Μια κόντρα που ξεκίνησε το 2018 επανέρχεται για να αποδείξει πως η «συγγνώμη» της Βάνας Μπάρμπα για ένα τηλεοπτικό αστείο για την ηλικία και την… πικάντικη επαγγελματική πορεία της Ελένης Φιλίνη δεν είναι αρκετή για να σβήσει τη διαμάχη μεταξύ δύο sex symbols που κρατά από την εποχή των βιντεοταινιών.
Ο Αξλ Ρόουζ, ψυχή του συγκροτήματος Guns’n’Roses, είχε βρει στο πρόσωπο του συγχωρεμένου Κερτ Κομπέιν την τέλεια νέμεση. Η Κιμ Κατράλ, κατά κόσμον Σαμάνθα του «Sex and the City», θεωρεί τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ κόκκινο πανί για την ίδια, παρότι πέρασαν μαζί έξι τηλεοπτικές σεζόν και άντεξαν η μία την άλλη σε δύο ταινίες. Ο Κάνιε Γουέστ θα σκοτώνεται για πάντα με την Τέιλορ Σουίφτ, έριδα που έχει λειτουργήσει και ως έμπνευση για τη μουσική του, όπως και η Cardi B με τη Νίκι Μινάζ.
Βεβαίως, αν υπάρχει μια κόντρα στην παγκόσμια σόουμπιζ που έλαβε διαστάσεις μύθου, ήταν εκείνη μεταξύ της Μπέτι Ντέιβις και της Τζόαν Κρόφορντ, την οποία αναβίωσε αριστοτεχνικά ο Ράιαν Μέρφι στη μικρή οθόνη προ πενταετίας με τη σειρά «Feud». Ευτυχώς, η απειλή μιας τέτοιας τηλεοπτικής αναπαράστασης δεν προβλέπεται στο εγγύς τουλάχιστον μέλλον για την έριδα ανάμεσα στην Ελένη Φιλίνη και τη Βάνα Μπάρμπα, δύο συναδέλφους που δυνητικά θα ενσάρκωναν το τέλειο νοτιοβαλκανικό αντίστοιχο της Μόνικας Μπελούτσι.
Η διαμάχη ανάμεσα στις δύο ηθοποιούς, που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και παρ’ ολίγον να τις οδηγήσει στα δικαστήρια, μπορεί να θεωρείται περασμένη -από τις ίδιες και βέβαια από την κοινή γνώμη που ταΐζεται καθημερινά με περισσότερες επουσιώδεις πληροφορίες απ’ όσες μπορεί να μεταβολίσει-, αλλά φαίνεται πως δεν είναι ξεχασμένη. Πώς άλλωστε να λησμονηθεί ένα τέτοιο επικολυρικό beef;
Η ιστορία που ξεκίνησε ανήμερα την 25η Μαρτίου του 2018 και σκονίστηκε ελαφρώς από τον χρόνο, ήρθε ξανά στον αφρό της επικαιρότητας χάρη σε μία συνέντευξη που παραχώρησε το θύμα της υπόθεσης, ήτοι η Ελένη Φιλίνη. Ήταν την ημέρα που η χώρα μας γιόρταζε τα 117 χρόνια από την αρχή της αποτίναξης του οθωμανικού ζυγού και οι επίγονοι του Κολοκοτρώνη, του Καραϊσκάκη, του Μπότσαρη και των άλλων εθνικών ηρώων τιμούσαν τη μνήμη και τον αγώνα τους αποτίνοντας γαστρονομικό φόρο τιμής με τον πατροπαράδοτο μπακαλιάρο-σκορδαλιά, όταν η Βάνα Μπάρμπα αποφάσισε να φλεξάρει στο πανελλήνιο το χιούμορ της.
Φυσικά ήταν κάτι καταδικασμένο να μην πάει καλά, αφού όλοι γνωρίζουν πως οι έννοιες των λέξεων «χιούμορ» και «Βάνα» είναι σχεδόν αντιθετικές. Και δεν πήγε. Προσκεκλημένη στην εκπομπή «Dot» η ηθοποιός συμμετείχε σε ένα οιονεί χιουμοριστικό βίντεο, όπου της τέθηκαν κάποιες απλές ερωτήσεις στις οποίες έπρεπε να απαντήσει αποδομώντας τον εαυτό και την εικόνα της.
Για τη Βάνα, που είναι μανούλα στην αυτοαποδόμηση και έχει αυτοαναιρεθεί περίφημα πάμπολλες φορές, ήταν μια ακόμα μέρα στο γραφείο. Ομως, αντί να κάνει τον ρόλο που ξέρει καλύτερα απ’ όλους, δηλαδή της Βάνας, η ίδια προτίμησε να υποδυθεί μια συνάδελφό της, κάνοντας ένα αστείο, όπως υποστήριξε κατόπιν εορτής, με το οποίο γέλασε μόνο η ίδια – αν και κανείς οφείλει να έχει σοβαρές επιφυλάξεις ακόμα και γι’ αυτό.
