Πόσα χρήματα εισπράττουν οι influencers για μία ανάρτηση;

12 Δεκεμβρίου 2019 10:13

ινφλου

Τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματα των influencers (επιδραστικών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) έχουν αυξηθεί δραματικά, σύμφωνα με έκθεση. Η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019!
Οι εμπορικές φίρμες φαίνονται πρόθυμες να πληρώσουν μεγάλα ποσά ως χορηγοί δημοσιεύσεων, βίντεο, ιστοριών και μπλογκ, υποστηρίζει η ιστοσελίδα ενημέρωσης Business Insider. Αλλά ένας ειδικός επιμένει ότι αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος της παραδοσιακής διαφήμισης. «Η ψηφιακή διαφήμιση ισοδυναμεί με αυτό που γίνεται γνωστό από στόμα σε στόμα, αλλά πάντα θα συνδυάζεται με την παραδοσιακή διαφήμιση», είπε ο Γιουβάλ Μπεν – Ιτζχάκ, διευθύνων σύμβουλος διαφήμισης με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας Socialbakers.
Η συγκεκριμένη έκθεση διερεύνησε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα ποσοστά από το 2014 έως το 2019. Από μικρο – influencers (άτομα με λιγότερους από 100.000 ακολούθους) μέχρι διασημότητες, διαπιστώθηκε ότι έβγαζαν σχετικά καλά χρήματα. Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019.
Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε μπλογκ (ιστολόγιο) έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019. Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019. Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019, ενώ την ίδια περίοδο αύξηση παρουσιάστηκε και στο κόστος των αναρτήσεων του Twitter και των μπλογκ. Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019, ενω για τα μπλογκ είναι από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ.
Όσο περισσότεροι άνθρωποι σπεύδουν να γίνουν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο η βιομηχανία αυτή ερευνάται από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Τον προηγούμενο μήνα τρεις influencers είχαν αναρτήσεις στο Instagram που προωθούσαν κάποια προϊόντα που βοηθούν στην απώλεια βάρους, οι οποίες απαγορεύτηκαν από την υπεύθυνη Αρχή για την τήρηση της Διαφημιστικής Δεοντολογίας, καθώς κρίθηκαν «ανεύθυνες». Στην αρχή του έτους η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών προειδοποίησε ότι ορισμένες δημοσιεύσεις των influencers μπορεί να παραβιάζουν το νόμο της κατανάλωσης, αν δεν καθιστούν φανερό πότε τα προϊόντα που παρουσιάζουν έχουν πράγματι ως στόχο τη διαφήμιση. Στην έρευνα που έγινε από την εταιρεία Socialbakers φάνηκε ότι μέσα στον προηγούμενο χρόνο οι δημοσιεύσεις των influencers αυξήθηκαν κατά 150%, με τη χρήση του hashtag #ad να υπερδιπλασιάζεται.
Προβλέπεται ότι οι μάρκες θα συνεχίσουν να δαπανούν πολλά χρήματα στη διαφήμιση μέσω των social media μέχρι το 2020 με τα ποσά αυτά να προσεγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο.
Το Instagram τελευταία δοκιμάζει να κρύψει τα likes από τις δημοσιεύσεις, αλλά ο Ιτζχάκ δεν πιστεύει ότι αυτό θα επηρεάσει τη νέα βιομηχανία των influencer, καθώς αυτοί θα εξακολουθούν να μπορούν να βλέπουν την απήχηση που έχουν και είναι πολύ συνήθης πρακτική να δίνουν την άδεια στις μάρκες να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα ώστε να το επιβεβαιώνουν και οι ίδιες. «Αυτό που μένει να δούμε είναι αν οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να έλκονται από τα προϊόντα αν δεν μπορούν να δουν τα likes», κατέληξε ο Ιτζχάκ.

