Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
12 Μαρτίου 2022 20:15
Ελένη Ζιώγα: «Όταν μισώ, αισθάνομαι, πώς να το πω… Αισθάνομαι δυστυχισμένη».
Το κατάλαβες σωστά! Αναφέρονται όλα σε κάτι που βρίσκεται στον ανθρώπινο Μύθο… Και λέγοντας “Μύθος”, εννοούμε την ιστορία του ανθρώπου, η οποία επαναλαμβάνεται σε όλες τις ιστορικές περιόδους και έχει να κάνει και με το συλλογικό ασυνείδητο. Ο άνθρωπος πάντα έψαχνε για μία αλήθεια, είτε το δεις μέσα από θεολογική ματιά, είτε από υπαρξιακή-φιλοσοφική, είτε από ψυχαναλυτική ή ανθρωπολογική… Και πολεμούσε πάντοτε το τέλος, το “μηδέν”. “Τα ύστερα του κόσμου” είναι ο μεγάλος φόβος του ανθρώπου. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να “συνεργαστεί” με τον θάνατο, όσο κι αν πιπιλάμε μια καραμέλα ότι “άμα το συνηθίσουμε…”. Αυτό είναι επιφανειακό. Γιατί, την ώρα εκείνη, βρίσκεται αντιμέτωπος με κάτι που αναιρεί την ίδια του την ύπαρξη. “Γιατί να ζεις, αφού θα πεθάνεις;”… Το μεγαλύτερο ερώτημα και της Θεολογίας, και της Φιλοσοφίας.
Σε κάποια τραγούδια είναι, όντως, πιο συνειδητοποιημένη η φάση. Το αναγνωρίζω, όμως, και σε κάποια παλαιότερα που έχω γράψει, αλλά και σε κάποια ποιήματα που έχω γράψει, τα οποία έχουν βγει σε μια συλλογή με τίτλο “Επιστροφή αλλού”.
Ναι, τώρα βρίσκομαι σε μια πιο συνειδητοποιημένη φάση φιλοσοφικά, ας το πούμε έτσι. Ειδικά στο “Θεριό” μπορείς να το δεις αυτό. Είναι σαν μια εσωτερική “βύθιση”, μια συνομιλία με τον εαυτό.
Κάποια πράγματα ενδεχομένως να είναι πιο ξεκάθαρα μέσα μου. Έχουν περάσει και τα χρόνια, έχει περάσει κι αυτή η δύσκολη περίοδος της κρίσης. Όλα αυτά “γράψανε” πάνω μας. Γι’ αυτό, κιόλας, είναι καλό ο δημιουργός να περνάει μια περίοδο “αγρανάπαυσης”, για να προλαβαίνει να βιώνει την καινούργια του συνθήκη.
Νομίζω ότι το θρησκευτικό στοιχείο δεν μπορείς να το “βγάλεις” από τον άνθρωπο.
Εδώ να κάνουμε μία τομή, να δούμε ποια είναι η διαφορά. Δεν μπορείς να πεις ότι ο Ντοστογιέφσκι είναι οπισθοδρόμηση, ούτε ο Ταρκόφσκι είναι οπισθοδρόμηση. Και οι δύο είναι ένθεοι δημιουργοί. Δηλαδή σίγουρα αναζητούν κάτι έξω από την πραγματικότητα, την οποία γνωρίζουμε. Αναζητούν μια αλήθεια στο άγνωστο. Δεν νομίζω ότι σ’ αυτό χωράει οποιαδήποτε κριτική, ακόμα και ενός κριτικού, ο οποίος βρίσκεται σε άλλη φιλοσοφική διάσταση – είναι, ας πούμε, πιο ορθολογιστής ή άθεος.
Το αν αποδίδεται ένα έργο με θεολογικό περιεχόμενο με έναν απλοϊκό τρόπο, αυτό είναι άλλη ιστορία. Είναι τελείως διαφορετικό από το αν πρέπει ή δεν πρέπει να συμβαίνει αυτό.
Εγώ πιστεύω ότι, στην εποχή μας, είναι ριψοκίνδυνο να αποδίδεται κάτι που έχει θεολογικό περιεχόμενο με απλοϊκούς τρόπους. Γιατί ναι μεν θα υπάρξει ένα κοινό, το οποίο “τυφλά” θα το δει, γιατί νιώθει μία ανάγκη να το παρακολουθήσει, αλλά παράλληλα θα αποκλειστεί κι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που έχει ανάγκη να δει μια άλλη διάσταση της πραγματικότητας.
Νομίζω ότι, όταν αναλαμβάνεις να κάνεις κάτι τέτοιο, έχεις μεγάλο χρέος να συμπεριλάβεις όλο το κοινό σ’ αυτό που θες να πεις. Θα πρέπει να το κάνεις με έναν τρόπο πολύ πιο ρεαλιστικό και αληθινό, όχι διδακτικό και… “ευσεβιστικό”.
Προσωπικά, πιστεύω στον Θεό, γιατί πιστεύω ότι η ζωή θα ήταν ένα ψέμα εάν δεν υπήρχε Θεός. Δεν μπορώ να καταλάβω αλλιώς γιατί έγινε ο κόσμος. Και, επίσης, πιστεύω φοβερά στην αγάπη και στη δύναμή της. Εμένα με απελευθερώνει όταν αγαπάω! Και όταν μισώ, αισθάνομαι, πώς να το πω… Αισθάνομαι δυστυχισμένη.
πηγή: planbe