Ο Νίκος Καρβέλας παραχώρησε χθες μία σπάνια τηλεοπτική συνέντευξη στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» που προβλήθηκε ζωντανά στο MEGA, κατά τη διάρκεια της οποίας ήταν ιδιαίτερα επιθετικός απέναντι στη Νίκη Λυμπεράκη.
O γνωστός συνθέτης – και πλέον συγγραφέας – μίλησε μεταξύ άλλων για την πολιτική, την Άννα Βίσση και την Αννίτα Πάνια, ωστόσο υπήρχε ένταση απέναντι στη δημοσιογράφο, απαιτώντας συχνά να μην τον διακόπτει με ερωτήσεις. Στην ίδια συνέντευξη μίλησε για την εκκλησία, αναφέροντας πως «το μόνο καλό που έχει κάνει στην ανθρωπότητα είναι η ενίσχυση της σεξουαλικής διέγερσης», ενώ σε άλλο σημείο τόνισε πως «ιδιαιτερότητά μου είναι ότι αναγνωρίζω… την αποβλάκωσή μου». Ο Νίκος Καρβέλας τα έβαλε μάλιστα και με όσους διαβάζουν Πλάτωνα, λέγοντας πως «ο μύθος από τους μορφωμένους πρέπει να γκρεμιστεί».
Μιλώντας για το πολιτικό τοπίο της χώρας το οποίο αποκάλεσε «βόθρο», η Νίκη Λυμπεράκη ζήτησε περισσότερες διευκρίνισεις για να τεκμηριώσει την άποψή του, προκαλώντας τον εκνευρισμό του.
Ο Νίκος Καρβέλας, σε αυστηρό ύφος τόνισε στη δημοσιογράφο πως δεν θα του υποδεικνύει πώς θα μιλάει, ενώ τόνισε πως η συζήτηση μαζί της είναι «λίγο απογοητευτική».
Πιο συγκεκριμένα της είπε: «Πιάνεσαι από μία λέξη. Δεν θα μου λες τι θα λέω. Με έφερες εδώ να πω αυτό που θέλω. Δεν σε ρώτησα εσένα, εσύ ρωτάς εμένα», με τη Νίκη Λυμπεράκη να προσθέτει: «Να λες ό,τι θέλεις. Εγώ επιτρέπεται να λέω; Χωράει και η δική μου γνώμη; Κανονικά στους θεσμούς οφείλουμε σεβασμό. Το αν δεν στέλνουμε τους κατάλληλους ανθρώπους να το συζητήσουμε».
«Όταν ξεκίνησα να έρθω στην τηλεόραση, πίστευα ότι θα μιλήσω με έναν άνθρωπο ο οποίος δεν θα είναι όπως όλοι οι άλλοι. Δυστυχώς λες τα ίδια όπως όλοι οι άνθρωποι, οι οποίοι κιτρινίζουν την κουβέντα, πιανόμενοι από μία λέξη που είπα ότι η Βουλή είναι ένας βόθρος, ο οποίος βρωμάει και τον αισθάνονται 12 εκ. Έλληνες. Το τι λέω εγώ άσε να το κρίνει ο κόσμος. Εγώ εδώ ήρθα όχι για να μιλήσω με εσένα αλλά με τον κόσμο. Εσένα σε χρησιμοποιώ σαν μέσο. Δεν μπορείς να λες ότι είμαι απόλυτος» συνέχισε ο Νίκος Καρβέλας.
«Εγώ είμαι εδώ, αλλά μου απαγορεύεις να σου μιλήσω; Επιτρέπεται κάποιος άνθρωπος που κάθεται απέναντί σου να έχει γνώμη;» ρώτησε η Νίκη Λυμπεράκη.
