Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
27 Μαρτίου 2019 14:00
Επικεφαλής τριών ναυτιλιακών εταιρειών, των Dynacom, Dynagas και Sea Traders, εκ των οποίων οι δύο πρώτες είναι εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά, διαθέτει στόλο από 113 πλοία. Βρίσκεται στη 15η θέση της λίστας των Lloyd’s με τις σημαντικότερες παγκοσμίως προσωπικότητες της ναυτιλίας. Όπως ο ίδιος επισημαίνει: «Έκανα το χόμπι μου επάγγελμα». Το «Dream» ήταν ένα παιδικό όνειρο. «Όταν ήμουν 6 ετών έφτιαξα από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησαν τα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω», έχει εκμυστηρευτεί ο Έλληνας tycoon και μας λέει στο ρεπορτάζ του ο έμπειρος στα ναυτιλιακά Μηνάς Τσαμόπουλος.
Εκείνη την εποχή αντίκρισε για πρώτη φορά το πρώτο ουσιαστικά mega yacht της εποχής, τη θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, «Χριστίνα», που ήταν αγκυροβολημένη στη θαλάσσια περιοχή της Γλυφάδας. Ο νεαρός ιστιοπλόος δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να πλησιάσει με το ιστιοπλοϊκό του σκαφάκι τη θαλαμηγό για να δει από κοντά τον πλωτό μύθο που φιλοξένησε τον Γουίνστον Τσόρτσιλ και την Τζάκι Κένεντι, μεταξύ πολλών άλλων φιλοξενουμένων του Ωνάση. Με τη φαντασία του «έβλεπε» τον Τσόρτσιλ να καπνίζει το πούρο του ακουμπισμένος στην κουπαστή.
Η εικόνα έμεινε χαραγμένη στο μυαλό του. «Κάποτε θα αποκτήσω και γω ένα τέτοιο τεράστιο γιοτ», σκέφτηκε. Μια ιστορία την οποία αγαπάει να διηγείται όταν βρίσκεται με στενούς του φίλους. Πόσο μάλλον τώρα που μπορεί να τους υποδέχεται στο γιοτ του, που είναι το 36ο σε μέγεθος στον κόσμο. Από τους πρώτους επισκέπτες ο φίλος του Γιώργος Βερνίκος, συνοδευόμενος από την κόρη του, Μαρίνα. Το mega yacht μαγνήτισε τα βλέμματα της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν αγκυροβόλησε στο Μονακό στο πλαίσιο του Yacht Show, κοντά στο Port Hercules.
Η ιστορία του mega yacht
Το «Dream» έχει τη δική του ιστορία. Δεν ναυπηγήθηκε από την αρχή. Πρόκειται για ένα επιβατηγό πλοίο στην κατηγορία Cruise Ship, ναυπηγημένο το 1997, σε τουρκική γιάρδα. Ονομαζόταν «TDI Karadeniz» και πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η Turkish Maritime Lines. Εκανε κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Είχε μήκος 93 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 180 επιβατών. Ο Γιώργος Προκοπίου το αγόρασε με τη μεσολάβηση ενός φίλου. Μέχρι τότε δεν έβρισκε σκάφος που να ανταποκρινόταν στο παιδικό του όνειρο, ενώ δεν ήθελε να ναυπηγήσει ένα από την αρχή γιατί θα ήταν πολύ δύσκολο να το φτιάξει όπως ήθελε.
Στο «Dream» βρήκε το σκάφος το οποίο είχε τις προδιαγραφές να μετατραπεί στο… όνειρο, στη λογική ότι αν δουλέψεις πάνω σε ένα υπάρχον σκαρί ξέρεις με σιγουριά τι θα προκύψει στην εξέλιξή του. Οπως είχε ξεκαθαρίσει στους συνεργάτες του, ήθελε ένα γιοτ κλασικό και όχι σε σύγχρονη γραμμή, το οποίο να θυμίζει και πλοίο.
Το έφερε πριν από το 2008 στα ναυπηγεία της Χαλκίδας, όπου νοίκιασε έναν χώρο και άρχισε τις επισκευές οι οποίες κράτησαν 10 ολόκληρα χρόνια, αφού το «Dream» παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2018.
