Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
Συντάκτης: Newsroom
15 Απριλίου 2024 13:07
Στα 1952, ο Αλέκος Σακελλάριος έχει ήδη γράψει το σενάριο κι έχει σκηνοθετήσει πέντε ταινίες. Εκτός από την ταινία ‘’Μαρίνα’’ που αποτέλεσε το πρώτο σενάριο του απευθείας για τον κινηματογράφο, οι υπόλοιπες τέσσερις Οήταν διασκευές, ήδη ανεβασμένων, με επιτυχία, θεατρικών του έργων. Το ‘’Παπούτσι από τον τόπο σου’’, ‘’Οι Γερμανοί ξανάρχονται’’, ‘’Εκείνες που δεν πρέπει να αγαπούν’’ και ‘’Ένα βότσαλο στη λίμνη’’ είχαν ήδη προμαντέψει τη μεγαλειώδη πορεία που θα κατέγραφε ο Σακελλάριος, ως δημιουργός στο πανί και το σανίδι, τα επόμενα 40 χρόνια…
Η σχέση του Σακελλάριου με τον Φίνο υπήρξε και για τους δυο ογκόλιθους του Ελληνικού σινεμά καθοριστική για την πορεία τους – και την πορεία του Ελληνικού Κινηματογράφου, στα πρώτα ‘’ορθογραφημένα’’ βήματα του. Πέρα όμως από τις μακρές περιόδους αρμονικής συνεργασίας και στενών, οικογενειακών σχέσεων των δυο συνεργατών, υπήρξαν και στιγμές μεγάλης ρήξης που οφείλονταν κυρίως στην επαναστατική φύση του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού που σε μερικά ζητήματα ‘’δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του’’.
Ο Σακελλάριος αυτονομείται συχνά, ακόμη και επιχειρηματικά. Σε μια από αυτές τις περιπτώσεις δημιουργεί με τον Διόσκουρο του, Χρήστο Γιαννακόπουλο την εταιρεία παραγωγής ‘’Γκλόρια Φιλμς’’. Βγάζει από το συρτάρι του το σενάριο της Αστυνομικής κωμωδίας ‘’Ο άλλος’’ που είχε γράψει για τον Φίνο, αλλά εκείνος το είχε απορρίψει, επιστρατεύει, τον Βασίλη Αυλωνίτη, της Ελένη Χατζηαργύρη και τον Γιώργο Παππά κι αρχίζει, με πείσμα, γυρίσματα. Το αποτέλεσμα ήταν, σχεδόν, αποκαρδιωτικό. Στις 73 πυκνογραμμένες, δαχτυλογραφημένες σελίδες του πρωτότυπου σεναρίου, όλα έμοιαζαν αρμονικά και καλώς καμωμένα… Στην πρώτη προβολή όμως;
Εκεί, ο 39χχρονος τότε, μετέπειτα κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος, είδε τόσες σεναριακές ατέλειες και σκηνοθετικά κενά που πήρε αυτομάτως την απόφαση του – που ήταν σοφή, αν και με μια πρώτη ματιά,, θα μπορούσε κάποιος να την χαρακτηρίσει καταστροφική…
Χωρίς καν να ρωτήσει τον Γιαννακόπουλο, έκαψε τα αρνητικά της ταινίας, αμέσως στην πρώτη προβολή κι ενώ είχαν βγει οι αφίσες κι είχαν πληρώσει για διαφήμιση. Έτσι, δεν είδαμε ποτέ αυτήν την ταινία… Ο Αλέκος Σακελλάριος, όμως, δεν το έβαλε κάτω. Υποσχέθηκε στον αδελφικό του φίλο να ‘’ρεφάρουν’’ και να μην βάλει ‘’λουκέτο’’ η ‘’Γκλόρια’’ ως μια ιστορία ήττας. Και τήρησε την υπόσχεση του. Έγραψε το σενάριο, για τον ‘’Θανασάκη τον Πολιτευόμενο’’, γύρισε την ταινία δυο χρόνια μετά το ναυάγιο του ’’Άλλου’’ , με πρωταγωνιστές τον Ντίνο Ηλιόπουλο, την Άννα Συνοδινού και τον Βύρωνα Πάλλη, έσπασε ταμεία, έμεινε ως μια μυθική ως σήμερα ταινία κι έτσι η ‘’Γκλόρια Φιλμς’’ τελείωσε την σύντομη διαδρομή της, με ‘’δόξα και τιμή’’. Και ‘’Ο Άλλος’’ έμεινε στην ιστορία ως μια από τις ελάχιστες αποτυχίες του κυρ- Αλέκου…
Δείτε περισσότερα στο nofakenews.gr