Η νέα μέρα στο σπίτι του GNTM 5 βρίσκει τα μοντέλα σε αναστάτωση, εξαιτίας των «επιστροφών», που ακόμα προσπαθούν να πιστέψουν ότι έχουν συμβεί, μετά και την ιδιαίτερα σύντομη επιστροφή της Ραφαέλας, που αποχώρησε στο τελευταίο πλατό. Η Αλεξία μονοπωλεί τις συζητήσεις ενώ η Κάτια, σαν να μην πέρασε μια μέρα, δείχνει να προσαρμόζεται αμέσως.
Η model instructor Mary Vitinaros και ο coach Χρήστος Μπίμπας, έρχονται με διάθεση… ανάλυσης και ζητούν από τα μοντέλα να βαθμολογήσουν η μία την άλλη σε τρεις κατηγορίες. Από τα οκτώ κορίτσια ένα μόνο δεν καταφέρνει να πάρει κάποια ψήφο, γεγονός που σχολιάζεται ποικιλοτρόπως. Η ημέρα χρωματίζεται συναισθηματικά ακόμα περισσότερο λόγω της επικοινωνίας των μοντέλων με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Το μήνυμα, που εμφανίζεται την επόμενη μέρα στην τηλεόραση, γίνεται αφορμή για μία παρεξήγηση, που ενώ φαίνεται να τελειώνει σύντομα, σιγοβράζει για αρκετές ώρες ακόμα. Στο industrial σετ της φωτογράφισης, ο Γιώργος Καράβας, ο Τάσος Σοφρωνίου και η Mary Vitinaros, εξηγούν στα μοντέλα τι θα ακολουθήσει. Σε μία από τις ωραιότερες φωτογραφήσεις, ο Παναγιώτης Σιμόπουλος καλείται να φωτογραφίσει τα μοντέλα πάνω σε μία υπερυψωμένη γυάλινη πλατφόρμα για την καμπάνια της εταιρίας Migato. Τα ζητούμενα πολλά και ενδιαφέροντα: weird posing, αντίληψη του σώματος σε σχέση με τα custom made παπούτσια Migato και τα custom made ρούχα της σχεδιάστριας Ειρήνης Μάκου. Σε αυτό το κρίσιμο σημείο του διαγωνισμού, πόσο σωστά θα χρησιμοποιηθούν τα πλεονεκτήματα και με ποια κριτήρια θα μοιραστούν τα μειονεκτήματα;
Οι διαγωνιζόμενες έβαλαν τα δυνατά τους και προσπάθησαν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό σε ένα υπέροχο concept, κάποιες φορές με επιτυχία, κάποιες όχι και τόσο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και στο πλατό, που ακολουθεί.
Στην τέταρτη θέση της κριτικής επιτροπής βρίσκεται η διευθύντρια του περιοδικού Marie Claire, Γαλάτεια Λασκαράκη, η οποία δίνει το δικό της στίγμα για το τι σημαίνει φωτογραφία μόδας. Οι κριτές, Βίκυ Καγιά, Τάσος Σοφρωνίου και Γιώργος Καράβας, αναλαμβάνουν με τις συμβουλές τους να απαλλάξουν τα μοντέλα από όλα εκείνα τα στοιχεία, που τις εμποδίζουν ώστε να φέρουν στο επόμενο πλατό μία άρτια λήψη. Τα μοντέλα αντιλαμβάνονται πως όσο οδεύουν προς την τελική ευθεία θα πρέπει να ξεπεράσουν τον εαυτό τους για να «πάρουν τη δουλειά», δηλαδή την καλύτερη φωτογραφία.
Ωστόσο το GNTM, όπως και το modelling, καθορίζεται από κανόνες, οι οποίοι όσο σκληροί κι αν είναι, προετοιμάζουν τα μοντέλα για όλα όσα απαιτητικά αλλά ταυτόχρονα και υπέροχα, θα ακολουθήσουν.