Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
Συντάκτης: Newsroom
20 Αυγούστου 2022 09:00
Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης μίλησε στη Νάνσυ Νικολαΐδου για το περιοδικό Λοιπόν, σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί στις παραστάσεις τους. Όταν πρέπει να αφήνουν στην άκρη τα προσωπικά τους προβλήματα. Αποκάλυψε και τη δική του πολύ δύσκολη στιγμή. Όταν την ημέρα που πέθανε ο αδερφός τους συνέχισε να παίζει για να μην τιναχτεί η παράσταση στον αέρα.
Όταν αντιληφθεί ότι αυτή η δουλειά είναι μαραθώνιος και ότι πολλές φορές μπορεί αν χρειαστεί να πέσεις και να ξανά σηκωθείς. Όταν αντιληφθεί ότι δεν είμαστε όλοι γεννημένοι για να γίνουμε πρωταγωνιστές αλλά ότι όλοι είμαστε πολύτιμα μηχανήματα μιας τεράστιας μηχανής που, για να δουλέψει, πρέπει να λειτουργήσουμε όλοι μαζί.
Έχουμε ακούσει πολλές φορές ηθοποιούς να παίζουν στο θέατρο παρά κάποια απώλεια που βιώνουν. Μήπως αυτός είναι και ένας λόγος που κάνει την πορεία του θεατρικού ηθοποιού δύσκολη; Ότι αντιπαρέρχεται δύσκολες προσωπικές στιγμές για να βρεθεί στο σανίδι; Ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο; «Μπαίνοντας» σε έναν ρόλο, μειώνεται ο πόνος;
Είχε πει κάποτε ο πολύ αγαπημένος Βασίλης Τσιβιλίκας ότι το θέατρο είναι σαν μια μεγάλη κολυμπήθρα. Μπαίνουμε κάθε βράδυ μέσα σε αυτή και στη συνέχεια βγαίνουμε καθαροί και λυτρωμένοι απ’ όλα. Όλοι έχουμε παίξει σε δύσκολες στιγμές. Αλίμονο, άνθρωποι είμαστε.
Κι εγώ έπαιξα έχοντας μάθει δέκα λεπτά πριν ότι έφυγε ο αδελφός μου! Όμως, πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει; Θα τιναζόταν μια ολόκληρη παράσταση στον αέρα; Από την άλλη μεριά – αν μπορείς και είσαι σε θέση να παίξεις – γιατί να μην παίξεις; Γιατί για δυο ώρες να μη σταματήσεις τον πόνο;