Στην ερώτηση «πώς σας λένε;» που της υπέβαλε ο δημοσιογράφος της εκπομπής, η ηθοποιός που έχει κατακτήσει μια θέση στην τηλεοπτική ιστορία ως η «χωριάτισσα που γούσταρε τον Κωστάκη» -εντάξει και ως το πολιτικό ον που μετατοπίζεται από το Κέντρο στην Ακρα Δεξιά κι από κει στην αντισυστημική Αριστερά μέχρι να πεις «Mediterraneo» ή έστω «Τζιβαέρι»-, απάντησε Ελένη Φιλίνη. Η θρυαλλίδα είχε ήδη ανάψει. Η εξομολόγηση της Βάνας που συστήθηκε ως Ελένη συνεχίστηκε.
Αυτοπροσδιορίστηκε επαγγελματικά ως πρώην σταρ που πλέον εκτελούσε χρέη πορνοστάρ, παραδέχτηκε ότι έχει κάνει πλαστικές επεμβάσεις -τονίζοντας μάλιστα πως μιλούσε για εγχειρήσεις, όχι μπότοξ και άλλα τέτοια ημίμετρα- και δήλωσε πως έχει αισίως συμπληρώσει 63 χρόνια ζωής. Δεν ήταν απλώς άκομψο, κακόγουστο ή λάθος. Αλλά μια ανερμάτιστη και απρόκλητη διαπόμπευση της συναδέλφου της. Αφήστε δηλαδή που, εκτός όλων των άλλων, η Βάνα είχε χτυπήσει φλέβα βάζοντας τον αριθμό 63 δίπλα στο ονοματεπώνυμο Ελένη Φιλίνη και στη λέξη «ηλικία».
Είναι γνωστό -το έχει παραδεχτεί μάλιστα η ίδια- πως η τελευταία είχε επικοινωνήσει ακόμα και με τη Wikipedia, προκειμένου να διορθωθεί -προς τα κάτω- η ηλικία της. Σήμερα ο διαδικτυακός φωτεινός παντογνώστης την αναφέρει ως γεννημένη το 1959, δηλαδή 63 Μαΐων.
Κι ελπίζουμε αυτή να είναι μια πληροφορία που ίδια δεν μαθαίνει διαβάζοντας αυτές τις γραμμές. Για την ιστορία και την ισορροπία του πράγματος, η Βάνα Μπάρμπα, σύμφωνα με τη Wikipedia, έχει συμπληρώσει 56 χρόνια ζωής, πράγμα μάλλον αληθές, αφού εκείνη δεν τα έχει βάλει (ακόμα) με τη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια.
To Μπάρμπα-gate ή, για να είμαστε ακριβείς και δίκαιοι, το «ένα ακόμα Μπάρμπα-gate», αναμοχλεύθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε χάρη σε μία συνέντευξη που παραχώρησε η Ελένη Φιλίνη στο περιοδικό «Λοιπόν». Ερωτώμενη αναφορικά με τη διαμάχη, είπε: «Δεν υπήρχε λόγος να μιλήσουμε ξανά (σ.σ.: με την Μπάρμπα). Ζήτησε δημόσια συγγνώμη, απέσυρα τη μήνυση και τελείωσε το θέμα. Ο Θεός και η ψυχή της. Δεν ξέρεις ο καθένας τι έχει μέσα του και τι κουβαλάει».
Σαν να λέμε, άβυσσος η ψυχή της Βάνας. Πώς όμως αποσοβήθηκε η δικαστική επίλυση της διαμάχης και οι δύο συνάδελφοι αποφάσισαν να σηκώσουν λευκή πετσέτα; Πίσω στο 2018, η Ελένη Φιλίνη, αφού με χρονοκαθυστέρηση έγινε κοινωνός του υποτιθέμενου αστείου της Μπάρμπα, δήλωσε πως θα κινηθεί νομικά εναντίον της υποβάλλοντας μήνυση και κατόπιν αγωγή. Οχι, ας μη φανταστεί κανείς πως το αυτί της Βάνας ίδρωσε. Τουλάχιστον όχι με την πρώτη. Το θέμα σύρθηκε για εβδομάδες από πρωινάδικο σε πρωινάδικο.
Ηταν οι αγνές ημέρες που οι τηλεπαρουσιαστές της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης δεν είχαν ανακαλύψει ακόμα τι θησαυροφυλάκιο τηλεθέασης ήταν τα κοινωνικά θέματα και κρατούσαν στο ρελαντί τις κοινωνικές ευαισθησίες τους, εκείνες που ξεχύθηκαν σαν ορδές Βησιγότθων μετά το ξέσπασμα του #MeToo.
