Αίσθηση και πολλές συζητήσεις προκάλεσε η συγκλονιστική αποκάλυψη που αφορά τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση καθώς όπως ισχυρίζεται ερευνητής, ο οποίος μελέτησε εξονυχιστικά τον βίο του Έλληνα κροίσου, είχε αποκτήσει παιδί από την ταραχώδη σχέση του με τη Μαρία Κάλλας! Δυστυχώς, όμως, το μωρό έζησε ελάχιστα…
Τα όσα ανέφερε ο Ελληνοαμερικανός δημοσιογράφος Νίκολας Γκέιτζ (Νικόλαος Γκατζογιάννης) στο βιβλίο του «Greek Fire: The Story of Maria Callas and Aristotle Onassis» (εκδόσεις Knopf), προκάλεσαν «σεισμό» αφού ανέτρεψαν ολοκληρωτικά όλα όσα έχουν γίνει γνωστά εδώ και δεκαετίες για τον μεγιστάνα και την οικογένειά του. Ο Γκέιτζ έβαλε για χρόνια στο… μικροσκόπιο τη ζωή του διάσημου ζευγαριού, συνέλεξε άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία και σημαντικές μαρτυρίες από συγγενείς και φίλους και έφτασε στη συγκλονιστική αποκάλυψη γύρω από τον πολυσυζητημένο δεσμό της ντίβας με τον ζάμπλουτο επιχειρηματία.
Ο Όμηρος
Ο συγγραφέας υπογράμμισε πως από τον θυελλώδη έρωτα του Ωνάση και της Κάλλας, προέκυψε ένα παιδί, το οποίο ήρθε στον κόσμο στις 30 Μαρτίου 1960! Η κορυφαία σοπράνο γέννησε αγοράκι, που αποτελούσε τον καρπό του έρωτά της με τον εφοπλιστή. Στο παιδί δόθηκε το όνομα Όμηρος, το οποίο φέρεται να πήρε από θείο του Ωνάση. Το ζευγάρι που απασχόλησε αναρίθμητες φορές τον εγχώριο όπως και τον διεθνή Τύπο, είχε γνωριστεί τρία χρόνια νωρίτερα σε δεξίωση που διοργάνωσε η κοσμικογράφος Έλσα Μάξγουελ. Λίγο καιρό αργότερα, ο Ωνάσης προσκάλεσε την Κάλλας και τον τότε σύζυγο και ατζέντη της,
Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι σε κρουαζιέρα με τη θαλαμηγό «Χριστίνα». Σε αυτήν επέβαιναν επίσης η τότε σύζυγος του Ωνάση, Τίνα Λιβανού, ο Ουίνστον Τσόρτσιλ και η Λιζ Τέιλορ!
Η εγκυμοσύνη
Ο Γκέιτζ έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος του έργου του στην κρουαζιέρα, που έγινε στα τουρκικά παράλια καθώς κατά τη διάρκειά της γεννήθηκε ο έρωτάς τους. Για την ακρίβεια επτά από τα συνολικά 23 κεφάλαια του βιβλίου του είναι αφιερωμένα σε αυτήν και καταγράφονται πολλές…
πιπεράτες λεπτομέρειες. Ο Ωνάσης δεν είχε κανένα πρόβλημα να φλερτάρει ανοιχτά και μπροστά σε όλους την Κάλλας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Εκείνη ανταποκρίθηκε. Έπειτα από τρεις μήνες, μάλιστα, χώρισε τον Μενεγκίνι και έπεσε στην αγκαλιά του μεγιστάνα. Λίγο αργότερα, η Κάλλας έμεινε έγκυος
από τον Ωνάση. Κατά τον Γκέιτζ, αυτό συνέβη το καλοκαίρι του 1959, όταν η σχέση μεταξύ τους βρισκόταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Η εγκυμοσύνη πρόσφερε μεγάλη χαρά στην κορυφαία καλλιτέχνιδα, που ήθελε να γίνει μητέρα. Ωστόσο, σοκαρίστηκε όταν αντιλήφθηκε πως ο αγαπημένος της έβλεπε τελείως διαφορετικά το ενδεχόμενο της πατρότητας.
