Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
21 Ιουλίου 2019 11:30
Οι δύο μεγάλοι πίνακες που ο Σταύρος Νιάρχος είχε κρεμάσει στο σαλόνι της θαλαμηγού «Κρεολή» έφεραν τις υπογραφές των Βαν Γκογκ και Γκογκέν. Στην πραγματικότητα, τα έργα που τραβούσαν αμέσως το βλέμμα των επισκεπτών του σκάφους ήταν αντίγραφα. Ο Έλληνας μεγιστάνας, διεθνούς φήμης συλλέκτης, γνώριζε ότι οι πανάκριβοι πίνακες των σημαντικών εικαστικών δεν πρέπει ποτέ να «φιλοξενούνται» σε ένα πλωτό βασίλειο.
Ο Νιάρχος κρατούσε τα έργα σε θησαυροφυλάκιο στη Γενεύη εκεί όπου δεν μπορούσε να τους ακουμπήσει η αλμύρα της θάλασσας. Το παράδειγμα του μεγαλοεφοπλιστή ακολούθησε ο πρωτότοκος γιος του Φίλιππος (ο πατριάρχης της οικογένειας άφησε σε εκείνον τη μυθική συλλογή έργων τέχνης), ο οποίος έχει συγκεντρώσει την προσωπική, αγαπημένη του συλλογή με έργα pop art σε θυρίδες ελβετικής τράπεζας. Ο Τζιάνι Ανιέλι, στενός φίλος του Νιάρχου, τον ρώτησε κάποια στιγμή για ποιον λόγο δεν είχε «στολίσει» την «Κρεολή» με κάποιο αντίγραφο του Ρενουάρ.
Ο Κροίσος αποτελεί ακόμη και μετά τον θάνατό του τον μεγαλύτερο συλλέκτη έργων Ρενουάρ στον πλανήτη. Ο Νιάρχος του απάντησε ότι αν ενδιαφερόταν τόσο πολύ για τον Ρενουάρ θα μπορούσε σύντομα να του στείλει ένα εξαιρετικό αντίγραφο στο yacht «Agneta». Οι δύο μεγιστάνες είχαν κοινά ενδιαφέροντα. Την αγορά πολυτελών γιότ, την τέχνη και το κυνήγι ωραίων γυναικών. Τα καλοκαίρια τους στην Αντίμπ, το Καπ Φερά και το Πόρτο Φίνο ήταν γεμάτα περιπέτειες.
Το «Κρεολή» ήταν ένα πανέμορφο, τρικάταρτο σκαρί από έβενο μήκους 55 μέτρων. Στο deck του συγκεκριμένου σκάφους είχαν οργανωθεί τα μεγαλύτερα πάρτι, με διεθνείς προσωπικότητες να βρίσκονται ανάμεσα στους καλεσμένους. Συναγωνιζόταν σε… στυλ και γοητεία το «Agneta» του φίλου Ανιέλι…
Ανιέλι και Νιάρχος λάτρευαν τα ιστιοφόρα σκάφη. Ίσως επειδή ήταν πιο αριστοκρατικά. Αργότερα απέκτησαν και οι δύο βέβαια υπερσύγχρονα motor yachts. Το «Atlantis Ι», το οποίο σε μερικά χρόνια αντικαταστάθηκε από το «Atlantis II» (βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου στο Μόντε Κάρλο, το καλοκαίρι όμως κατηφορίζει στα ελληνικά νερά), είναι από τα ωραιότερα και πολυτελέστερα mega yachts.
O Έλληνας μεγιστάνας έτρεφε όμως πάντα μια ιδιαίτερη αδυναμία στην «Κρεολή». Ολοι άκουγαν «περίεργες» ιστορίες γύρω από την επονομαζόμενη «εβένινη καλλονή» με τα θεαματικά λευκά πανιά. Κάποιοι από αυτούς θεωρούσαν ότι το πανέμορφο sailing yacht «έσερνε» πίσω του μια «κατάρα».
Η «Κρεολή», αυτό το μοναδικής γοητείας mega yacht από χειροποίητο ξύλο, κρύβει μέσα του τραγικές, όπως λένε, ιστορίες. Δημιουργήθηκε στις αρχές του 1900 από τον Αλεξάντερ Σμιθ Κόχραν. Ο Αλεξάντερ ήταν υπερήφανος για το εξαιρετικό αυτό σκαρί, αργότερα όμως ο ίδιος και η οικογένειά του ήρθαν αντιμέτωποι με τραγικές ιστορίες στην προσωπική τους ζωή. Τα ίδια «δύσκολα» περιστατικά αντιμετώπισαν και οι επόμενοι ιδιοκτήτες του. Το 1928, ο Μόρις Πόουπ, μέλος του Βασιλικού Ναυτικού Ομίλου του Λονδίνου, αγόρασε το ιστιοπλοϊκό και του έδωσε το σημερινό του όνομα. Όταν ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, το 1939, το Βασιλικό Ναυτικό επίταξε το σκάφος, άλλαξε το όνομά του και διαμόρφωσε το εσωτερικό, για να χρησιμοποιηθεί ως ναρκαλιευτικό. Μόλις τελείωσε ο πόλεμος, το «Creole» είχε σχεδόν καταστραφεί.
Ευτυχώς, το 1947 ο Έλληνας εφοπλιστής, Σταύρος Νιάρχος, το ερωτεύτηκε και το μετέφερε στη Γερμανία, ώστε να το επιδιορθώσει και να επαναφέρει την παλιά του δόξα. Το επισκεύασε ξοδεύοντας πάρα πολλά χρήματα. Ο ιδιαίτερα κοινωνικός Κροίσος διοργάνωνε συνέχεια καλέσματα επάνω στο σκάφος. Πολλοί τότε του έδωσαν την ονομασία «Party yacht».
Λίγα χρόνια μετά στα νερά της Νότιας Γαλλίας η «Κρεολή» άνοιξε ολόκληρη στο κάτω μέρος ενώ μέσα στο σκάφος βρίσκονταν επιβάτες. Ο μεγιστάνας την επισκεύασε και πάλι. Η «Κρεολή» επέστρεψε στις θάλασσες και φιλοξένησε προσωπικότητες όπως ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος και η βασίλισσα Σοφία της Ισπανίας, οι οποίοι πέρασαν μέρος του μήνα του μέλιτος σ’ αυτό.