Εκτός από το νυφικό με την υπογραφή του που ξεχώρισε στον πιο πολυσυζητημένο γάμο της σεζόν, αυτόν της Εριέττας Κούρκουλου, η σούπερ σταρ Μπιγιονσέ επέλεξε μια δική του δημιουργία για το βιντεοκλίπ της ολοκαίνουριας δουλειάς της.
Πριν από έναν χρόνο το team της σούπερ σταρ Μπιγιονσέ επικοινώνησε με το σχεδιαστή μόδας Βρεττό Βρεττάκο προκειμένου να του ζητήσει να σχεδιάσει μια τουαλέτα για το νέο visual album της «Black is King», που κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες σε συνεργασία με τη Disney. Το γεγονός αυτό και μόνο είναι άκρως τιμητικό αν αναλογιστεί κανείς ότι στα περίπου δέκα βιντεοκλίπ της η 38χρονη σούπερ σταρ επιλέγει outfits των μεγαλύτερων διεθνών οίκων μόδας, όπως οι Dior, Balmain, Burberry, Valentino, αλλά και της επίσης Ελληνίδας Μαίρη Κατράντζου κ.ά.
Ο αγαπημένος των σταρ
«Όταν μίλησα με τη στυλίστριά της, μου ανέφερε ότι αναζητούσαν κάτι εντυπωσιακό και ότι το θέμα ήταν Αφρική», είπε o σχεδιαστής μόδας Βρεττός Βρεττάκος. «Η κατεύθυνση που έλαβα ήταν ότι έπρεπε να υπάρχουν κάποια έθνικ στοιχεία. Έφτιαξα τη μακέτα και στη συνέχεια δημιούργησα το ρούχο: 450.000 κρύσταλλα έγιναν ειδική παραγγελία στο εργοστάσιο της Swarovski στην Αυστρία προκειμένου να ραφτούν πάνω στο ύφασμα. Το ίδιο εντυπωσιακά ήταν και τα τελειώματα με κρόσσια από κρύσταλλα-καθρέφτες». Παρά το γεγονός ότι είχε προηγηθεί συνεννόηση για το ρούχο, τον ρωτώ κατά πόσο ήταν σίγουρος ότι η Μπιγιονσέ θα το επέλεγε τελικά. «Με τόσο μεγάλα ονόματα δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος μέχρι να το δεις να συμβαίνει», ομολογεί με ειλικρίνεια. «Το έχουμε δει πολλές φορές να συμβαίνει αυτό και στα Όσκαρ. Υπάρχει υπερπληθώρα επιλογών. Αν δηλαδή η Μπιγιονσέ έπρεπε να φορέσει 40 ρούχα, θα είχε να επιλέξει ανάμεσα σε 400 outfits! Για τέτοια μεγέθη ανταγωνισμού μιλάμε. Πληροφορήθηκα ότι τελικά με επέλεξε τον προηγούμενο μήνα, όταν μου ζητήθηκε από την ομάδα της να φτιάξω ένα illustration, μια μακέτα με τη φιγούρα της Μπιγιονσέ ντυμένης με τη δημιουργία μου», περιγράφει. Το τραγούδι στο βιντεοκλίπ του οποίου η διεθνής σταρ φοράει την εντυπωσιακή δημιουργία του Βρεττού Βρεττάκου ονομάζεται «Find your Way Back». Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ελληνας σχεδιαστής συνεργάζεται μαζί της.
Η αρχή έγινε τοv Απρίλιο του 2013, όταν ο Βρεττός έντυσε την Μπιγιονσέ στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας της. Ήταν η πρώτη φορά που ο διεθνής Τύπος ασχολήθηκε τόσο πολύ με το look της, γεγονός που τη χαροποίησε τόσο ώστε να πάρει την απόφαση το vέο κέρινο ομοίωμά της που τοποθετήθηκε αργότερα στο Μουσείο Μαντάμ Τισό του Λονδίνου να φοράει τη φόρμα που της σχεδίασε εκείνος. Η περίφημη αυτή φόρμα ίσως είναι και το ρούχο υψηλής ραπτικής που ταυτίστηκε όσο κανένα άλλο με την εικόνα της. Εκτός μάλιστα από την κέρινη Μπιγιονσέ, λίγους μήνες μετά κυκλοφόρησε στη διεθνή αγορά η κούκλα Μπιγιονσέ, ντυμένη με την ίδια δημιουργία Vrettos Vrettakos.