Οι κορυφαίοι Έλληνες celebrities στα social media
11. Σίσσυ Χρηστίδου
Στη θέση 11 βρίσκουμε τη Σίσσυ Χρηστίδου η οποία μπήκε δυνατά στο παιχνίδι του διαδικτύου δημιουργώντας το δικό της κανάλι στο YouTube. Με την προσωπικότητά της, το χιούμορ της και τα ιδιαίτερα βίντεο που ανεβάζει, κατάφερε να μαγνητίσει το κοινό του YouTube και να αποκτήσει γρήγορα χιλιάδες συνδρομητές. Παράλληλα, αύξησε τους followers της σε Instagram και Twitter. Πρόσφατα, μάλιστα, έλαβε την τιμητική πλακέτα του YouTube για τους 100.000 συνδρομητές στο κανάλι της, ενώ φέτος επέστρεψε στην τηλεόραση με τη δική της ψυχαγωγική εκπομπή στο Open, «Έλα Χαμογέλα».
Instagram: 563,426
Twitter: 495,458

10. Μαίρη Συνατσάκη
Ιδιαίτερα δημοφιλής στα social media είναι η παρουσιάστρια, ηθοποιός και επιχειρηματίας Μαίρη Συνατσάκη που απαριθμεί πάνω από μισό εκατομμύριο ακολούθους σε κάθε κοινωνικό δίκτυο.
Διατηρεί κανάλι στο YouTube με βίντεο που αφορούν την ομορφιά, ενώ δεν διστάζει να ασχοληθεί και με κοινωνικά θέματα. Στο Instagram μοιράζεται προσωπικές στιγμές, ενώ έχει δημιουργήσει τη δική της ιστοσελίδα με προϊόντα ομορφιάς.
Instagram: 584,151
Twitter: 509,949
YouTube: 226,136

9. Κατερίνα Καινούργιου
Η Κατερίνα Καινούργιου βλέπει συνεχώς τους followers της να αυξάνονται στα social media, καθώς τους κρατά ενήμερους καθημερινά για το κάθε της βήμα. Η παρουσιάστρια του Open ανεβάζει σέλφι, ρούχα, φωτογραφίες από ταξίδια της, αλλά και giveaways.
Το κανάλι της στο YouTube δημιουργήθηκε πριν από δύο χρόνια, αλλά είναι ανενεργό.
Instagram: 594,526
Twitter: 622,683
YouTube: 22,356

https://www.instagram.com/p/BrsILpXBzQt/?utm_source=ig_embed

8. Δούκισσα Νομικού
Το πανέμορφο μοντέλο που έγινε πρόσφατα μητέρα βρίσκεται στην όγδοη θέση για φέτος και απαριθμεί χιλιάδες followers σε Twitter και Instagram. Μοιράζεται προσωπικές στιγμές με την οικογένειά της και δεν διστάζει να τσαλακωθεί με σέλφι χωρίς ίχνος μακιγιάζ αναδεικνύοντας τη φυσική της ομορφιά.
Instagram: 676,503
Twitter: 543,178
YouTube: –

 

7. Φαίη Σκορδά
Πλησιάζει τους ένα εκατομμύριο followers και είναι το ίδιο αγαπητή σε Instagram και Twitter. Η παρουσιάστρια του ΑΝΤ1 ποζάρει πάντα στυλάτη διαφημίζοντας ρούχα, ενώ χρησιμοποιεί τους λογαριασμούς της για να χαρίζει δώρα στους followers της.
Instagram: 761,669
Twitter: 705,134
YouTube: 37,111

https://www.instagram.com/p/Brp76ydHkaf/?utm_source=ig_embed

6. Σάκης Ρουβάς
Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει ο κορυφαίος Έλληνας τραγουδιστής Σάκης Ρουβάς τον οποίο και συναντάμε στην έκτη θέση. Ο Σάκης ανεβάζει φωτογραφίες και βίντεο από την προσωπική του ζωή και φυσικά από την επαγγελματική, συγκεντρώνοντας άπειρα likes.
Και φέτος τον απολαύσαμε στη θέση του κριτή και coach στο ιδιαίτερα δημοφιλές The Voice of Greece.
Instagram: 784,768
Twitter: 531,429
YouTube: 51,691

