Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
18 Ιουλίου 2021 19:15
Γιάννης Κουκουράκης: «Μου έχουν πει σε οντισιόν “Πέρα από τα μπράτσα, έχεις να μας δείξεις και κάτι;”».
«Νομίζω ότι μια επιθεώρηση έχει πάντα και τα σκληρά και τα πιο ανάλαφρα μέρη της. Η παράσταση αυτή δεν έχει στόχο ούτε να αποκαθηλώσει τους ήρωες του 1821 ούτε τίποτα τέτοιο. Αν υπάρχει ένας στόχος, αυτός είναι η αφύπνιση για τα κακώς κείμενα του σήμερα, πατώντας πάνω στη δική μας νοοτροπία. Από αυτή την άποψη, δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει κάτι σκληρό. Νομίζω γενικά ότι αυτή η παράσταση είναι και μια πρόταση να επαναπροσδιοριστεί και η επιθεώρηση ως είδος. Να ειπωθούν κάποια πράγματα με διαφορετικό στυλ και τρόπο. Αν δεν απατώμαι, την τελευταία φορά που παίχθηκε επιθεώρηση ήταν πριν από τουλάχιστον δέκα χρόνια».
«Ναι. Το εντυπωσιακό είναι ότι μέχρις ενός σημείου ουσιαστικά το κείμενο είναι οι πραγματικοί λόγοι των δύο ηρώων. Και εγώ αρχικά δεν το είχα συνειδητοποιήσει, θα νόμιζε κανείς ότι κάποιος έβαλε τους δύο ήρωες να συνομιλούν. Κι όμως, είναι δικά τους λόγια. Δεν μπορώ να πω ότι νιώθω δέος γιατί υποδύομαι τον Καραϊσκάκη, καθώς αυτό συμβαίνει στο πλαίσιο μιας επιθεώρησης, που γίνεται μεν με απόλυτο σεβασμό, αλλά εμείς καλούμαστε να επικοινωνήσουμε το χάος του σήμερα…».
«Απολαυστική. Ξαφνικά βρίσκεσαι στη σκηνή με ανθρώπους που έβλεπες μικρός. Δηλαδή δεν φανταζόσουν ότι κάποια στιγμή θα ήσουν συνάδελφος με τη Μίρκα ότι θα κάνετε χαβαλέ εκτός σκηνής. Είναι μια ηθοποιός πολύ δοτική. Δίνει στον συμπαίκτη της χώρο. Για εμένα αυτό είναι και το θέατρο: ο ένας πιάνεται από τον άλλον για να δημιουργήσει κάτι. Εκτός σκηνής η Μίρκα με πειράζει και μου λέει συνέχεια ότι είμαι τρελός. Και μπορεί και να έχει δίκιο», (γέλια).
«Πάρα πολύ».
Φαντάζομαι ότι λόγω φιζίκ θα ήταν μάλλον πιο εύκολο για εσάς να επαναπαυθείτε κυρίως σε ρόλους ζεν πρεμιέ…
«Αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ. Τι πάει να πει; Να το παίζει κάποιος όμορφος; Να το παίζει Τζον-Τζον; Εντάξει, η εξωτερική εμφάνιση υπάρχει. Άλλος είναι κοντός. Άλλος είναι ψηλός. Άλλος με κοιλιακούς. Αν επενδύσεις μόνο σε αυτή, μάλλον πρέπει να κάνεις μια άλλη δουλειά. Πάντως, η αντίληψη ότι ένας “ωραίος” δεν μπορεί να κάνει και πολλά στο θέατρο είναι ελληνικό κλισέ. Όχι, δεν χρειάζεται να έχεις μπιροκοιλιά και καράφλα για να θεωρηθείς καλός ηθοποιός. Μπορεί ένας πολύ όμορφος άνδρας, μια πολύ όμορφη γυναίκα, να πάρουν το βραβείο Χορν και το Μερκούρη, αντίστοιχα. Και εκφράζομαι έτσι χονδροειδώς γιατί δεν ξέρω πώς έχει περάσει στη συνείδηση των ανθρώπων του χώρου ότι η ποιότητα και η εργατικότητα συνδυάζονται με μια παραίτηση. Λάθος».
«Στα πρώτα μου βήματα, αλλά είχα την “αυθάδεια”-ευθύτητα να το αντιμετωπίσω. Θυμάμαι, πάω στην οντισιόν και ήταν του στυλ: “Πέρα από τα μπράτσα, έχεις να μας δείξεις και κάτι;”. Ανέβηκα, έκανα αυτό που μου ζήτησαν και τελικά μου λένε: “Σε παίρνουμε. Μας άρεσες πολύ”. “Ναι, αλλά εμένα δεν μου αρέσετε” είπα και έφυγα».
«Ναι, είναι το τρίτο που έγραψα. Και πάλι πρόκειται για κωμωδία. Τα δύο προηγούμενα τα έχω ανεβάσει στα Χανιά, από όπου κατάγομαι. Έχω ωραία σχέδια για αυτό το νέο έργο. Απλώς δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμα». Είπε στο Βημαgazino.