Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
19 Μαΐου 2019 03:01
Μια Eurovision που έδωσε τη νίκη στους μπούκερ, αφού η Ολλανδία, που εδώ και μήνες ήταν το Νο 1 τους, βγήκε όντως πρώτη. Δεύτερη η Ιταλία, με τον Mahmood και το άκρως ρυθμικό του τραγούδι και το top 3 έκλεισε με τη Ρωσία κι ένα μοντέρνο μεν, εμβατηριακό δε κομμάτι – που πήρε πάρα πολλούς βαθμούς απ’ το televoting.
Οι επιτροπές έδωσαν το χρίσμα στα Σκόπια, που έκαναν όντως μια έξοχη εμφάνιση με μια καλλονή με μια υπέροχη φωνή, πλην όμως ο κόσμος… δεν. Η Ελλάδα πάλι πάτωσε, ούσα στην 21η θέση -τα προγνωστικά την ήθελαν στο Νο 16 -ενώ για την Κύπρο ήταν ξανά ακριβείς. Την ήθελαν στο Νο 15, όπως γράφαμε το μεσημέρι και βρέθηκε ακριβώς… εκεί.
To Tel Aviv Expo, άμα τη εμφανίσει της Madonna που είπε σε παγκόσμια πρώτη το καινούριο της κομμάτι «Future», αλλά και το θρυλικό «Like A Prayer», άδειασε κατά το 1/3 με το που αποχώρησε απ’ το stage. «Ξεψυχισμένη» σχεδόν, με μια φωνή που με το ζόρι έβγαινε -είναι και τα χρόνια, είναι και οι καταχρήσεις- ερμήνευσε τη διαχρονική της επιτυχία… τραγικά. Παρά το κέφι της οff stage. Αν η χροιά της παραμένει υπέροχη, ούτε κορόνες ούτε μπάσα σε αυτό το, όντως δύσκολο, κομμάτι ερμηνευτικά δεν της έβγαιναν. Πολύ κρίμα. . Πάντως, το μήνυμά της, ότι «music makes the people come together» ήταν και το μότο της βραδιάς (λόγω Παλαιστίνης βεβαίως-βεβαίως). Όσο για το νέο της single, εύπεπτο, χορευτικό, κλαμπάτο και πολύ… συνηθισμένο. Η Madonna τελειώνει – τελικά – και οριστικά.
Sieben, Sieben, ai lyu lyu!
Ein! Zwei! Drei!
@Foureira_Eleni singing Verka Serduchka's Dancing Lasha Tumbai was amazing!#DareToDream #Eurovision pic.twitter.com/IR7f4XBnLn— Eurovision (@Eurovision) May 18, 2019
O Andrea-Verka Serduchka είναι άξιο απορίας πώς μετά από τόσα χρόνια παραμένει έτσι αεικίνητος και καταπληκτικός. Σαφώς και ήταν η μεγαλύτερη ατραξιόν του φετινού διαγωνισμού, ενώ η Ελένη Φουρέιρα έδωσε μια εξωτική εσάνς με την παρουσία της. Τη Bar Refaelli, πάλι, ψιλοάχρωμη -όπως και στους ημιτελικούς τη βρήκαμε- ενώ η παρουσία του Jean Paul Gaultier, που είπε και δσυο λόγια, σαφώς και ήταν μια γλυκιά έκπληξη. Το δε τζιν μπουφάν του και από μέσα το γιλέκο, όλα τα λεφτά για βόλτα για… καφέ. Love you. Nous vous adore, monsieur!
Η Ελένη Φουρέιρα είπε το «Dancing Lasha Tumbai», του Verka Serduchka, ανεβαίνοντας στη σκηνή με ένα άκρως «καυτό» outfit. Φορώντας μία διάφανη ολόσωμη φόρμα, που ήταν καλυμμένη με κρύσταλλα Swarovski στα επίμαχα σημεία (δια χειρός Vrettos Vrettakos), ξεσήκωσε το κοινό με το χορό και την εκρηκτικότητά της επί σκηνής.