«Με ειδοποίησαν πριν έρθω ότι οι άνθρωποι που πας να μπλέξεις, είναι δυστυχώς εκείνοι που έκαναν τη ζημιά στη χώρα. Πιθανόν να είσαι ένας εξ’ αυτών. Θα πρέπει να απολογηθείς στους ανθρώπους που βλέπουν και αύριο θα φροντίσεις να πεις ο άνθρωπος αυτός… Κατορθώνεις να χάνουμε μισή ώρα για το αν είπα ότι η Βουλή είναι εξ’ ολοκλήρου ένας βόθρος. Η συζήτηση μαζί σου είναι λίγο απογοητευτική» είπε σε αυστηρό τόνο ο Νίκος Καρβέλας με τη Νίκη Λυμπεράκη να απαντάει:«Θες να συνεχίσουμε ή να το κλείσουμε; Μπορούμε να πάρουμε ένα διάλειμμα και να το σκεφτείς».
«Μόλις τελειώσω, θα με ρωτάς»
Η ένταση ωστόσο δεν σταμάτησε εκεί. Όταν η δημοσιογράφος θέλησε να του υποβάλει μία ερώτηση για το βιβλίο που έγραψε, εκείνος ενοχλήθηκε ξανά. «Να σε ρωτήσω κάτι;» του είπε η Νίκη Λυμπεράκη με εκείνον να τονίζει: «Όχι, να με ακούς, μόλις τελειώσω, θα με ρωτάς».
«Θα ήταν σαν να κάναμε TEDx, που βγαίνει κάποιος σε μία σκηνή και μιλά για τη ζωή του, τα έργα του κ.λ.π. ανάλογα με το θέμα. Θέλω να ρωτάω και εγώ» του είπε η δημοσιογράφος με τον Νίκο Καρβέλα να λέει: «Είναι σαν πράξη αυτοικανοποίησης, συνεύρεσης. Θες να συνευρεθούμε». «Θέλω να σε ρωτώ κιόλας γιατί εσύ είσαι χειμαρρώδης και πρέπει να σε παρακολουθούμε» συμπλήρωσε η Νίκη Λυμπεράκη.
«Το μόνο καλό που έχει κάνει στην ανθρωπότητα είναι η ενίσχυση της σεξουαλικής διέγερσης»
Με αφορμή το νέο του βιβλίο με τίτλο «Νοοσοφία», ο Νίκος Καρβέλας μίλησε και για τη θρησκεία: «Η θρησκεία είναι ό,τι πιο κατάπτυστο υπάρχει σε αυτή τη ζωή. Ξέρεις τι σημαίνει πιστεύω; Με αγάπη στο λέω. Πιστεύω σημαίνει ότι δεν γνωρίζω. Όταν λες πιστεύω σε κάτι είναι σαν να λες πιστεύω σε αυτό που δεν γνωρίζω. Εννοείται έχω προσευχηθεί, είσαι σοβαρή τώρα; Η εκκλησία το μόνο καλό που έχει κάνει στην ανθρωπότητα – που τους το δίνω – είναι η ενίσχυση της σεξουαλικής διέγερσης. Η θρησκεία έχει σχέση με το σεξ. Όπως στο λέω αυτό το πράγμα. Αν δεν υπήρχε η ηθική που σου λέει απαγορεύεται να πας με αυτή τη γυναίκα ή με αυτόν τον άνδρα, δεν θα υπήρχε η διάθεση. Η θρησκεία έθεσε τις βάσεις, είναι σεξουαλικό ενισχυτικό. Το σεξ είναι από τα βασικά τροφοδοτικά της ευτυχίας. Η εκκλησία έπαιξε βασικό ρόλο».
Ο μύθος από τους μορφωμένους πρέπει να γκρεμιστεί»
«Είμαι υπέρ των ανθρώπων που δεν έχουν τίποτα να δημιουργήσουν» τόνισε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο Νίκος Καρβέλας, συμπληρώνοντας: «Αυτοί που διαβάζουν είναι παπαγάλοι. Το να διαβάσεις και να πεις Αυτά είπε ο Πλάτων και να έρθεις μετά να μου πεις ότι τελείωσε Φιλοσοφική, θα του πω είσαι παπαγάλος των Φιλοσόφων. Είσαι φερέφωνο αυτών που είπαν κάποιοι άλλοι. Συνεπώς ο μύθος από τους μορφωμένους πρέπει να γκρεμιστεί. Η λέξη “θαυμάζω” για να τη χρησιμοποιήσει πρέπει να ξέρει τι λέει. Από κάποια δυσλειτουργία ξέφυγα και μπορώ να θεωρήσω την αποβλάκωσή μου και να τη χειρίζομαι. Ιδιαιτερότητά μου είναι ότι αναγνωρίζω την αποβλάκωσή μου. Αυτός που με εκτιμάει πρέπει να πει ”ρε φίλε χαίρομαι”».
