Είσαι απόλυτα σίγουρος πως κάνεις σωστό «ζέσταμα»; (βίντεο)
Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ ΕΞΠΕΡ

Κάνεις σίγουρα σωστό »ζέσταμα» πριν την άσκησή σου; Πόσο βέβαιος είσαι; Με μια σύντομη ματιά στις περισσότερες προτάσεις «ζεστάματος», παρατηρούμε πως στην πλειοψηφία τους περιλαμβάνουν «20’ λεπτά διάδρομο ή ποδήλατο ή ελλειπτικό». Είναι λάθος; 

«Το πρόβλημα εντοπίζεται στο πως, αν και θα ανέβει η θερμοκρασία του σώματός σας, αυτό δεν θα προετοιμαστεί για την προπόνηση», απαντά ο κονεσέρ, personal trainer ούτως ειπείν, Φώτης Χατζηνικολάου.  «Ας πούμε πως μία μέρα θα γυμνάσετε το στήθος σας. Με το να κάνετε ζέσταμα με διάδρομο, προετοιμάζετε μόνο το κάτω μέρος του σώματός σας. Όμως, οι αρθρώσεις των ώμων, των ωμοπλατών, των αγκώνων, της θωρακικής μοίρας, δεν ενεργοποιούνται επαρκώς. Το τρέξιμο ως προθέρμανση είναι καλό αν η κύρια προπόνησή μας είναι το τρέξιμο». Όταν κάνουμε 30 λεπτά διάδρομο ή ποδήλατο πριν την άσκηση, σίγουρα θα ζεσταθούμε. Όμως θα αφήσουμε απέξω το κομμάτι όπου προετοιμάζουμε το σώμα μας για την γυμναστική που θα ακολουθήσει: βάρη, μηχανήματα, τροχαλίες κτλ.

Σ’ ένα σωστό «ζέσταμα», λοιπόν, πέρα από απλή αύξηση της θερμοκρασίας, πρέπει να επιτύχουμε και την κατάλληλη προετοιμασία των αρθρώσεων μας. Σαν αποτέλεσμα, θα «αισθανόμαστε» καλύτερα τις ασκήσεις και πιθανότατα να περιορίσουμε τραυματισμούς.

Ακολούθως, δες κι ένα χαρακτηριστικό βίντεο για σωστό workout πριν την κανονική σου προπόνηση. Υπάρχουν πολλά, βέβαια, που θα βρεις στο You Tube. Σημασία έχει ν’ αντιληφθείς τι σου ταιριάζει καλύτερα.

Tags:

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *