Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
14 Νοεμβρίου 2020 10:15
Βρίσκεται συνειδητά μακριά από τη δημοσιότητα και μοιράζει τη ζωή του μεταξύ Γενεύης, Μόντε Κάρλο, Παρισιού, Λονδίνου και Νέας Υόρκης. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι ξεχνάει την πατρίδα του. Ειδικά το καλοκαίρι απολαμβάνει τον ήλιο και τη θάλασσα, έχοντας ως αγαπημένο μέρος των διακοπών του τη Μύκονο. Τώρα, βέβαια, θα έχει έναν ακόμη λόγο να ρίξει άγκυρα στο Νησί των Ανέμων, αφού πλέον του ανήκει μία από τις πιο εμβληματικές βίλες του νησιού. Η βίλα του πρώην βασιλιά των περιοδικών και του lifestyle Αντώνη Λυμπέρη.
Πριν από λίγο καιρό μάλιστα ο πασίγνωστος συλλέκτης Δημήτρης Μαυρομμάτης επισκέφθηκε τη Μύκονο, απόλαυσε τις βόλτες του στο στο Καλό Λιβάδι και το φαγητό του στο εστιατόριο του «Solymar» όπου καθόταν μόνος του στο τραπέζι. Χωρίς πλέον την αδελφή του Λιάνα, με την οποία πορεύτηκαν μαζί επί δεκαετίες, ο δισεκατομμυριούχος Δημήτρης Μαυρομμάτης ταξίδεψε μόνος του φέτος στο Νησί των Ανέμων, όπου είναι ο μοναδικός πλέον ιδιοκτήτης μιας εντυπωσιακής κατοικίας που ανήκε στον Αντώνη Λυμπέρη και πέρασε στα χέρια της αδελφής του πριν από τέσσερα χρόνια.
Το συγκεκριμένο σπίτι δεν είναι η βίλα που πέρασε στα χέρια του Γιώργου Προκοπίου μετά από πλειστηριασμό, αλλά μια ημιτελής κατοικία στα Χουλάκια, σε μια έκταση 1.000 τ.μ., για την οποία τα δύο αδέλφια φέρεται να έδωσαν πάνω από 3 εκατ. ευρώ προκειμένου να αποπερατωθεί, να επιπλωθεί και να διακοσμηθεί με ό,τι καλύτερο υπήρχε στην αγορά. Η Λιάνα Μαυρομμάτη δεν πρόλαβε να τη χαρεί, αφού έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, αφήνοντας τον αδελφό της μοναδικό κληρονόμο της περιουσίας της.
Παθιασμένος συλλέκτης
Ανθρωποι που έχουν συναναστραφεί τον Δημήτρη Μαυρομμάτη κάνουν λόγο για έναν παθιασμένο συλλέκτη που δεν ζήτησε ποτέ την άσκοπη δημοσιότητα. Στη Μύκονο είναι ζήτημα αν βγήκε δύο βράδια έξω για φαγητό προτού επιστρέψει στη βίλα του στα Χουλάκια, την οποία άφηνε μόνο για να κάνει μια βουτιά στο Καλό Λιβάδι, την αγαπημένη του παραλία.
Στο σπίτι κυριαρχεί η κομψότητα σε κάθε του γωνιά, ενώ είναι επιπλωμένο με εξαιρετικό γούστο και τις υπογραφές κορυφαίων οίκων. Εκεί απολαμβάνει το ηλιοβασίλεμα και τη θέα στο λιμάνι και τη Χώρα ενός νησιού που αγαπάει από τότε που ήταν νέος.
Διαθέτοντας μια τεράστια περιουσία, την οποία κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει ακριβώς, γοητεύτηκε νεαρός ακόμα από την τέχνη, η οποία αποδείχθηκε ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής του. Πικάσο, Ματίς, Γουόρχολ, Μπασκιά, Μιρό, διαμάντια, πορσελάνες και αρ ντεκό έπιπλα, όπως το μπουντουάρ της Μαρίας Αντουανέτας από το παλάτι του Φοντενεμπλό, συνθέτουν ένα μεγάλο μέρος της συλλογής του.