Στα 5 μου έσπασα στο ξύλο μια ξαδερφούλα μου που έμενε σε βίλα γιατί ένιωσα ταξικό μίσος»
«Δεν με ενδιέφερε ποτέ τι θα αφήσω πίσω μου. Ό,τι κάνει κάθε άνθρωπος το κάνει επειδή αυτό τον διατάζει ο εγκέφαλός του να κάνει. Είμαι έρμαιο αυτού του πολυοργάνου. Από μικρό παιδί με έκανε ό,τι ήθελε. Τώρα θα αισθανθείς ηδονή γράφοντας ποίηση. Εγώ σιχαίνομαι την ποίηση», είπε σε άλλο σημείο της τηλεοπτικής του συνέντευξης ο συνθέτης και πρόσθεσε:
«Μέναμε στον Πειραιά όταν ήμουν πιτσιρικάς και δεν είχαμε λεφτά. Θυμάμαι ότι ήμασταν φτωχοί. Επισκέφτηκα το σπίτι ενός θείου μου στο Παλαιό Φάληρο. Νόμιζα ότι ο κόσμος είναι τα Ταμπούρια. Μια πάρα πολύ άσχημη οπτικά περιοχή. Ξαφνικά με πήγαν σε μια βίλα στο Παλαιό Φάληρο και θυμάμαι να έχω πλακώσει στο ξύλο μια ξαδελφούλα μου που έμενε σε αυτό στο σπίτι. Όταν με ρώτησαν γιατί, είπα γιατί θέλω κι εγώ να έχω. Βγήκε αυθόρμητα ταξικό μίσος. Στα 5 μου. Ήθελα κι εγώ να έχω τέτοιο σπίτι. Αισθάνομαι την τύχη για το χάρισμα που έχω στη μουσική, χωρίς να έχω χύσει ιδρώτα για να τη διδαχτώ. Διαβάζοντας νομίζω τα βιβλία που έχω διαβάσει, νομίζω ότι πρέπει να έχω μια βλάβη στον δεξί κροταφικό λοβό και δεν μπορώ να καταλάβω τα σύμβολα. Τα τραγούδια δεν τα γράφω. Τα παίζω. Το αν αρκεί η χαρισματικότητα ή δεν αρκεί δεν το αποφασίζω εγώ, το αποφασίζει ο εγκέφαλος. Ο πόνος για την κατάκτηση ονομάζεται ηδονιστική αποφόρτιση. Ο μύθος γύρω από τη μόρφωση και τους διανοούμενους είναι μια φούσκα. Αυτοί οι άνθρωποι που διαβάζουν και διαβάζουν είναι παπαγάλοι. Ο μύθος γύρω από τους μορφωμένους πρέπει να καταπέσει».