Δύσκολη γέννα
Το μωρό της Κάλλας και του Ωνάση, οι οποίοι δεν παρουσιάστηκαν ποτέ επίσημα ως ζευγάρι στη διεθνή κοινωνία, παρ’ ότι ο δεσμός μεταξύ τους ήταν ευρέως γνωστός, γεννήθηκε με καισαρική τομή, κατά τον όγδοο μήνα της κύησης. Με βάση τα στοιχεία από την έρευνα του συγγραφέα, προέκυψε το συμπέρασμα ότι η γέννα δεν ήταν καθόλου εύκολη. Αυτό είχε ως συνέπεια το παιδί να αποκτήσει αναπνευστικά προβλήματα. Δυστυχώς, ο οργανισμός του δεν άντεξε και λίγες ώρες αργότερα έφυγε από τη ζωή. Η Κάλλας δήλωσε το παιδί στο νοσοκομείο με το ψευδώνυμο Λενγκρίνι προκειμένου να εξασφαλίσει απόλυτη μυστικότητα, ώστε να φαίνεται πως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Ωνάση. Άρα, το πλήρες όνομά του ήταν Όμηρος Λενγκρίνι.
Δεν ήθελε καμία σχέση με το παιδί ο Ωνάσης
Αυτή ήταν, άλλωστε, και η επιθυμία του ίδιου του μεγιστάνα καθώς δεν αποδέχθηκε ποτέ το μωρό. Μάλιστα, πάντα κατά τον Γκέιτζ, η μοναδική στιγμή που ασχολήθηκε ο κροίσος με αυτό το θέμα ήταν για να πει στην Κάλλας να εμφανίσει το παιδί με διαφορετικό όνομα από το δικό του, τόσο στη γέννα όσο και μετά τον θάνατό του. Επιπλέον, ζήτησε το ίδιο ψευδώνυμο να μπει και στο μνήμα του, ώστε ποτέ κανείς να μην μάθει πως συνδέεται με τους δύο τους. Έτσι και έγινε. Η γέννηση και η σύντομη ζωή του παιδιού αποτέλεσε επτασφράγιστο μυστικό. Ελάχιστοι ήταν οι άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξή του. Ο Γκέιτς θεωρεί ότι οι μοναδικοί που ήξεραν τα πάντα για τη συγκεκριμένη υπόθεση ήταν οι δύο υπηρέτες της ντίβας της όπερας, ενώ μερικά χρόνια αργότερα το έμαθε η πιανίστρια και στενή της φίλη, Βάσω Δεβετζή.
Πήρε μαζί της το μυστικό η Κάλλας
Ο Ωνάσης ήταν κάθετος σε αυτό και δεν σήκωνε κουβέντα. Υποχρέωσε την Κάλλας να μην πει ποτέ και σε κανέναν τίποτα σχετικά. Πράγματι, σχεδόν κανένας δεν πληροφορήθηκε την αλήθεια ούτε φυσικά έφτασε στα ΜΜΕ. Η αξεπέραστη καλλιτέχνιδα πήρε το μυστικό μαζί της όταν άφησε την τελευταία της πνοή, τον Σεπτέμβριο του 1977 στο Παρίσι, σε ηλικία 54 ετών. Στο βιβλίο του, ο Γκέιτζ κατέθεσε πολλές λεπτομέρειες αναφορικά με την υπόθεση της εγκυμοσύνης της Κάλλας, υποστηρίζοντας ότι ο σύζυγος της, ο Μενεγκίνι, έλεγε ότι η τραγουδίστρια αντιμετώπισε πρόωρη εμμηνόπαυση το 1957 και επειδή ήθελε πολύ να
συλλάβει, είχε λάβει ειδική αγωγή με ενέσιμες ορμόνες, με την ελπίδα να μείνει έγκυος.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ-ΒΟΜΒΑ
Η Κάλλας είχε
πάντα μαζί της
τη φωτογραφία
του μωρού της!
Τα στοιχεία που κατέθεσε στο πολυσυζητημένο βιβλίο του «Greek Fire: The Story of Maria Callas and Aristotle Onassis» ο Ελληνοαμερικανός δημοσιογράφος Νίκολας Γκέιτζ, αντιμετωπίστηκαν με μεγάλη επιφύλαξη από πολλούς που γνώρισαν τον Αριστοτέλη Ωνάση και τη Μαρία Κάλλας. Κάποιοι εξ αυτών, μάλιστα, διέψευσαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τα όσα αναφέρονται στο έργο του έμπειρου ερευνητή. Με βάση τα όσα γνωρίζουν οι ίδιοι, το διάστημα στο οποίο ο
συγγραφέας υποστηρίζει ότι η σοπράνο ήταν σε ενδιαφέρουσα, η ίδια δεν είχε δώσει απολύτως καμία ένδειξη ότι περίμενε τον «πελαργό». Άλλωστε, εκείνη την περίοδο η Κάλλας απασχολούσε τα διεθνή Μέσα και θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να κρύψει την εγκυμοσύνη της από τους δημοσιογράφους. Κανείς ποτέ δεν την είδε με φουσκωμένη κοιλιά. Επίσης, όπως είχε δηλώσει η ανιψιά του Ωνάση, Μαριλένα Πατρονικόλα όταν τη ρώτησαν σχετικά, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν να μείνει κρυφό.
