Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
9 Μαρτίου 2020 19:49
Στα… χαρακώματα επανήλθαν ο Γιάννης Κούστας και η πρώην σύζυγός του, Σοφία Γιαννικοπούλου. Ο γνωστός εφοπλιστής και η άλλοτε ηθοποιός, οι οποίοι έδωσαν εξαιρετικά σκληρή μάχη για το διαζύγιό τους, έχουν και πάλι κόντρα αφού διεκδικούν σημαντικά και μεγάλης αξίας έργα Τέχνης, ανάμεσά τους ένα γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί, ένας πίνακας του Μαρκ Σαγκάλ και ένα πιάνο!
Για την ακρίβεια, αυτά που τους χωρίζουν στη νέα τους διένεξη είναι δεκαέξι πίνακες και γλυπτά Ελλήνων καθώς και ξένων καλλιτεχνών όπως και ένα λευκό πιάνο µε 180 εκατοστά ουρά. Ο ισχυρός επιχειρηματίας θέλει να του αποδοθούν καθώς υποστηρίζει ότι αποκτήθηκαν με δικά του χρήματα.
Τα εν λόγω έργα βρίσκονταν στη βίλα της οικογένειας στη Γλυφάδα. Το καλοκαίρι του 2018, έπειτα από δικαστική απόφαση, μεταφέρθηκαν σε γκαλερί προκειμένου να φυλαχθούν μέχρι η Δικαιοσύνη να κρίνει οριστικά σε ποιανού την κατοχή θα περιέλθουν.
Η ιστορία αυτή δεν είναι καινούργια. Έχει αρχίσει από το 2013. Τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, ο Κούστας είχε στείλει εξώδικο στην πρώην σύζυγό του, ζητώντας να του παραδώσει τα έργα Τέχνης, τα οποία βρίσκονταν στην πολυτελή οικία όπου διέµενε μαζί µε τις δύο κόρες τους.
Νταλί, Σαγκάλ, Μπουσέρ…
Μεταξύ άλλων, πρόκειται για έναν πίνακα του Ρωσογάλλου ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ, τον οποίο ο εφοπλιστής είχε αποκτήσει –όπως υποστηρίζει- το 2007 από γκαλερί στο Παρίσι. Ενδεικτικό της αξίας του είναι το γεγονός ότι το 2010 µια ελαιογραφία του ίδιου έγινε ο ακριβότερος πίνακας καλλιτέχνη από τη Δύση που πωλήθηκε στην Ασία, καθώς δόθηκε έναντι 4,18 εκατ. δολαρίων σε δημοπρασία, η οποία έλαβε χώρα στο Χονγκ Κονγκ!
Παράλληλα, ο Κούστας θέλει να πάρει από τη Γιαννικοπούλου και έξι ελαιογραφίες του ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη, τις οποίες, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αγόρασε το 2004 από τους διαχειριστές της κληρονοµιάς του. Οι εν λόγω ελαιογραφίες είχαν φιλοτεχνηθεί κατόπιν παραγγελίας του δήµου Αθηναίων προκειμένου να κοσµήσουν το δηµαρχείο της οδού Κοτζιά.
Στην ίδια λίστα των διεκδικήσεων του εφοπλιστή περιλαμβάνεται μία ακόμη ελαιογραφία του Νίκου Εγγονόπουλου µε τον τίτλο «Νέστορας» όπως και µία του Στέφανου ∆ασκαλάκη µε θέµα «νεκρή φύση». Η πρώτη περιήλθε στην κατοχή του το 2006 και η δεύτερη τρία χρόνια νωρίτερα. Και στις δύο περιπτώσεις πωλητές ήταν συλλέκτες, τους οποίους του είχε συστήσει η Μαρίζα Φασιανού, σύζυγος του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού.
Παράλληλα, ο Κούστας θεωρεί ότι πρέπει να του αποδοθεί και μια λιθογραφία του Γιάννη Τσαρούχη, που είχε λάβει ως δώρο για την τέλεση του πρώτου γάµου του, πριν καν δημιουργήσει οικογένεια µε τη Γιαννικοπούλου.
Ίσως, όμως, τα πιο σημαντικά «κομμάτια» είναι το γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί µε τίτλο «Η γυναίκα στις φλόγες», το οποίο ο Κούστας σημειώνει ότι απέκτησε το 2001 από γκαλερί στη Βενετία, ένα άλλο γλυπτό του Άλφρεντ Μπουσέρ µε τίτλο «Οι δροµείς», που αγόρασε το 1998 στο Μιλάνο καθώς και ένα λευκό πιάνο Yamaha µε ουρά 180 εκατοστά.