Το γιοτ σχεδιάστηκε από την αρχή, όλα του τα μέρη, μηχανικά και μη. Καταρχάς έγιναν εργασίες επιμήκυνσης, με αποτέλεσμα, από τα 93 να φτάσει στα 106,5 μνέτρα, με έξι καταστρώματα
Ο Έλληνας εφοπλιστής, αναφέρει το newmoney.gr, ήθελε το γιοτ να έχει πολλές καμπίνες για την οικογένειά του, αλλά και για να φιλοξενεί φίλους. Κατασκευάστηκαν συνολικά 23 καμπίνες, ανάμεσά τους η εντυπωσιακή σουίτα του πλοιοκτήτη η οποία βρίσκεται στο κατάστρωμα υπ’ αριθμόν 5, αλλά και καμπίνες VIP με όλες τις ανέσεις και εύκολη πρόσβαση στο πολυτελές κατάστρωμα. Επίσης, στο κατάστρωμα 2 υπάρχουν συνολικά 19 καμπίνες για το πλήρωμα.
Επιθυμία του εφοπλιστή ήταν να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία ενός χώρου γραφείου για εκείνον και τους συνεργάτες του. Το γιοτ μελετήθηκε και σχεδιάστηκε με τέτοιον τρόπο ώστε οι επιβαίνοντες, ανεξαρτήτως αν σκοπεύουν σε business or pleasure, να μπορούν να δραστηριοποιούνται ανενόχλητοι, χωρίς να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Στο mega yacht έχουν τοποθετηθεί υπερσύγχρονα συστήματα ώστε να μπορεί να ταξιδεύει χωρίς κραδασμούς ακόμη κι όταν υπάρχει θαλασσοταραχή. Ο έλεγχος του εσωτερικού γίνεται ηλεκτρονικά, όπως το άνοιγμα και το κλείσιμο θυρών και φιλιστρινιών.
Το interior design ανέλαβαν οι Simone Ciarmoli και Miguel Queda, με σύμβουλο για τη διακόσμηση τη σύζυγο του Γιώργου Προκοπίου, Αλεξάνδρα. Το στυλ που επιλέχθηκε εκφράζεται με την επένδυση ξύλου στις επιφάνειες αλλά και με τις ντελικάτες μπλε αποχρώσεις στη διακόσμηση, χρώματα εμπνευσμένα από την εποχή των Βερσαλλιών και της Μαρίας Αντουανέτας. Στο εσωτερικό του γιοτ βρίσκει όμως κανείς και τη ναυτική χροιά της ιστορίας της οικογένειας Προκοπίου, μέσα από τις αναπαραστάσεις πλασμάτων της θάλασσας σε διάφορους χώρους -ακόμη και στα ασανσέρ-, υπενθυμίζοντας στον επισκέπτη το στοιχείο του νερού και κάνοντάς τον να νιώθει πως καταδύεται μέσα στο υγρό στοιχείο.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, όπως μάρμαρα, ανοξείδωτος χάλυβας, γυαλί και δέρμα, ενδυναμώνουν την αίσθηση της απλής πολυτέλειας που ήθελαν οι ιδιοκτήτες στο γιοτ τους.
Τέλος, αίσθηση προκαλούν οι σπειροειδείς ξύλινες σκάλες αλλά και τα δάπεδα από κόκκινο μάρμαρο carpazi.
Το γιοτ έχει τρεις αίθουσες εστίασης. Τον κύριο χώρο με εμβαδόν 100 τετραγωνικά μέτρα, έναν μικρότερο σε γιαπωνέζικο στυλ και έναν ακόμη πιο μικρό όπου μπορούν να γευματίσουν-δειπνήσουν 8 άτομα. Αγαπημένος χώρος του Γιώργου Προκοπίου, σύμφωνα με φίλους του, είναι το κέντρο κατάδυσης που υπάρχει στο γιοτ, το οποίο είναι ανοιχτό στη θάλασσα και δίνει τη δυνατότητα στους επιβαίνοντες να κολυμπάνε, να κάνουν θαλάσσια σπορ και καταδύσεις. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης έχει συνολικά τέσσερα τουριστικά σκάφη, μηχανοκίνητα και ιστιοπλοϊκά. Στη συλλογή του προστέθηκε πριν από το «Dream» το υπερπολυτελές γιοτ «Nomad», μήκους 69,5 μέτρων.
Ο Γιώργος Προκοπίου λατρεύει τη θάλασσα. Ο ίδιος περιέγραψε πρόσφατα την πορεία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία με τη ματιά του… ιστιοπλόου: «Μη νομίζετε ότι βλέπουμε στον ύπνο μας τι θα κάνουμε. Είμαστε ιστιοπλόοι. Παρακολουθούμε τον αέρα και αναλόγως πλέουμε. Ετσι είναι η ναυτιλία, έτσι είναι η ζωή». Είναι από τους ισχυρότερους Ελληνες πλοιοκτήτες καθώς ελέγχει στόλο που ξεπερνάει τα 116 πλοία στο νερό, μαζί με τα υπό ναυπήγηση που είναι 21.
