Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
Συντάκτης: Συντακτική ομάδα
15 Νοεμβρίου 2022 10:05
Ειδικά στα media και ακόμα ειδικότερα στην τηλεόραση, το Μέσο που εσχάτως διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ώστε να τους «αγκαλιάσει» και να τους συμπεριλάβει όλους.
Να τους δώσει φωνή και μια -πρώτη, δεύτερη ή νιοστή- ευκαιρία. Να τους κατανοήσει, να τους συναισθανθεί, ακόμα και να τους συγχωρήσει. Να εντοπίσει τα πράγματα που συνδέουν τους ανθρώπους και όχι εκείνα που δυνητικά βαθαίνουν το χάσμα ανάμεσά τους. Φυσικά πρόκειται για ξεκάθαρο ευφημισμό. Ή μάλλον για -κατά το κοινώς λεγόμενο- μπούρδες. Η περίπτωση της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου υπάρχει για να δικαιολογεί μέχρι κεραίας τη χρήση της παραπάνω άκομψης αλλά απολύτως περιγραφικής του mindset της τηλεόρασης και των ανθρώπων της λέξη.
Ναι, μπορεί να μην είναι ο πρώτος άνθρωπος που σκέφτεται κανείς συνειρμικά όταν ακούει τη λέξη φωτοστέφανο, μπορεί να υπήρξε τοξική οδηγώντας, καταπώς λέγεται, ανθρώπους σε παραιτήσεις, απολύσεις και ανεργία, μπορεί να υιοθέτησε συμπεριφορές συντριπτικές για την ψυχολογία των συνεργατών της, αλλά αποφάσισε έστω και όψιμα και μέσα από τα δόντια να δηλώσει τη μετάνοιά της στην περιλάλητη πια συνέντευξη που έδωσε στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη.
Χρήσιμη σημείωση. Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά σε όσα καταλογίζονται στην Κωνσταντίνα Σπυροπούλου στον καιρό της παντοδυναμίας της, τότε που σε κάτι απειροελάχιστα χρονικά μεγαλύτερο από μία νύχτα έγινε κεντρική τηλεπαρουσιάστρια. Όσα λοιπόν θρυλείται πως υπέμειναν και υπέφεραν οι άλλοι από εκείνη -λόγω της εύνοιας που απολάμβανε από τον τότε ιδιοκτήτη του ALPHA Δημήτρη Κοντομηνά- έγιναν πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός μιντιακού ομίλου. Όσα όμως της καταλογίζουν οι άλλοι διατυπώνονται εδώ και χρόνια πια στον τηλεοπτικό αέρα, δηλαδή σε δημόσια θέα.
Αλλά να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Η σε ενδιαφέρουσα Κωνσταντίνα Σπυροπούλου αποδέχτηκε την πρόσκληση της Ελένης Μενεγάκη, όπως τόσες και τόσες διάσημες έγκυοι που κατά καιρούς έχουν πάρει χρησμό για το φύλο του μωρού τους από την πολύπειρη τηλεπαρουσιάστρια. Αφού η οικοδέσποινα απεφάνθη πως πιθανότατα η καλεσμένη της θα φέρει στον κόσμο έναν «παίδαρο», οι δύο γυναίκες συζήτησαν σε κλίμα θερμό – παράταιρα φιλικό, θα έλεγε όποιος λάμβανε υπόψη τα δεκάδες δημοσιεύματα σχετικά με τις πάλαι ποτέ αυτοκόλλητες σχέσεις τους οι οποίες κατέληξαν χειρότερες κι από εκείνες της Νότιας με τη Βόρεια Κορέα.
