Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
11 Φεβρουαρίου 2021 23:12
Η διευθύντρια Σπουδών στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, Δηώ Καγγελάρη, απαντάει στις αιτιάσεις ότι η καθηγήτρια Μελίνα Παιονίδου «πέρασε χαριστικά την κόρη της στις εξετάσεις»
«Σε αυτές τις κρίσιμες ώρες για το Εθνικό Θέατρο είναι αναμενόμενο τα βλέμματα να στρέφονται και προς τη Δραματική Σχολή του. Θερμή παράκληση: να μην εκτίθενται στη ζούγκλα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οι σπουδαστές και οι σπουδάστριές μας, και να μην αναγκαζόμαστε στη συνέχεια προς αποκατάσταση της τιμής τους να αναπαράγουμε τα ονόματά τους.
Αναφορικά με σχόλια που δημοσιεύτηκαν βασισμένα σε ανώνυμη επιστολή για δήθεν αδιαφάνεια στις εισαγωγικές εξετάσεις της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
Η διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου ακολούθησε κατά γράμμα τους όρους της διαφάνειας και της νοµιµότητας. Η ισχύουσα νομοθεσία δεν απαγορεύει τη φοίτηση των παιδιών στις σχολές όπου διδάσκουν οι γονείς τους.
Επίσης, δεν συνιστά στους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια και ανώτατη εκπαίδευση να μην διδάσκουν σε τμήματα όπου φοιτούν τα παιδιά τους (όπως συμβαίνει με το αναφερόμενο στην ανώνυμη επιστολή, προεδρικό διάταγμα για την ευαίσθητη ηλικία του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, όπου ένας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει ένα τμήμα για ολόκληρο το σχολικό έτος).
Για δεοντολογικούς λόγους μας απασχόλησε ιδιαιτέρως στις φετινές εξετάσεις το γεγονός ότι μεταξύ των υποψηφίων ήταν η Μαρίνα Σπανού, κόρη της καθηγήτριας μουσικής διδασκαλίας Μελίνας Παιονίδου, η οποία ήταν και μέλος της εξεταστικής επιτροπής.
Για το αδιάβλητο της διαδικασίας δεν περιοριστήκαμε στην αυτονόητη αρχή που ίσχυε σε ανάλογες περιπτώσεις μέχρι τώρα στο Εθνικό Θέατρο: να μην είναι παρών ο γονιός κατά την εξέταση του παιδιού του, αλλά να βαθμολογεί όλους τους άλλους υποψήφιους. Λόγω της πολύτιμης εικοσιπενταετούς εμπειρίας της καθηγήτριας κυρίας Παιονίδου, κρίθηκε απαραίτητη η συμμετοχή της στην διαδικασία των εξετάσεων, αλλά ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ.
Συγχρόνως, αποφασίστηκε να αυξηθεί ο αριθμός της πενταμελούς επιτροπής με τη σταθερή συμμετοχή τριών αναπληρωματικών μελών, που διδάσκουν υποκριτική, τραγούδι και κίνηση. Είναι ψευδές ότι η κυρία Παιονίδου βαθμολόγησε την κόρη της: η Μαρίνα Σπανού βαθμολoγήθηκε στη φωνή από τον καθηγητή θεατρικού τραγουδιού Νίκο Παναγιωτόπουλο και στην κίνηση από την καθηγήτρια εκφραστικού χορού Αγγελική Στελλάτου, και όχι όπως εσφαλμένα γράφτηκε από τον “πνευματικό πατέρα” της, Φωκά Ευαγγελινό.
Ας σημειωθεί ότι η εξέταση ήταν ιδιαίτερα εξονυχιστική για την εν λόγω υποψήφια, όπως και εν γένει για τα παιδιά των επωνύμων, καθώς δεν θα πρέπει να ευνοηθούν, αλλά και να μην αδικηθούν. Κι αν κατά καιρούς εισάγονται στη Σχολή «γιοι γνωστών ηθοποιών, σκηνοθετών και καθηγητών» μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι είναι πολύ περισσότεροι εκείνοι που αν και «γνωστοί» απορρίπτονται. Για κανέναν “ημέτερο” η εξεταστική επιτροπή δεν θα διακινδύνευε το κύρος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και το δικό της.
Είναι επίσης ψευδές ότι παραλείφτηκε σκοπίμως το όνομά της κυρίας Παιονίδου, μεταξύ των μελών της επιτροπής. Προφανώς επινοημένο είναι και το αναφερόμενο έγγραφο με αριθμό πρωτ. 3019/8-9-2020.
Η πενταμελής επιτροπή εισαγωγικών εξετάσεων και τα αναπληρωματικά μέλη καταρτίστηκαν από τη διεύθυνση σπουδών της Σχολής, σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. γ΄ του Π.Δ.336 /14-6-1989 και στη συνέχεια η εισήγηση με ΟΛΑ τα ονόματα της προτεινόμενης εξεταστικής επιτροπής, μεταξύ των οποίων και της κυρίας Παιονίδου, στάλθηκε στο πρωτόκολλο (αριθ. πρωτ. 5207/ 2-9-2020) για να προωθηθεί στο Δ. Σ. του Εθνικού Θεάτρου προς έγκριση (αριθ. πρωτ. 2997/ 7-9-2020).
To θέμα της θεσμικής κατοχύρωσης του αδιάβλητου των εξετάσεων, μας απασχολεί ιδιαίτερα στον υπό διαμόρφωση κώδικα δεοντολογίας της Σχολής μας. Είναι, ωστόσο, τουλάχιστον αφελές να θίγεται ζήτημα ανωνυμίας στις εισαγωγικές εξετάσεις της δραματικής σχολής, όταν οι υποψήφιοι διαγωνίζονται για να υπηρετήσουν μια τέχνη, βασικό υλικό της οποίας είναι το ανθρώπινο πρόσωπο και σώμα.
Η προτεινόμενη από τον ανώνυμο κατήγορο καταγραφή των εξετάσεων, εκτός από την αντικειμενική δυσχέρεια της μαγνητοσκόπησης των ερμηνειών των 1280 υποψηφίων, προσκρούει στην αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Ως προς τη μομφή ότι η εξεταστική επιτροπή ιεραρχεί την επιλογή των “ημετέρων”, αδικώντας τα παιδιά της επαρχίας, σημειώνουμε ότι οι φετινοί (όπως και οι περσινοί) εισαχθέντες προέρχονται από διάφορες κοινωνικές τάξεις, εθνικότητες και τόπους καταγωγής: πέντε (5) από την Αθήνα, τρεις (3) από τη Θεσσαλονίκη, (1) ένας από τη Ζάκυνθο, μια (1) από την Κέρκυρα, μια (1) από την Κατερίνη, μια (1) από την Κεφαλονιά, ένας (1) από τη Λάρισα, ένας (1) από τη Σύρο, μία (1) από τα Χανιά και ένας (1) από τη Φλώρινα.
Ας υπερβούμε όλες τις μορφές διακρίσεων και ας σταθούμε με ευαισθησία απέναντι σε όλα τα παιδιά».