Η Dynagas LNG Partners είναι η δεύτερη ελληνόκτητη εταιρεία που εισήχθη σε χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και ειδικεύεται στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μετά την GasLog του Πήτερ Γ. Λιβανού.
Εγινε ο πρώτος Ελληνας εφοπλιστής που έστειλε δεξαμενόπλοιό του, το οποίο βρισκόταν στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου να παραλάβει πετρέλαιο από τους αντικαθεστωτικούς στη Λιβύη, στην πρώτη τους εξαγωγή από την ημέρα που ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος. Η αξία του φορτίου είχε εκτιμηθεί στα 125 εκατ. δολάρια.
Είναι γέννημα θρέμμα Γλυφαδιώτης. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους πιο γνωστούς στεριανούς επιχειρηματίες της Αθήνας. Ο ίδιος σπούδασε πολιτικός μηχανικός.
Στα όνειρά του όμως κυριαρχούσαν τα έντονα χρώματα του απέραντου γαλάζιου. Μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή εταιρεία Cetrofin, βασιζόμενοι σε κεφάλαια από το real estate στο οποίο δραστηριοποιούνταν η οικογένειά τους, δημιούργησαν έναν ισχυρό στόλο κάτω από το σινιάλο της Dynacom. Το 1996 τα δύο αδέλφια χάραξαν ο καθένας τη δική του πορεία, διατηρώντας όμως πάρα πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους. Ο χωρισμός τους ήταν καθαρά μια επιχειρηματική απόφαση. Οπως ο ίδιος εκμυστηρεύεται, η αγάπη του για τη θάλασσα είναι παθολογική. Είναι δε δεινός ιστιοπλόος. Κάθε καλοκαίρι περνάει τις διακοπές του με την οικογένειά του αρμενίζοντας στις ελληνικές θάλασσες και απολαμβάνοντας τις ομορφιές των νησιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γιώργος Προκοπίου έχει ίσως το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο με επενδύσεις στο real estate, μακράν από όλους τους Ελληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές που ασχολούνται με τον τομέα αυτό.
Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές μεγαλώνοντας την οικογενειακή παράδοση. Εχει φιλέτα στα νότια προάστια, στο κέντρο της Αθήνας, σε νησιά, στη Μεσόγειο, στη Νέα Υόρκη και ανά τον κόσμο.
Μάλιστα στην Αθήνα, down town, διαθέτει ένα ιστορικό κτίριο, στην οδό Σταδίου, από τα παλαιότερα της πρωτεύουσας, όπου στεγαζόταν το «Ακρον Ιλιον Κρυστάλ».
Τα μότο της ζωής του
■ «Στην πορεία δεν ήταν όλα στρωμένα. Υπήρξε η άνοδος, υπήρξε και η κάθοδος. Ελπίζω οι τέσσερις κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου».
■ «Εκανα το χόμπι μου δουλειά. Οταν ήμουν 6 ετών έφτιαξα από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Οταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησαν τα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω».
■ «Με βραβεύσαν στο Λονδίνο με το βραβείο Lifetime Achievement. Και τους είπα ‘‘στην πατρίδα μας όσο ζεις σε μουντζώνουν. Το ότι με βραβεύσατε εν ζωή μου κάνει μεγάλη εντύπωση’’».
■ «Στη λύση του προβλήματος για την Ελλάδα μπορεί να συμβάλει η ναυτιλία σε σημαντικό βαθμό».
■ «Τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια η Ευρώπη κυνηγούσε την ελληνική ναυτιλία όσο τίποτε άλλο. Χωρίς ποτέ να καταλάβει ότι αν γίνει κάτι μόνο τα ελληνικά πλοία θα τους σώσουν».
■ «Για όλους τους νέους που θέλουν να μπουν σε αυτό το επάγγελμα, είτε λέγεται πλοιοκτησία, είτε όλα τα άλλα επαγγέλματα που στηρίζουν αυτή τη δραστηριότητα, να μη διστάσουν».
■ «Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Πάντα έρχεται η καλή στιγμή. Οι κύκλοι υπάρχουν από την εποχή των φαραώ. Είχαμε τα επτά χρόνια με τις παχιές αγελάδες και μετά άλλα επτά χρόνια με καταστροφές. Η περιοδικότητα και η κυκλικότητα είναι μέσα στη φύση. Θέλει όμως να μένετε δυνατοί».
■ «Η ναυτιλία είναι μέσα στις φλέβες μας. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο . Σε συζητήσεις που έχω με τους Κινέζους σε πολύ υψηλό επίπεδο μου έχουν πει: «Σκέψου να ήσασταν 100 εκατομμύρια τι θα κάνατε…».