Μάλιστα, το τελευταίο είναι και το µόνο που του έχει αποδοθεί μέχρι σήμερα. Το πιάνο έχει μεγάλη συναισθηµατική αξία για τον ίδιο, όπως υποστηρίζει, καθώς το είχε από την ηλικία των 25 ετών. Μάλιστα, επειδή και οι δύο κόρες του παίζουν πιάνο είχε αναλάβει ο ίδιος την υποχρέωση απέναντι στη Γιαννικοπούλου να αγοράσει ένα αντίστοιχο σε µαύρο χρώµα. Πράγματι, αυτό συνέβη. Τότε του παραδόθηκε το λευκό πιάνο.
Η αντίδραση της Γιαννικοπούλου
Η Γιαννικοπούλου δεν είδε με καλό μάτι τις αξιώσεις του πρώην συζύγου της. Μάλιστα, φρόντισε από την πρώτη στιγμή να του καταστήσει σαφές ότι δεν προτίθεται να του δώσει κανένα από τα έργα Τέχνης. Στο εξώδικο του εφοπλιστή το 2013 απάντησε με δικό της, τονίζοντας ότι αρνείται να παραδώσει τα πολύτιμα αντικείμενα.
Στην εξώδικη δήλωσή της, η Γιαννικοπούλου ανέφερε ότι το ζευγάρι τα απέκτησε κατά τη διάρκεια του γάµου του και τα δώρισε στις δύο κόρες του «από κοινού ως παρακαταθήκη για το µέλλον τους και την πνευµατική τους υπόσταση».
Ο ισχυρός άνδρας της ναυτιλιακής εταιρείας «∆αναός» πέρασε στην αντεπίθεση τονίζοντας ότι όλα τα αντικείμενα για τα οποία ερίζει το άλλοτε αγαπημένο ζευγάρι, αποκτήθηκαν µε δικά του χρήµατα και δικές του ενέργειες. Όπως πρόσθεσε, η οικονομική κατάσταση της Γιαννικοπούλου δεν ήταν τέτοια που θα της επέτρεπε να προχωρήσει σε τόσο σημαντικές αγορές. Επιπλέον, η πλευρά του Κούστα απέρριψε τον ισχυρισµό της Γιαννικοπούλου περί δωρεάς των έργων Τέχνης στις δύο κόρες τους. Όπως τονίζεται, δεν είχε απολύτως κανέναν λόγο να προβεί σε τέτοια κίνηση, αφού με τον τρόπο αυτό αποκλείει τα άλλα δύο παιδιά από τον προηγούµενο γάµο του.
Ο Κούστας, φυσικά, δεν έκανε πίσω και δεν παραιτήθηκε. Αντίθετα, έστειλε δεύτερο εξώδικο στην πρώην γυναίκα του και την καλούσε να παραδώσει τα έργα σε διάστημα πέντε ημερών. Εκείνη, όμως, φαίνεται πως το αγνόησε και τότε ο εφοπλιστής προχώρησε σε κατάθεση αγωγής σε βάρος της.
Το κακό για τον ίδιο, όμως, είναι ότι τα αποδεικτικά έγγραφα που αφορούν στην απόκτηση των έργων Τέχνης, βρίσκονται στα χέρια της Γιαννικοπούλου. Όπως καταγγέλει, η τελευταία παρακρατεί το σύνολο σημαντικών αυτών στοιχείων.
Η ληστεία στη Γλυφάδα
Πριν από περίπου δύο χρόνια συνέβη ένα περιστατικό που προκάλεσε εξελίξεις στην υπόθεση. Συγκεκριμένα, στις 29 Μαρτίου 2018 τρεις κουκουλοφόροι είχαν εισβάλει στη βίλα όπου διαμένει η πρώην σύζυγος του Κούστα, στην οδό Αγίου Γερασίµου στη Γλυφάδα. Οι δράστες είχαν ακινητοποιήσει την οικιακή βοηθό και τις δύο κόρες της Γιαννικοπούλου και στη συνέχεια ανάγκασαν την ίδια µε απειλές να ανοίξει τα χρηµατοκιβώτια που υπήρχαν στο σπίτι.
Απέσπασαν 250.000 ευρώ, όπως και κοσµήµατα, των οποίων η αξία ανέρχεται σε περίπου 4.000.000 ευρώ!
Μετά από αυτό το δυσάρεστο συμβάν, ο Κούστας προχώρησε σε αίτηση ασφαλιστικών µέτρων ζητώντας οι πίνακες να µεταφερθούν σε ασφαλέστερο µέρος µέχρι να τελεσιδικήσει η διαµάχη του με τη Γιαννικοπούλου. Το δικαστήριο έκρινε λογικό το αίτημά του και έβγαλε απόφαση υπέρ του.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το ζευγάρι είχε βρεθεί και πριν από περίπου έναν µήνα στα δικαστήρια, µε τη Γιαννικοπούλου να υποστηρίζει ότι ζει µε δανεικά προκειμένου να μπορέσει ανταποκριθεί στις ανάγκες τις δικές της αλλά και των δύο θυγατέρων τους.