Ο κατά πολλούς μεγαλύτερος συλλέκτης αντικειμένων του 18ου αιώνα δεν αντιλήφθηκε ποτέ αυτό που αποκαλείται οικονομική κρίση. Οντας δε ένας από τους πλουσιότερους Ελληνες, δεν δίστασε να «ελαφρώσει» τον τραπεζικό του λογαριασμό κατά 20.260.295 ευρώ προκειμένου να κάνει δικό του έναν Πικάσο σε δημοπρασία του οίκου Christie’s πριν από λίγα χρόνια! O μοναχικός συλλέκτης απέκτησε τη δημιουργία του διάσημου Ισπανού ζωγράφου με τίτλο «Femme assise, robe bleue», που δείχνει την ερωμένη του Ντόρα Μάαρ να κάθεται σε καρέκλα και να προβάρει ένα ροζ καπέλο.
Το νέο δημοσιεύτηκε την επομένη στην «London Daily News» έπειτα από επιλεκτική διαρροή, αφού ο ίδιος αποφεύγει -πλην ελαχίστων περιπτώσεων να μιλάει για τα αποκτήματά του. Το συγκεκριμένο έργο είναι το τελευταίο απόκτημα της προσωπικής του συλλογής. Ο Πικάσο το τελείωσε το 1939 και μέχρι τη δημοπρασία των Christie’s είχε εκτεθεί μόλις μία φορά, το 1967, στο Fondation Beyeler.
«Το μάτι»
Δεν ήταν φυσικά η πρώτη φορά που ο Δ. Μαυρομμάτης ταρακούνησε τον κόσμο των φιλότεχνων. Πριν από περίπου μία δεκαετία η είδηση ότι κομμάτια της περίφημης συλλογής του από πορσελάνες και έπιπλα εποχής Λουδοβίκου έβγαιναν σε δημοπρασία είχε γίνει δεκτή με ενθουσιασμό στους κύκλους των συλλεκτών. Ο ογκώδης τόμος με τη λεπτομερέστατη παρουσίαση των 86 αντικειμένων είχε ήδη γεννήσει πόθους για το σύνολο των κομματιών, ενώ η πώληση της κατοικίας των έξι ορόφων στην Chester Square του Λονδίνου του απέφερε σύμφωνα με τις φήμες ένα ποσό της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, αφού η περιοχή θεωρείται από τις ακριβότερες στη βρετανική πρωτεύουσα.
Ο γιος του εύπορου επιχειρηματία από την Κωνσταντινούπολη έχει αποκτήσει το παρατσούκλι «Το μάτι» χάρη στο εξαιρετικό αισθητήριο που διαθέτει όταν αναζητάει τις σπανιότατες πορσελάνες Σεβρών, τις οποίες λάτρεψε από τότε που νεαρός ακόμα έκανε τις βόλτες του στα παλαιοπωλεία του Marche aux Puces στο Παρίσι.
Οι φίλοι του 53χρονου επιχειρηματία έχουν να λένε για τον ευαίσθητο χαρακτήρα του. Εζησε από μικρός την πολυτέλεια στα διάφορα σπίτια της οικογένειας και άρχισε να θαυμάζει τα παλιά έπιπλα και αντικείμενα, εν αντιθέσει με τους γονείς του που δεν ήταν ποτέ συλλέκτες. Ειδικά ο πατέρας του ήταν πρώτα απ’ όλα μπίζνεσμαν και, όπως απέδειξε η πορεία του, πολύ διορατικός, αφού με έδρα το Παρίσι είδε πολύ μακριά – και πιο συγκεκριμένα στην Αφρική.
Αρχισε λοιπόν να εμπορεύεται καφέ και κακάο από το Καμερούν και οι δουλειές πήγαιναν τόσο καλά που η επιχείρηση άνοιξε γραφεία στο Λονδίνο, στη Γενεύη και το Αμστερνταμ.