Η Βάνα Μπάρμπα, που ούτως ή άλλως αποτελεί εκ των ουκ άνευ κομμάτι των εν λόγω εκπομπών -είναι κάτι σαν τις νιφάδες βρόμης για το πρωινό-, αποφάσισε πως η καλύτερη άμυνα απέναντι στη δικαστική κίνηση της Φιλίνη, η οποία εύλογα πρόβαλε την προσβολή της προσωπικότητάς της, ήταν η επίθεση.
Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε σχετικά από την εκπομπή «Φτιάξε καφέ να σ’ τα πω» της τότε εκκολαπτόμενης «κεντρικιάς» Κατερίνας Καινούργιου, απάντησε πως είχε ζητήσει συγγνώμη από την Ελένη Φιλίνη και επικαλέστηκε ένα όργανο της ανδρικής αναπαραγωγικής φυσιολογίας, το οποίο η ίδια δεν διαθέτει, τουλάχιστον κατά κυριολεξία, όταν δημοσιογράφος την ενημέρωσε πως η απολογία της δεν ήταν αρκετή για το θύμα της προσβολής της.
Ναι, είναι η ίδια Βάνα που δίνει αγώνες για τον πολιτισμό και για «να γίνουν επιτέλους πράγματα». Τελικά, το ξανασκέφτηκε. Και για μία ακόμα φορά αυτοαναιρέθηκε δημόσια, αποδεικνύοντας πως δεν ήταν όσο απαθής ήθελε να δείχνει απέναντι στην απόφαση της Φιλίνη, η υπόθεση να οδηγηθεί στο ακροατήριο.
Η Βάνα, αφού το μήνυμα συγγνώμης που απέστειλε στη Φιλίνη δεν έπιασε τόπο, αποφάσισε να το κάνει και εν είδει τηλεοπτικού διαγγέλματος. Αλλωστε, όσο υπόλογη ήταν η ίδια για τη μέτρια προσπάθεια κακού χιούμορ που έκανε, άλλο τόσο ήταν και η εκπομπή που τη φιλοξένησε. Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω πρόγραμμα δεν μεταδίδεται ζωντανά, άρα οι υπεύθυνοί της είχαν την ευχέρεια να δουν και να ξαναδούν το δρώμενο της Βάνας ως Φιλίνη και να αποφασίσουν αν μπορεί να προβληθεί ή όχι.
Να αναλάβουν, με άλλα λόγια, την ευθύνη. Λεπτομέρειες. Από το μετερίζι του «Dot» η Μπάρμπα απολογήθηκε δημόσια, είπε ότι αναφερόταν στον εαυτό της και ότι το πρόβλημα ήταν πως το χιούμορ της δεν έγινε αντιληπτό.
Ευτυχώς, δεν επικαλέστηκε τον ανάδρομο Ερμή, αν κι εδώ που τα λέμε δεν θα ήταν κακή ιδέα. Τον Ιούνιο του 2018, δηλαδή τρεις μήνες μετά το σκετς της Βάνας, η Ελένη Φιλίνη απέσυρε τη μήνυση εναντίον της. «Η σάτιρα είναι πολύ ωραίο πράγμα, αλλά να ξέρεις τι λες. Αν θέλω εγώ να σατιρίσω τον εαυτό μου, θα χρησιμοποιήσω το όνομά μου και μπορώ να πω για μένα ότι είμαι πιγκουίνος.
Ποτέ δεν θα αναφέρω εσένα όμως. Το βίντεο ήταν σε όλα άκυρο. Είδα ένα κόμπλεξ, έναν φθόνο, μια κακία, ένα ψεύδος. Ηταν λυπηρό. Δεν μπορεί να είναι φυσικό για έναν άνθρωπο να φερθεί έτσι, ούτε με ξέρει, από πού κι ως πού;» δήλωσε τότε μεταξύ άλλων. Ναι, η Βάνα και η Ελένη δεν έχουν συνεργαστεί ποτέ, δεν έκαναν παρέα, σχεδόν αγνοούσαν η μία την ύπαρξη της άλλης – ή τουλάχιστον έτσι υποστήριξαν.
Πράγμα περίεργο, αν όχι αδύνατο, για δύο γυναίκες της ίδιας γενιάς, που κάνουν την ίδια δουλειά, έχουν τις ίδιες καλλιτεχνικές απαρχές (βλ. 80s βιντεοταινίες), ενσάρκωσαν περίφημα τον ρόλο του sex symbol, θεωρούν ότι δεν τους δόθηκαν οι ευκαιρίες που οι ίδιες άξιζαν και πιστεύουν πως κάποιος έχει βαλθεί να τις παρουσιάζει γηραιότερες απ’ όσο στ’ αλήθεια είναι. Εκτός κι αν το ζήτημα είναι ότι τελικά αναγνωρίζει η μία τον εαυτό της στην άλλη περισσότερο απ’ όσο μπορούν να αντέξουν αμφότερες.
Πηγή: protothema.gr