Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
2 Σεπτεμβρίου 2019 08:41
Φωτιές άναψε διαφήμιση ανδρικού αρώματος της Dior με πρωταγωνιστή τον διάσημο ηθοποιό Τζόνι Ντεπ. Για το λόγο αυτό αποσύρθηκε από τα social media καθώς θεωρήθηκε άκρως προσβλητική και ρατσιστική για τους Ινδιάνους. Πρόκειται για το διαφημιστικό σποτ που προωθούσε το ανδρικό άρωμα «Sauvage» (άγριος ή βάρβαρος στα γαλλικά ) καθώς οι εικόνες Ινδιάνων που χρησιμοποιήθηκαν στο επίμαχο βίντεο, όξυναν τα πνεύματα.
Με πρωταγωνιστή τον διάσημο ηθοποιό του Χόλιγουντ, Τζόνι Ντεπ, η διαφήμιση προβλήθηκε χθες μέσω των social media κάνοντας «ένα αυθεντικό ταξίδι βαθιά στην ινδιάνικη ψυχή, σ’ ένα ιερό έδαφος».
Ωστόσο, ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις, ο διάσημος γαλλικός οίκος αναγκάστηκε να αποσύρει όλες τις σχετικές αναφορές για τη διαφημιστική καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο επίμαχο βίντεο βλέπουμε τον Τζόνι Ντεπ να περπατάει ανάμεσα σε κόκκινους βράχους στη νοτιοδυτική Γιούτα, ένας Ινδιάνος χορευτής να λικνίζεται στους ήχους της μουσικής και η γοητευτική Καναδή ηθοποιός Τανάγια Μπίτι ακολουθεί από απόσταση τον διάσημο ηθοποιό.
Στη συνέχεια ο Ντεπ βγάζει μια κιθάρα κι αρχίζει να παίζει το γνωστό κομμάτι τoυ Link Wray των «Shawnee». Tο concept θεωρήθηκε από πολλούς άκρως ρατσιστικό για τους Ινδιάνους.
«Τέτοιες ιστορίες που παρουσιάζουν τους Ινδιάνους ως άγριους, κάνουν κακό και πυροδοτούν τον ρατσισμό», σχολιάζει η Κρίσταλ Έσκο Χοκ, CΕΟ της εποπτικής αρχής «IllumiNative», όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Guardian».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η ανδρική σειρά «Sauvage» του Dior δεν είναι καινούρια. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη δεκαετία του ‘60 αλλά η συνεχόμενη χρήση του ονόματος σε συνδυασμό με τις εικόνες Ινδιάνων έχουν πυροδοτήσει κατά καιρούς έντονη κριτική.
Από την πλευρά του, ο οίκος Dior επεσήμανε πως το επίμαχο βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με Ινδιάνους συμβούλους και την ομάδα «Americans forn Indian Opportunity» με σκοπό την απομάκρυνση από κλισέ προκειμένου να αποφευχθεί η υπονόμευση που συνοδεύει συχνά τις εικόνες των Ινδιάνων.