Ο κόσμος είναι ένα ακρωτηριασμένο ανδρόπλαστο άντρα»
Με αφορμή τη «Μουσική για μια ακρωτηριασμένη μπαλαρίνα», ο Νίκος Καρβέλας μίλησε στην Μεγάλη Εικόνα και για τη θέση της γυναίκας και τη δημοκρατία:
«Εγώ είμαι η ακρωτηριασμένη μπαλαρίνα σαν μέρος της ευρύτερης της εικόνας της ακρωτηριασμένης μπαλαρίνας που είναι ο κόσμος. Λείπει το ένα πόδι. Ποιο είναι αυτό; Ο άνδρας. Το πόδι που λείπει είναι το γυναικείο. Η ακρωτηριασμένη μπαλαρίνα, ο σημερινός κόσμος και ο κόσμος που ήταν πάντα ήταν ανέκαθεν ακρωτηριασμένος. Ο κόσμος είναι φτιαγμένος από άνδρες, είναι κουτσός. Η γυναίκα έχει κακοποιηθεί βάναυσα από την ανδρική γλώσσα και δύναμη. Αυτό το δημιούργημα είναι φτιαγμένο σε μια γλώσσα, σε μια υπόθεση της γλώσσας που ονομάζεται Θεός και μια άλλη υπόθεση της γλώσσας που ονομάζεται Δημοκρατία. Η δημοκρατία φτιάχτηκε από Έλληνες άντρες και οι θρησκείες από μισόγυνους άνδρες. Ο κόσμος είναι ένα ακρωτηριασμένο ανδρόπλαστο άντρα» και συνέχισε λέγοντας:
«Ευελπιστώ μέσα από το βιβλίο ότι η γυναίκα κάποια στιγμή θα καταλάβει όλο αυτό το ανουσιούργημα στο όνομα της φύσης και στο όνομα της σοφίας των ανδρών και μάλιστα των αρχαίων Ελλήνων σοφών που είπαν ότι η γυναίκα είναι δευτέρας κατηγορίας πλάσμα. Και απορώ με το πώς καμία γυναίκα μέχρι τώρα, Ελληνίδα δε γυναίκα, δεν έχει σκεφτεί να κατέβει με ένα πανό και να διαδηλώσουν εναντίον της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας που την απεγκεφάλισε τη γυναίκα θεωρώντας την ένα τίποτα. Απαγόρευσε να συμμετέχει στα κοινά, στη φιλοσοφία του Δήμου. Πάλι οι άνδρες τα έμαθαν αυτά! Καμία γυναίκα δεν θα έλεγε στο παιδί του πήγαινε να σκοτωθείς. Όλες αυτές οι χυδαιότητες που αποτελούν τη βάση της ηθικής και του μεταφυσικού κάλους που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ανδρόπληκτες γελοιότητες, χυδαιότητες προς χάριν της εξουσίας. Πρέπει κάποια στιγμή να καταπέσουν! Αυτό θα το κάνει μόνο αν η νέα γυναίκα αρχίζει να αποδεσμεύεται από τα δεσμά αυτής της αρρώστιας που την πλήττει. Επειδή πλήττεται η γυναίκα, πλήττεται και ο άντρας».
Αργότερα, πρόσθεσε: «Όταν ξεκινάω να σκέφτομαι τη Δημοκρατία, σκέφτομαι τι σημαίνει η λέξη πρώτα! Δεν ενδιαφέρει κανέναν αν ψηφίζω ή όχι. Είμαι παρατηρητής της πραγματικότητας. Μέχρι τώρα ήμουν παρατηρητής και για αυτό έχω καλή εικόνα της πραγματικότητας. Είναι δυνατόν να λέει κάποιος ότι ο λαός κυβερνά; Πώς γίνεται να υπάρχουν άνεργοι και φτωχοί; Ο λαός σηκώνει τους κυβερνώντες, δεν κυβερνάει. Τον έχει ποτίσει με το δηλητήριο της δύναμης της ψήφου. Ο λαός αισθάνεται ικανός επειδή τον έχουν μάθει ότι έχω τη δύναμη να ψηφίσω αυτό που θέλω να με διοικήσει. Αυτό παλιά πετύχαινε! Και λες 10 εκατομμύρια θα συνεννοηθούμε ποιον θέλουμε να μας κυβερνά; Και πώς είμαι βέβαιος ότι αυτός που θα με κυβερνήσει θα κάνει αυτά που θέλω σαν ψηφοφόρος του;».
«Ιδιαιτερότητά μου είναι ότι αναγνωρίζω την αποβλάκωσή μου»
Ο συνθέτης, τραγουδιστής και συγγραφέας μίλησε και για τις σπουδές του στη Νομική, τι ήταν αυτό που τον ενόχλησε και δεν ασχολήθηκε ποτέ αλλά και το ταλέντο του στη μουσική:
«25 χρόνια που μου έλεγαν να μιλήσω, δεν υπήρχε λόγος. Τώρα υπάρχει λόγος! Η σχέση μου με τους δημοσιογράφους ήταν εμπόλεμη. Αλλά ο λόγος που ήθελα να μιλήσω live δεν ήταν αυτός. Ένας άνθρωπος που έχει οστικές δυνάμεις, όταν του λένε ότι θα το πετσοκόψουμε αυτό αρνείται να το κάνει. Η αλληλεπίδραση εμάς των δύο θα φανεί στο αποτέλεσμα. Θα εκτεθείς, θα εκτεθώ! Αλλά είναι σαν μια συνεύρεση, όχι σεξουαλική αλλά πνευματική. Είναι σαν το ζεστό φαγητό! Μου αρέσουν τα ζωντανά πράγματα και τα ορμητικά.