Λατρεία για τις αντίκες
Πεθαίνοντας το 1977, άφησε πίσω του μια αυτοκρατορία, το βάρος της οποίας αδυνατεί να σηκώσει ο 19χρονος τότε Δημήτρης, που είχε ήδη αρχίσει να «ερωτοτροπεί» με τις αντίκες. Έχοντας απόλυτη συναίσθηση ότι μια λάθος κίνηση μπορούσε να οδηγήσει σε απώλειες δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποφασίζει να πουλήσει την οικογενειακή επιχείρηση. Σε αυτή του την κίνηση τον βοήθησαν οι σπουδές που έκανε τότε στις Οικονομικές Επιστήμες και τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, χρειάστηκε όμως κάτι παραπάνω από ενάμιση χρόνο για να κλείσει το deal. Οταν έπεσαν οι τελικές υπογραφές ήταν πλέον ένας νεαρός δισεκατομμυριούχος που κοιτάζοντας μπροστά ανοίγει το πρώτο του χρηματιστηριακό γραφείο στη Γενεύη το 1981, σε ηλικία 23 ετών. Τα λεφτά αρχίζουν να «τρέχουν» τα επόμενα χρόνια αυγατίζοντας τους τραπεζικούς του λογαριασμούς, όπως όμως λέει άνθρωπος που τον έχει ζήσει, ο Μαυρομμάτης ήταν πάντα σφιχτός και μαζεμένος σε όλα εκτός αν είχε να κάνει με την τέχνη.
Θα ακολουθήσει το άνοιγμα κι άλλων γραφείων, όμως εν αντιθέσει με τον πατέρα του το πάθος του για τις πορσελάνες και τα αντικείμενα του 18ου αιώνα τον οδηγεί στην αναζήτηση σπανιότατων κομματιών, όπως το περίφημο μαύρο βάζο που δέσποζε στο εξώφυλλο του καταλόγου μιας δημοπρασίας.
Στην προσωπική του ζωή παραμένει ένας κλειστός άνθρωπος που χαίρεται να δέχεται φίλους στο σπίτι του στο Παρίσι για φαγητό και χαλαρή συζήτηση, αφού αποφεύγει τις κοσμικές συναθροίσεις. Το διαμέρισμά του στην Avenue George-Mandel στο Παρίσι είναι ένας ναός της τέχνης με συγκλονιστική διακόσμηση, ενώ στον ίδιο δρόμο διαθέτει άλλο ένα στο οποίο έχει τοποθετήσει εξαίρετα κομμάτια αφρικανικής τέχνης. Διαθέτει επίσης σπίτια στη Γενεύη, στο Μονακό, στη Νέα Υόρκη και στις Μπαχάμες, ενώ ταξιδεύει συχνά με lear jet, ειδικά όταν ψάχνει έργα τέχνης.
Η στενή σχέση με την αδελφή του
Ήταν πολύ δεμένος με την αδελφή του Λιάνα, η οποία τον συνόδευε σε grand events του διεθνούς jet set για λίγους και ισχυρούς. Εξακολουθεί να κινείται μεταξύ Γενεύης, Μόντε Κάρλο, Παρισιού, Λονδίνου και Νέας Υόρκης παρακολουθώντας όχι μόνο την τέχνη, αλλά και τις δουλειές του.
Εξακολουθεί να απολαμβάνει τη ζωή και όταν έρχεται στην Αθήνα μένει πάντα στο διαμέρισμα που διατηρεί στην οδό Σέκερη στο Κολωνάκι, που ειναι διακοσμημένο με έπιπλα από τον Σαρίδη. Ωστόσο το σπίτι που λατρεύει είναι αυτό στο Παρίσι, στο σαλόνι του οποίου δεσπόζουν τα 60 πορσελάνινα βάζα Σεβρών, για τα οποία τρέφει πραγματική λατρεία, κάτι που διαπίστωσε ιδίοις όμμασι όταν τα είχε θαυμάσει από κοντά η κυρία Σιράκ.
Παραμένει ανύπαντρος εκ πεποιθήσεως και όπως έχει δηλώσει, αν δεν αποκτήσει παιδιά θα χαρίσει την περίφημη συλλογή του σε κάποιο μουσείο.
Αυτό πάντως δύσκολα θα είναι ελληνικό, αφού δεν θέλει η δική του να έχει την τύχη που είχε η αντίστοιχη του Αλέξανδρου Ιόλα, αν και, όπως λένε γνωστοί του, το άνοιγμα του Μουσείου Γουλανδρή ίσως τον βάλει σε σκέψεις.