Η Μπιγιονσέ δεν είναι η μόνη σούπερ σταρ που εμπιστεύεται την αισθητική και το ταλέντο του Έλληνα σχεδιαστή. Στα Billboard Music Awards του 2014 η Τζένιφερ Λόπεζ εμφανίστηκε με ολόσωμη φόρμα από μεταξωτό τούλι και κρύσταλλα Swarowski που έφερε την υπογραφή του, ενώ δημιουργία υψηλής ραπτικής από τη συλλογή του επέλεξε και η Κολομβιανή σταρ Σακίρα για τον τελικό του αμερικανικού τηλεοπτικού σόου «Τhe Voice» στο οποίο συμμετείχε ως coach. Παρά το γεγονός ότι το ατελιέ του Βρεττού Βρεττάκου έχει ντύσει κατά καιρούς μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας του θεάματος, ο ίδιος είναι εξαιρετικά χαμηλών τόνων. «Στην Ελλάδα προσδίδουμε εύκολα τον χαρακτηρισμό “διεθνής”. Όταν κάποιος έχει μια μακροχρόνια και επαναλαμβανόμενη συνεργασία με διασημότητες του εξωτερικού, κάνει διεθνείς προσπάθειες και όχι καριέρα. Η διεθνής καριέρα στον χώρο της μόδας προϋποθέτει και άλλα δεδομένα. Ντύνεις μεγάλες σταρ, κάνεις σόου στο εξωτερικό που εμπεριέχουν πρόταση, κι επομένως αλλάζουν τα δεδομένα στην ιστορία της μόδας, έχεις δυνατή πώληση στις μεγάλες αγορές του κόσμου κ.λπ. Διεθνή καριέρα με την πραγματική έννοια του όρου από ελληνικής πλευράς κάνει μόνο η Μαίρη Κατράντζου. Όπως έκανε και η πρωτοπόρος Σοφία Κοκοσαλάκη. Όλα τα άλλα είναι πολύ σεβαστές προσπάθειες και απόπειρες διεθνούς καριέρας», έχει πει ο ίδιος.
Από τον Πειραιά στο δικό του brand
Ο Βρεττός είναι ο βενιαμίν μιας τετραμελούς πειραιώτικης οικογένειας και έχει οκτώ χρόνια διαφορά από τη μεγαλύτερη αδελφή του.
Μέσον της δεκαετίας του ’80, Πειραιάς. Ένα παιδί με το ασυνήθιστο μικρό όνομα Βρεττός, περίπου πέντε-έξι ετών, ζωγραφίζει σε ένα μπλοκ ιχνογραφίας τους αγαπημένους του ήρωες, βγαλμένους μέσα από τα καρτούν που παρακολουθεί μετά μανίας. Οταν το χαρτί γεμίζει, συνεχίζει τη ζωγραφική του πάνω σε μικρά κομματάκια από ύφασμα – ό,τι περισσεύει από τα ρούχα που φτιάχνει για την γκαρνταρόμπα της η μητέρα του. Στο παρελθόν η κυρία Θεοδώρα Βρεττάκου είχε διατελέσει μοδίστρα, κάτι που, χωρίς να το υποπτεύεται η ίδια, έπαιξε σημαντικό ρόλο στον επαγγελματικό και καλλιτεχνικό προσανατολισμό του γιου της. Ο Βρεττός είναι το μικρότερο παιδί μιας τετραμελούς πειραιώτικης οικογένειας – το πιο χαϊδεμένο. «Τα οκτώ χρόνια που είχα διαφορά με την αδελφή μου με κατέστησαν πραγματικά Βενιαμίν της οικογένειας», αποκαλύπτει ο ίδιος σήμερα. Ωστόσο, αυτό το ηλικιακό χάσμα βοήθησε τον Βρεττό να αφιερώσει χρόνο στο σχέδιο, στο λευκό χαρτί το οποίο γέμιζε με τα σκίτσα του, δίνοντας διέξοδο στο ξεχωριστό καλλιτεχνικό του χάρισμα.
Μαθητής του 17 στο 12ο Λύκειο Πειραιά, θα εκφράσει την αγάπη του για τη μόδα λίγο πριν από την αποφοίτησή του. Έδινε Πανελλαδικές εξετασεις έχοντας επιλέξει το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο μηχανογραφικό, όταν άκουσαε τον πατέρα του να λέει ότι, αφού έγραψε καλά στην Εκθεση και τα Λατινικά, έχει βάλει ήδη το ένα του πόδι στο πανεπιστήμιο. Την επομένη που έγραφε Ιστορία έδωσε κυριολεκτικά λευκή κόλλα από φόβο μήπως περάσει και εξανεμιστεί το όνειρο της μόδας.