Σε κάθε περίπτωση, η Σπυροπούλου άμα τη εμφανίσει της άναψε τη θρυαλλίδα των πικρόχολων ως επί το πλείστον σχολίων. Το ότι βέβαια τα σχόλια ανθρώπων που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα από το παρελθόν της Queen Dina είναι χολερικά δεν σημαίνει ότι δεν έχουν κάποια βάση αλήθειας. Ωστόσο, οφείλει κανείς να αναγνωρίσει ότι, με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα που η Σπυροπούλου βρέθηκε να φορά τη στολή της κεντρικής τηλεπερσόνας, να λύνει, να δένει και, όπως φημολογείται, να ζητά κεφαλές συνεργατών της επί πίνακι, μπήκε και τώρα στο στόχαστρο των συναδέλφων της.
Πικρές εμπειρίες, αναμνήσεις και περασμένα αλλά όχι ξεχασμένα περαστικά από την εποχή της παντοκρατορίας της Queen Dina στον ALPHA μοιράστηκε από τηλεοράσεως όποιος μιλάει -και όποιος δεν μιλάει- ελληνικά. Από την Ελεονώρα Μελέτη, τη Σταματίνα Τσιμτσιλή με δεύτερη φωνή την Τίνα Μεσσαροπούλου και από τη Ζήνα Κουτσελίνη μέχρι τη Σάσα Σταμάτη, τον Κώστα Τσουρό, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, τον Δημήτρη Παπανώτα, τη Φωτεινή Πετρογιάννη και τον Ανδρέα Μικρούτσικο. Ο τελευταίος μάλιστα υποστήριξε πως εξαιτίας ενός ατάλαντου πλάσματος (βλ. Κωνσταντίνα Σπυροπούλου) άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους. Λες και το διακύβευμα είναι το ταλέντο.
Η μόνη που έθεσε μια νέα οπτική στο Σπυροπούλου gate ήταν η Ναταλία Γερμανού, η οποία επεσήμανε πως δεν φταίει μόνο εκείνος που καταχράται την εξουσία (δηλαδή η Σπυροπούλου) αλλά και εκείνος που του την παρέχει (εννοώντας προφανώς τον αείμνηστο Δημήτρη Κοντομηνά). Σε κάθε περίπτωση, όπως ήταν αναμενόμενο, οι φωνές των δημόσιων κατηγόρων της Σπυροπούλου ήταν πολύ πιο δυνατές και υπερίσχυσαν. Δεύτερη χρήσιμη σημείωση: όλα τα παραπάνω ποσώς αφορούν την ενημέρωση ή την ψυχαγωγία του κοινού. Αλλά συνέβησαν, για μία ακόμα φορά, στον τηλεοπτικό αέρα.
Από την άλλη και η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, που προέβαλε την εικόνα της μετανοημένης, σοφότερης και υπεράνω των τιμητών της στη συνέντευξη της Μενεγάκη, τελικά αποφάσισε να πληρώσει με το ίδιο νόμισμα όσους την ψέγουν. Στην πραγματικότητα δικαιώνοντάς τους για την παγιωμένη τακτική τους. Μπορεί να μην έχει τηλεοπτικό βήμα, έχει όμως λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επέλεξε λοιπόν να τους ξεκουράσει από την τοποθέτηση προϊόντων και να εξαπολύσει την επίθεσή της. Και μάλιστα προσωποποιώντας την. Η Queen Dina απάντησε μάλλον αναπάντεχα κάτω από tweet που έψεγε τη Φωτεινή Πετρογιάννη, σαν να ήθελε να αποποιηθεί οποιοδήποτε δίκιο θα μπορούσε να της έχει αποδώσει κανείς μέχρι εκείνη τη στιγμή. «Η κυρία Πετρογιάννη γιατί δεν μας λέει πώς ξεκίνησε στην τηλεόραση και πώς μπήκε στον Alpha…
Ερώτηση για δυνατούς λύτες. Αναρωτιέμαι επίσης πόσες φορές μέσα στην εβδομάδα με κάνει follow στο Instagram, δεν την κάνω πίσω και με κάνει unfollow», έγραψε η Σπυροπούλου ανοίγοντας μέτωπο με τη δημοσιογράφο του ΑΝΤ1 και αποκαλύπτοντας εμμέσως πως έχει αρκετό ελεύθερο χρόνο για να παρακολουθεί ποιος την ακολουθεί και την ξε-ακολουθεί στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο διάλογος μεταξύ τους στο Twitter ξώκειλε, με τη Σπυροπούλου να βγάζει το ευνοιόμετρο για να μετρήσει ποια από τις δυο τους απολάμβανε μεγαλύτερη προστασία στον αλλοτινό ALPHA, θέτοντας προς δημόσια διαβούλευση τη σχέση της Πετρογιάννη με τη Μαρία Κοντομηνά, κόρη του τότε ιδιοκτήτη του σταθμού.
