Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
29 Οκτωβρίου 2019 22:43
Πυκνό πέπλο μυστηρίου απλώνεται γύρω από τη μοίρα των τελευταίων δημιουργιών που φέρουν τη βαριά «υπογραφή» του σπουδαίου Μιχάλη Ασλάνη. Πρόκειται για πανέμορφα κομμάτια, τα οποία έξι χρόνια μετά τον θάνατο του κορυφαίου σχεδιαστή, έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία, ωστόσο η τύχη τους εξακολουθεί να αγνοείται. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, μάλιστα, κατέληξαν στα χέρια επιτήδειων, που φροντίζουν να τα διοχετεύουν τμηματικά στη μαύρη αγορά, αποκομίζοντας σπουδαία οικονομικά οφέλη…
Ο Μιχάλης Ασλάνης έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο πριν από περίπου έξι χρόνια, για την ακρίβεια στις 28 Αυγούστου 2013. Ένας από τους πλέον διαπρεπείς σχεδιαστές, η φήμη του οποίου είχε ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας, άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του στο Κολωνάκι σκορπίζοντας θλίψη στο χώρο της μόδας –όπου ήταν ιδιαίτερα αγαπητός- και όχι μόνο.
Ο 62χρονος άνδρας, που έπασχε από κατάθλιψη, έβαλε ο ίδιος τέλος στη ζωή του έχοντας λυγίσει από τις οικονομικές δυσκολίες. Οι τοξικολογικές εξετάσεις κατέδειξαν ότι έλαβε υπερβολική δόση φαρμάκων, υπνωτικών χαπιών και κατασταλτικών…
Ο Ασλάνης είχε πιεστεί πάρα πολύ. Χρωστούσε στο δημόσιο ένα εκατομμύριο ευρώ και άλλα τόσα σε ιδιώτες. Για τον λόγο αυτό, οι αδελφές του αποποιήθηκαν την κληρονομιά καθώς θα «φορτώνονταν» και τις οφειλές του σχεδιαστή. Δεν θα ήταν δυνατόν να ανταποκριθούν και να σηκώσουν τα βάρη. Έτσι, όλα όσα κατάφερε να δημιουργήσει στα περισσότερα από σαράντα χρόνια της λαμπρής καριέρας του, δεν πέρασαν στα χέρια των κληρονόμων του, όπως όλοι ανέμεναν.
Στοιβαγμένα σε αποθήκη
Πού πήγαν όμως; Ουδείς γνωρίζει την απάντηση! Η τύχη των τελευταίων δημιουργιών του σχεδιαστή αγνοείται. Έχουν ακουστεί διάφορες εκδοχές. Δυστυχώς, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, η επικρατέστερη είναι πως τα υπέροχα αυτά κομμάτια είναι στοιβαγμένα σε μια αποθήκη από κάποιους που εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση και τα… βούτηξαν. Οι ίδιοι άνθρωποι τα «σπρώχνουν» στη μαύρη αγορά –χωρίς κανέναν απολύτως δισταγμό- αφού τα χρήματα που κερδίζουν είναι πολλά. Άλλωστε, ποια πλούσια κυρία δεν θα ήθελε να φορέσει μία από τις δημιουργίες του κορυφαίου Έλληνα σχεδιαστή που πλέον θα είναι και συλλεκτική; Ήδη λέγεται ότι υπάρχει πόλεμος ανάμεσα στις κυρίες για ένα ρούχο με την υπογραφή του Ασλάνη.
Αυτό είναι κάτι που πληγώνει τους ανθρώπους, οι οποίοι έζησαν από κοντά τον Ασλάνη καθώς θεωρούν ότι οι συγκεκριμένες δημιουργίες είναι πολύ σημαντικές και φυσικά έχουν ξεχωριστή αξία, συναισθηματική. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από «απλά» κομμάτια ενός καταξιωμένου σχεδιαστή με πολλές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό… Δυστυχώς, και οι ίδιοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι απίθανο, αυτός ο μικρός «θησαυρός» να εντοπιστεί.
Ρημάζει και η βίλα στη Μύκονο
Την ίδια στιγμή, δεν έχει ξεκαθαρίσει ούτε το τοπίο γύρω από την ακίνητη περιουσία του Ασλάνη, παρότι έχουν περάσει έξι χρόνια από τον χαμό του. Η γραφειοκρατία έχει παίξει και εδώ τον ρόλο της με συνέπεια η υπερπολυτελής βίλα του στη Μύκονο όπως και το υπέροχο σπίτι του στο Κολωνάκι, όπου και άφησε την τελευταία του πνοή, να παραμένουν δεσμευμένα.
Η βίλα στο Νησί των Ανέμων έχει εγκαταλειφθεί και πλέον ρημάζει. Το πολυτελές οίκημα που βρίσκεται στα Κανάλια, με θέα τη Δήλο και στο οποίο φιλοξενήθηκαν –τις καλές εποχές- μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του εγχώριου star system, είναι δεσμευμένο στο ελληνικό Δημόσιο. Λίγο μετά τον θάνατο του σχεδιαστή, ένας Άραβας μεγιστάνας που είχε μείνει στο παρελθόν στο οίκημα, εξέφρασε ενδιαφέρον για να το αγοράσει. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις δεν είχαν θετική κατάληξη και η συμφωνία δεν «έκλεισε».
Τα σημάδια της φθοράς πλέον είναι εμφανή. Η υγρασία και η σκόνη έχουν προκαλέσει τεράστιες ζημιές στην έπαυλη. Σημειώνεται πως ο Ασλάνης είχε διακοσμήσει ο ίδιος τη βίλα συνδυάζοντας τη μοντέρνα με την αιγαιοπελαγίτικη αρχιτεκτονική. Τα μοναδικής αισθητικής έπιπλα και οι εντυπωσιακοί καθρέφτες στους τοίχους, έκλεβαν την παράσταση.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το διαμέρισμα των 150 τ.μ. στο Κολωνάκι, που διαθέτει πισίνα στην ταράτσα και έχει θέα όλη την Αθήνα, κατοικείται από ενοικιαστή, ο οποίος μίσθωσε το ακίνητο καταβάλλοντας κάθε μήνα το μίσθωμα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων «υπέρ της κοινωνίας των κληρονόμων». Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο το δημόσιο μετά την αποποίηση της κληρονομιάς που έγινε από τους συγγενείς του εκλιπόντος.