Ο πατέρας του Βρεττού ήταν μηχανολόγος μηχανικός, με δική του κατασκευαστική εταιρεία στα νότια προάστια. Οπως ήταν ευνόητο, αντέδρασε έντονα όταν πληροφορήθηκε για πρώτη φορά τι είχε στο μυαλό του ο γιος του: σχέδια, υφάσματα και ψαλίδια. Εξάλλου υπήρχε ήδη στρωμένη δουλειά και έτσι τέθηκε δίλημμα για το εάν ο Βρεττός θα έπαιρνε κάποια ακίνητα προκειμένου να τα διαχειριστεί ως εργολάβος ή η οικογένειά τους θα επένδυε χρήματα στις σπουδές που εκείνος ήθελε. Παρά τη μανιάτικη καταγωγή τους και την πατριαρχική δομή, η θέληση του νεαρού επικρατεί. Ο πατέρας του αρκέστηκε στη συμβουλή «γίνε αυτό που θέλεις, αλλά μην ξεχάσεις να γίνεις ο καλύτερος».
Ο Νικόλας Βρεττάκος θα συνειδητοποιήσει το ταλέντο του γιου του όταν εκείνος θα βρεθεί στη Ρώμη αρακολουθώντας την Ακαδημία Μόδας και Κοστουμιού και οι καθηγητές του θα κάνουν λόγο για ένα εξαιρετικό ταλέντο που δεν πρέπει να πάει χαμένο. Εκείνη την εποχή ο Βρεττός έρχεται αντιμέτωπος με δύο πρωτόγνωρα συναισθήματα: τη χαρά της δημιουργίας και τον έρωτα που θα γνωρίσει στο πρόσωπο της τότε συμφοιτήτριάς του και σήμερα συζύγου του Λίλης Αποστολοπούλου.
Οι Ιταλοί διακρίνουν την κεκτημένη ταχύτητα του νεαρού Έλληνα σχεδιαστή και τον εφοδιάζουν με συστατικές επιστολές προκειμένου να φοιτήσει στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια μόδας της Ευρώπης, το Central Saint Martins αλλά και το Royal College of Art του Λονδίνου. Εκεί θα έρθει σε επαφή για πρώτη φορά με τα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μόδας. Αισθανόταν δέος μπροστά στον Αλεξάντερ ΜακΚουίν, που ήταν και δάσκαλός του. “Ήταν αυστηρός με τους ανθρώπους που αγαπούσε. Με χαρακτήριζε μαξιμαλιστή, θεατρικό και λάτρη της υψηλής ραπτικής. Όπως θυμάμαι και τη διευθύντρια της αμερικανικής “Vogue” Άννα Γουίντουρ, που μας επισκέφτηκε για να αξιολογήσει τη δουλειά μας. Τη θυμάμαι να σχολιάζει: “Λατρεύω την Ελλάδα και τη ρετσίνα και κρίνοντας από τη δουλειά σας οι δρόμοι μας κάποια στιγμή θα ξανασυναντηθούν”», έχει πει ο ίδιος.
Η διεθνής καρέρα
Το πρώτο βήμα για τη διεθνή καριέρα του Βρεττού Βρεττάκου θα γίνει όταν ο οίκος Dior τού ανοίγει διάπλατα τις πόρτες του. Η συνεργασία με έναν παντοδύναμο οίκο ήταν μεγάλη πρόκληση, αλλά ο Βρεττός θα το αρνηθεί. Το γεγονός ότι έπρεπε να υπογράψει συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας που θα του στερούσε την ευκαιρία να κυκλοφορήσει δική του συλλογή είναι αυτό που τον αποτρέπει και τον ξαναφέρνει στην Ελλάδα. Η συνέχεια απέδειξε ότι η επιλογή ήταν σωστή αφού μέχρι σήμερα η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Φέτος το καλοκαίρι δημιούργησε το νυφικό της Εριέττας Κούρκουλου – Λάτση στον γάμο της που έγινε πρόσφατα στη Μύκονο και έντυσε για άλλη μία φορά την Μπιγιονσέ στο πιο πολυσυζητημένο καλλιτεχνικό project του καλοκαιριού. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα επίμονης δουλειάς χρόνων. Σ έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο όπως η μόδα τίποτα δεν έρχεται εύκολα. Πίσω από κάθε επιτυχία κρύβεται πολύς κόπος. “Γι’ αυτό και δεν χάνω την επαφή μου με την πραγματικότητα και το έδαφος. Αν τρελαθώ εγώ, τότε τι πρέπει να κάνουν οίκοι όπως ο Dior και ο Balmain; Όταν έχεις απέναντί σου τέτοια brands και τέτοιες καριέρες, οφείλεις να παραμείνεις ταπεινός και να ανεβάζεις τον πήχη όλο και ψηλότερα», έχει πει για την επιτυχία του.