https://www.instagram.com/p/BpEiGjmiBwo/?utm_source=ig_embed

5. Σάκης Τανιμανίδης
Ακόμα έναν άνδρα συναντάμε στη θέση πέντε και αυτός δεν είναι άλλος από τον παρουσιαστή του Survivor Σάκη Τανιμανίδη. Με το χιούμορ του, τα ταξίδια του και τα updates για το ριάλιτι επιβίωσης έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κοινό που παρακολουθεί το κάθε του βήμα.
Instagram: 804,824
Twitter: 13,357
YouTube: –

https://www.instagram.com/p/BrvXGorg6Bf/?utm_source=ig_embed

4. Αθηνά Οικονομάκου
Η Αθηνά Οικονομάκου εντυπωσιάζει και τραβάει τα βλέμματα με κάθε φωτογραφία που ανεβάζει από τα ταξίδια της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δημιουργεί τάσεις και προωθεί ρούχα και παπούτσια.
Αυτήν την περιόδο την απολαμβάνουμε στην επιτυχημένη σειρά του Alpha, «Έλα στη Θέση μου», ενώ το περασμένο καλοκαίρι ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με τον σύντροφό της στο αγαπημένο της νησί, τη Μύκονο.
Instagram: 826,545
Twitter: 159,346
YouTube: –

https://www.instagram.com/p/BrP7Q7WnY4X/?utm_source=ig_embed

3. Άκης Πετρετζίκης
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο σεφ Άκης Πετρετζίκης ο οποίος μοιράζεται στα social media κυρίως συνταγές και λαχταριστά πιάτα που ετοιμάζει. Διατηρεί ένα σταθερό κοινό σε YouTube και Twitter, ενώ στο Instagram πλησιάζει τους ένας εκατομμύριο ακολούθους.
Εκτός από την εκπομπή μαγειρικής που παρουσιάζει στον Alpha και τη συμμετοχή του στην κριτική επιτροπή του Bake Off Greece, ο Άκης Πετρετζίκης ανεβάζει βίντεο με δικές του συνταγές στο κανάλι του στο YouTube με τους συνδρομητές του να αυξάνονται καθημερινά.
Instagram: 927,309
Twitter: 427,492
YouTube: 421,868

2. Ελένη Μενεγάκη
Η «βασίλισσα» της ελληνικής τηλεόρασης βρίσκεται μια ανάσα πριν την πρώτη θέση της λίστας μας. Πλησιάζει το ένα εκατομμύριο στο Instagram, όπου αναρτά καθημερινά διαγωνισμούς. Βέβαια, μοιράζεται και προσωπικές στιγμές από την καθημερινότητα και τις διακοπές.
Μάλιστα, φροντίζει να απαντάει στα σχόλια των ακολούθων της και είναι πολύ προσιτή και επικοινωνιακή, κάτι που λατρεύει ο κόσμος.
Instagram: 969,932
Twitter: 509,022
YouTube: –

https://www.instagram.com/p/BrpnMCaACZL/?utm_source=ig_embed

1. Ανδρέας Γεωργίου
Ο πρώτος που κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο είναι ο σεναριογράφος και ηθοποιός Ανδρέας Γεωργίου ο οποίος «έκλεψε» το στέμμα από την «βασίλισσα» Ελένη Μενεγάκη και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας.
Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο τηλεοπτικό κοινό με τις επιτυχίες που έχει σημειώσει, όπως το «Μπρούσκο» και το «Τατουάζ». Ο Ανδρέας Γεωργίου ανεβάζει κυρίως φωτογραφίες και βίντεο από τα γυρίσματα των σειρών του, αλλά και από προσωπικές στιγμές του.
Instagram: 1,140,218
Twitter: 22,269
YouTube: –

https://www.instagram.com/p/BrI5GKsBPDT/?utm_source=ig_embed