Ο διάλογος συνεχίστηκε με τη δημοσιογράφο να προσπαθεί να αμβλύνει τα πνεύματα, αλλά τη Σπυροπούλου αποφασισμένη να μετατρέψει το Twitter σε παλιό, καλό, ορθόδοξο τηλεπαράθυρο μεσημεριανάδικου. Μεγαλύτερο faux pas της; Το γεγονός ότι έφτασε να δημοσιεύσει τις τηλεφωνικές κλήσεις και τα μηνύματα που της έστειλε η Πετρογιάννη, ώστε να λύσουν τη διαφορά τους κατ’ ιδίαν.
Μάλιστα η Σπυροπούλου σημείωσε σε άλλο tweet: «Είσαι αστεία! Κακώς βρήκες το τηλέφωνό μου και με παίρνεις τέτοια ώρα. Με ποιο δικαίωμα μου στέλνεις μήνυμα; Γιατί όταν έκανες ρεπορτάζ δεν ήξερες τον αριθμό μου;». Χρήσιμη σημείωση υπ’ αριθμόν τρία. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου ρεπορτάζ επικοινωνήσαμε με την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, η οποία όμως δεν ανταποκρίθηκε στις κλήσεις και τα μηνύματά μας. Η Φωτεινή Πετρογιάννη, από την άλλη, δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο για την επίθεση που δέχτηκε από τη Σπυροπούλου.
Φυσικά η απόλυτα κερδισμένη από το νέο επεισόδιο του Σπυροπούλου gate είναι η Ελένη Μενεγάκη που απέδειξε ότι και ξέρει ποιους να καλεί στην εκπομπή της και πότε να τους καλεί, αλλά και τι να τους ρωτά. Ποιος είναι ο χαμένος; Μα ποιος άλλος από τη φαιά ουσία που καταναλώνεται για ένα ζήτημα το οποίο εντέλει δεν αφορά και δεν διασκεδάζει κανέναν – παρά μόνο ίσως τους άμεσα ενδιαφερομένους χάριν ακκισμού και διατήρησης στον αφρό της επικαιρότητας. Και, ναι, η Queen Dina ήταν εξόχως πειστική -ίσως και απολύτως ειλικρινής, αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει η ίδια- στη συνέντευξη που έδωσε στον κάποτε θηλυκό Πυγμαλίωνά της.
Η συνέχεια που επέλεξε να δώσει στον σχολιασμό όσων είπε ήταν όμως περιττή – αν όχι υπονομευτική για την ίδια. Το ότι αποφάσισε να απαντήσει με δημόσια κακοποιητικό λόγο στον κακοποιητικό λόγο που έχει δεχτεί δεν την κάνει λιγότερο ή περισσότερο θύμα. Αλλά την εξισώνει με τους τιμητές της. Πολύ περισσότερο εφόσον η ίδια δεσμεύτηκε από το μετερίζι του Twitter πως όσα συνέβησαν την εβδομάδα που μας πέρασε είναι μόλις ο πρόλογος: «Και είναι μόνο η αρχή, θα πούμε και άλλα στην ώρα τους! Ο καθένας θέλει το δικό του χειρισμό. Αλήθειες μόνο». Προφανώς ξεχνά ότι, ως γνωστόν, αλήθειες λέει μόνο η Ζήνα.
Πηγή: protothema.gr