Είμαι απόφοιτος Νομικής. Έχω ασκήσει δικηγορία για μερικά λεπτά. Θυμάμαι όταν πήγα πρώτη φορά στο δικαστήριο αισθάνθηκα περίεργα ρευματικά κύματα να με περιλούζουν. Είχα κίτρινα μαλλιά, τα μισά και τα άλλα πράσινα και δεν θυμάμαι αν φορούσα σπιρούνια. Ήμουν κάπως περίεργα και με κοιτούσαν περίεργα. Πήγαινα να δω τι γίνεται και έβλεπα αυτό που λέγεται στην ελληνική γλώσσα Δικαιοσύνη. Τα βλέμματα των ταλαίπωρων να βρουν το δίκιο τους και δεν τους άφηναν, υπήρχε μια δικτατορία που ευτελίζει κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. Όποια αίθουσα και αν άνοιγα, έβλεπα αλαζόνες στις έδρες που τους φερόντουσαν σαν να ήταν σκουπίδια. Δεν μου άρεσε. Θα ήθελα να ήμουν ένας καλός δικηγόρος. Μετά έμαθα ότι δικηγορία είναι η Τέχνη της εξαπάτησης του δικαίου. Ο κανόνας είναι ότι οι δικηγόροι εξυπηρετούν την αδικία! Ο ανεγκέφαλος εγκέφαλος κάνει κάποια πράγματα στάνταρ, να απομνημονεύει!
Το μόνο που κάνουμε είναι να ντριπλάρουμε την δυστυχία. Είμαι τόσο δυστυχισμένος όσο είσαι εσύ! Απλά δεν αντιλαμβανόμαστε αυτή τη δυστυχία γιατί κανείς δεν έχει την ώρα να παρατηρήσει όσο την έχω εγώ για το πόσο διαταραγμένος είμαι από την δυστυχία. Για να μιλήσεις μαζί μου πρέπει να ορίσεις τις λέξεις!».
Καμία Ελληνίδα τραγουδίστρια δεν μπορεί να κάνει αυτό που κάνει η Άννα Βίσση»
Ο Νίκος Καρβέλας στη συνέντευξή του μίλησε και για την Άννα Βίσση: «Καμία Ελληνίδα τραγουδίστρια δεν μπορεί να κάνει αυτό που κάνει η Άννα Βίσση. Γι’ αυτό και άλλωστε δεν την άλλαξα ποτέ, δεν πήγα να ζητήσω κάποια άλλη τραγουδίστρια. Της έλεγα, Ανούλα τώρα κάνουμε αυτό, τώρα θα κάνουμε του Δαίμονες, ήταν παντού. Οπότε ήταν ο άνθρωπός μου».
«Παντρεύτηκα την Αννίτα για να δω την αντίδραση των γονιών της»
Ο Νίκος Καρβέλας αναφέρθηκε και στον θεσμό του γάμου, λέγοντας πως έχει παντρευτεί δύο φορές. Για τον γάμο του με την Άννα Βίσση είπε πως ήταν πολύ ρομαντικός τότε και προχώρησε σε θρησκευτικό γάμο σχολιάζοντας πως πρέπει να «υπήρχε κάτι αλλοπρόσαλλο στις βλάβες του εγκεφάλου του» για να παντρευτεί αλλά το «πλήρωσε γιατί δεν είναι για τέτοια πράγματα» και μετά αναφέρθηκε και στον γάμο του με την Αννίτα Πάνια, λέγοντας:«Το έκανα και με την Αννίτα, αλλά το έκανα για να δω το πρόσωπο της μάνας της και του πατέρα της να γελάνε, με διασκέδαζαν πάρα πολύ».