας Αλέξης Παπαχελλάς καθώς και η Ελληνίδα διευθύντρια της «Vogue» Θάλεια Καραφυλλίδου.
Πρώτη ανέβηκε στο βήμα η συντονίστρια της διοργάνωσης Μαρία Ναυπλιώτου, η οποία μίλησε αγγλικά, σωστά, καθαρά, κατανοητά…
Η ημέρα για τις γυναίκες Change Makers που παίζουν στην σκακιέρα της παγκόσμιας μόδας, ξεκίνησε στις δώδεκα και έληξε αργά το μεσημέρι. Εστίασε σε τρεις κύριους άξονες:
Τη βιωσιμότητα (sustainability) με υλικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον (ορισμένα συνθετικά συντείνουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη).
Την ενσωμάτωση (inclusion), δηλαδή η μόδα αγκαλιάζει όλα τα μεγέθη, όλους τους τύπους ομορφιάς (όπως το μαύρο μοντέλο με τη λεύκη) και όλες τις σεξουαλικές κατευθύνσεις (όπως τα τρανσέξουλ μοντέλα).
Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί για την υποκρισία του κόσμου της μόδας. Επίσης, αφορά τους καταναλωτές η βιωσιμότητα ή μήπως πρέπει να το ρυθμίσουν οι εταιρείες μεταξύ τους; Και τέλος, η Zara πρέπει να εξαφανιστεί;
Τέλος, η ημερίδα κορυφώθηκε με τον τρίτο πυλώνα, δηλαδή τη γυναικεία ενδυνάμωση (empowerment) για την οποία μίλησε το ίνδαλμα Αν Γουίντορ.
Άλλες ομιλήτριες που ανέβηκαν στο βήμα inter alia, η Ντάνα Τόμας των «New York Times» και η Κάρα Σμιθ του Fair Fashion Center.
Η αίθουσα φιλοξένησε πολλές φίλες της μόδας, όπως η Ελίνα Βασιλάκη και η Γλυκερία Βασιλάκη, η Έλλη Ιωάννου Τάνες, η Αφροδίτη Βιλδιρίδη, η Λάουρα Μαρκοπούλου Λαλαούνη, η Λητώ Καρακωστάνογλου, η Λώρα Τσουκαλά, η Μελίσσα Μεταξά (Freeshop), η Εμμανουέλα Λύκου Γαλάνη (Emmanouela Swimwear), η Μαριλένα Ανδρεάδη (Islandwear), η Κλαίρη Σινανιώτη, η Κάλλι Πολέμη. Παρόντες και ορισμένοι άνδρες, όπως ο Τάκης Κανελλόπουλος με τη σύζυγό του Θέμις Κανελλοπούλου Ζουγανέλη (σχεδιάστρια του οίκου ThemisZ) και ο Στέλιος Μπουτάρης με τη Μαρία Λαλαούνη.
Η μόδα αποτελεί βιομηχανία με τζίρο 2.5 τρις δολάρια στην οποία αναλογεί το 8 έως 10% των ρύπων του άνθρακα παγκοσμίως. Οι γυναίκες αντιστοιχούν στο 80% της αλυσίδας της προσφοράς.
Η Μαρέβα Μητσοτάκη ανέβηκε λίγο πριν από τη Γουίντορ. Ο παππούς της και η μαμά της αποτελούν ινδάλματά της, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά. Διότι από εκείνους αντιλήφθηκε την αξία της σκληρής δουλειάς, πράγμα που στην καριέρα της απέδωσε ως γνωστόν τα πλείστα.
Ιδρύοντας (με τη Δήμητρα Κολοτούρα) την εταιρεία Zeus + Dione, δεν διατηρούσε ως ενδόμυχη επιθυμία την καθιέρωση ενός παγκόσμιου μπραντ. Όραμά της παρέμεινε εξαρχής η δημιουργία μιας εταιρείας ικανής να αναδείξει την ελληνική ταυτότητα και το craftmanship, τη δεξιοτεχνία της ελληνικής ραπτικής παράδοσης.
Η πρώτη κυρία φορούσε μαύρο δερμάτινο παντελόνι και σακάκι, καθώς και τα κλασικά της κοσμήματα όπως το δαχτυλίδι με την ελληνική σημαία. Εμφανίστηκε σεμνή, σοβαρή και business like -κάτι που γνωρίζει όσο ελάχιστες επαγγελματίες στην Ελλάδα.
Όσο για την κυρία Γουίντορ (την οποία ουκ ολίγοι κουράστηκαν να περιμένουν να βγει στις 15.30 το μεσημέρι), θάμπωσε τους πάντες. Ξεκίνησε με τον Τσιτσιπά και υπογράμμισε ότι θεωρεί χαζό να φοβούνται οι γυναίκες να φορέσουν δύο φορές το ίδιο φόρεμα (sustainability…).
Στην ουσία δήλωσε ότι ο ελληνικός Πολιτισμός με την ιστορία του έχει βάρος -στη Νέα Υόρκη δεν υπάρχει κάτι τέτοιο πέρα από κάποια ιστορικά καφέ…
Αστειεύτηκε με την ηλικία της και ευχήθηκε η «Vogue» να μείνει στην Ιστορία.
Η ίδια η ζωή της έγραψε ιστορία και η στάση της αποτελεί διαχρονικό masterclass, μακριά από μόδες.