Επιπλέον, οι αμφισβητίες της εγκυρότητας του Γκέιτζ επικαλούνται και φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί στις 5 Φεβρουαρίου 1960, δηλαδή μόλις έναν μήνα πριν από τον υποτιθέμενο τοκετό. Την ημέρα εκείνη πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της ταινίας «Dolce Vita» του σπουδαίου Ιταλού σκηνοθέτη, Φεντερίκο Φελίνι. Στα συγκεκριμένα στιγμιότυπα, η Κάλλας μοιάζει πραγματικά αδύνατη.
Υπάρχουν, επίσης, και άλλες φωτογραφίες του ίδιου μήνα, καθώς η Κάλλας είχε δειπνήσει με τον πρώην σύζυγό της Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι στη «Χρυσή Βάρκα», ένα κοσμικό εστιατόριο του Μιλάνου. Έπειτα από τη συνάντηση αυτή, μάλιστα, είχαν φουντώσει οι φήμες που ήθελαν το άλλοτε ζευγάρι να τα βρίσκει και να οδεύει προς επανασύνδεση. Εκείνη, ωστόσο, είχε διαψεύσει κάτι τέτοιο στους δημοσιογράφους και επιπλέον τους ζήτησε να την αφήσουν ήσυχη ώστε να ασχοληθεί απρόσκοπτα με τα ζητήματα που την απασχολούσαν. Πάντως, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ των εφημερίδων, ο λόγος της συνάντησης ήταν η διάψευση από τη μεριά της Κάλλας των υποτιθέμενων δηλώσεων που είχε κάνει στη γαλλική «Φρανς – Σουάρ». Με βάση αυτές επιθυμούσε να σταματήσει το τραγούδι, διότι δεν την ενδιέφερε πλέον η καλλιτεχνική σταδιοδρομία και το μόνο πράγμα που ήθελε, ήταν να γίνει μητέρα. Μάλιστα, όπως ανέφερε η εφημερίδα, δεν απέκτησε παιδί εξαιτίας του συζύγου της, ο οποίος την είχε εμποδίσει «για να μην χάσει ένα έτος από τη σταδιοδρομία της».
Τα πιστοποιητικά γέννησης και θανάτου
Πέρα, πάντως, από τους πολέμιους του Γκέιτζ υπάρχουν και εκείνοι που αποδέχθηκαν τα γραφόμενά του αφού θεωρούν πως τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Από τη δική τους πλευρά, επικαλούνται μαρτυρίες της εποχής που φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς του Ελληνοαμερικανού ερευνητή. Επιπλέον, σε μία σειρά από άρθρα και βιογραφίες για τη «βασίλισσα» της όπερας, υπάρχει αναφορά στον γιο που έχασε. Παράλληλα, στο διαδίκτυο μπορεί κάποιος να εντοπίσει το φερόμενο ως πιστοποιητικό γέννησής του όπως και το πιστοποιητικό θανάτου του!
Στα ίδια έγγραφα υπάρχει και η μοναδική φωτογραφία του άτυχου παιδιού. Ο Γκέιτζ, μάλιστα, υπογράμμισε για τη συγκεκριμένη φωτογραφία ότι ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της Κάλλας, η οποία την κουβαλούσε συνέχεια πάνω της και επίσης την είχε και στο σπίτι της, σε κορνίζα. Για εκείνη, ο χαμός του μωρού της αποτέλεσε ανοιχτή πληγή καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της. Δεν ήταν καθόλου εύκολο να ξεχάσει τον θάνατό του. Γενικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως η διεθνούς φήμης σοπράνο δεν συνήλθε ποτέ από τη θλίψη που της προκάλεσε ο διαρκώς παράνομος έρωτάς της με τον Ωνάση και όλα όσα
έχασε εξαιτίας του. Όλα αυτά πιθανότατα να αποτέλεσαν τις αιτίες που τη βύθισαν σε βαθιά κατάθλιψη, η οποία στη συνέχεια την αρρώστησε, για να την οδηγήσει, τελικά, στον θάνατο…