Η έκπληξη ήρθε από τη χώρα μας, με τον διεθνή μουσικό και επί μακρόν συνεργάτη του Ozzy Osbourne Gus G, Κώστα Καραμητρούδη αν θυμάμαι καλά -σόρι φίλε, πρέπει να έχουμε κάνει και συνέντευξη μαζί παλιότερα- να γρατσουνάει την κιθάρα του, μεταδίδοντας (τρόπος του λέγειν) τ’ αποτελέσματα. Μάλιστα, κάπου πήρε το μάτι μας και τον Sakis (*Ρουβά, βέβαια), αλλά τελικά δεν έπαιξε κανένα ρόλο στην παρουσίαση. Δυστυχώς, πατώσαμε στην 21η θέση, όμως η Κατερίνα Ντούσκα είχε μια αξιοπρεπέστατη παρουσία, με ένα εκπληκτικό σκηνικό και το ηχόχρωμά της που θα ξεχώριζες ανάμεσα σε άλλα χίλια, ενώ η Τάμτα ήταν η πιο σέξι παρουσία.
Πολύ ψηλά στις εκτιμήσεις των επιτροπών ήταν η Τσεχία, μ’ ένα τραγούδι νηπιαγωγείου, όπως τα λέω προσωπικά τα τύπου «γιούπι γιάγια», που πάντα όμως είναι σε υψηλή θέση. Στην προκειμένη, στις επιτροπές ήταν στο 8 αν θυμάμαι καλά, ενώ για τον κόσμο πολύ πιο χαμηλά, εξ ου και κατέληξε 11η.
Πολύ ψηλότερα στα στοιχήματα ήταν ειδικά η Αυστραλία, που τελικά ούτε στην πεντάδα δεν μπήκε. Ενδεικτικό, όμως και το ότι ο κόσμος δεν φάνηκε να θέλει και πολύ -τουναντίον-τη Σουηδία. Ενώ βρέθηκε στην κορυφή απ’ τις επιτροπές έπεσε πολύ χαμηλότερα στη συνολική κατάταξη και έτσι της τελείωσε -και εκείνης- το όνειρο.
Για πολλούς, η Νορβηγία ήταν έκπληξη. Δεν αντιλαμβάνομαι προσωπικά το γιατί, αφού το κομμάτι της ήταν και άκρως χορευτικό και άκρως γιουροβιζιονικό ως concept. Η μητέρα μου, πάλι μου είπε: «Ως μουσική, προτιμώ της Αυστραλίας και της Ρωσίας, για τον διαγωνισμό, όμως, της Νορβηγίας είναι το ιδανικότερο». Εξ ου και αντιλαμβάνομαι -όπως Τζένη, έτσι και οι eurofans- στο 100% που την εκτόπισαν στην κορυφή. Όσο για το κομμάτι της Αυστραλίας ναι, ΟΚ, τέλειο, αλλά, το ‘πε η mommy, που έχει «γερό» μουσικό αυτί: όχι για Eurovision.
Πάμε στοίχημα ότι το «Replay» με Τάμτα θα παιχτεί πολύ στα κλαμπ; Μα κλαμπάτο ήταν – και όχι εδώ που τα λέμε και ιδιαίτερα ασυνήθιστο, η δίμετρη κορμάρα και φωνάρα έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε -, όχι γιουροβιζιονικό. Όχι εντελώς τουλάχιστον. Comme ci, comme ca.
Ως γνωστόν, η κριτική επιτροπή της Λευκορωσίας αποβλήθηκε από τον τελικό, μας είπαν όμως τα αποτελέσματά τους. Ο λόγος, ότι αποκάλυψαν τα αποτελέσματα στον Α’ ημιτελικό της Τρίτης, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στο Tut.by. Αυτό, εννοείται, παραβιάζει τους κανόνες του μουσικού διαγωνισμού. Αλίμονο.
Και του χρόνου! Καλά να είμαστε να γελάμε με όσα (θα) euro-βλέπουμε και ακούμε (και μικρά «διαμαντάκια»).