Γλύτωσε από θαύμα ο Μιχάλης Μητρούσης
Εντός της ημέρας θα χειρουργηθεί ο Μιχάλης Μητρούσης που τραυματίστηκε χθες Κυριακή, σε τροχαίο στη Συγγρού. Ο ηθοποιός έχει υποστεί κάταγμα έξω σφυρού. Πρόκειται για ένα ήπιο κάταγμα, ωστόσο, όπως […]
11 Νοεμβρίου 2020 09:40
Με ένα εντυπωσιακό βιντεοκλίπ που σκηνοθέτησε ο Νταβίντ ΛαΣαπέλ και στο οποίο φορά συλλεκτικά κομμάτια του Maison Schiaparelli και διαμάντια Harry Winston, η εκκεντρική Δάφνη Γκίνες κατακτά και τον χώρο της μουσικής.
Είναι μία από τις πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου, γόνος της ιρλανδικής αυτοκρατορίας της μπίρας Guiness, fashion icon και μία από τις πιο avant-garde περσόνες του διεθνούς jet set. Αυτή τη φορά, ωστόσο, στόχος της είναι το μουσικό στερέωμα και ανταγωνίστριά της στην εκκεντρικότητα μόνο η Lady Gaga.
Το τραγούδι «Heaven», που έγραψε και ερμηνεύει η ίδια η Γκίνες, αποτέλεσε θέμα συζήτησης στα δημοφιλέστερα media του κόσμου, όπως και στα σαλόνια της διεθνούς αριστοκρατίας, καθώς φανέρωσε -και μάλιστα με τον πλέον προκλητικό τρόπο- μια άλλη πτυχή του εαυτού της, αυτήν της pop star.
«Η μουσική πάντα με ενδιέφερε. Εδώ και χρόνια συνθέτω κομμάτια. Ήρθε, λοιπόν, ο καιρός να μοιραστώ τις μελωδίες μου με τον κόσμο. Πάντα κάνω αυτό που αισθάνομαι, ο κόσμος ξέρει ότι η ζωή μου είναι μια διαρκής περιπέτεια. Ο τίτλος του κομματιού “Heaven”, το οποίο είναι μέρος ενός άλμπουμ που έχω ξεκινήσει από το καλοκαίρι, αναφέρεται στην αδρεναλίνη που με πλημμυρίζει. Ναι, η μουσική με μεταφέρει στον Παράδεισο», ειπε η εκκεντρική Δάφνη Γκίνες.
Όταν μια Γκίνες έχει υπάρξει και κυρία Νιάρχου…
Το περιοδικό «Rolling Stone» έχει εκτενές αφιέρωμα στη νέα καριέρα της εκκεντρικής πρώην κυρίας Νιάρχου, ενώ η ιταλική αλλά και η ιαπωνική «Vogue» φιλοξενούν φωτογραφίες της με κάποια από τα -πολλά- συλλεκτικά fashion κομμάτια που βρίσκονται στις ντουλάπες της. Στα social media η Δάφνη Γκίνες, επιδραστική ιέρεια της μόδας εδώ και χρόνια, αξιοποιεί τη δημοτικότητά της για να επικοινωνήσει το νέο της εγχείρημα και να προκαταβάλει την επιτυχία του στο απέραντο στερέωμα του Διαδικτύου.
«Δεν έχω ανάγκη από μέντορες, μάνατζερ και δισκογραφικές», δηλώνει με το γνωστό της τουπέ. «Υπάρχουν το YouTube, το Instagram και το ΤikTok. Φρόντισα να αξιοποιήσω το διάστημα της καραντίνας ώστε να γίνω εξπέρ στην τεχνολογία, με σκοπό να παρουσιάσω στον κόσμο τα τραγούδια μου». Προσηλυτίζοντας και νέο κοινό στους ήδη δηλωμένους ακολούθους της, κατάφερε να κάνει τα clicks και τα views να αγγίξουν κάποια εκατομμύρια. Φυσικά δεν λείπουν και αυτοί που έσπευσαν να σχολιάσουν με πικρόχολη διάθεση πως με την οικονομική της άνεση μπορεί εύκολα να εξαγοράσει και τα περιοδικά και τα social media και εν τέλει τη δόξα που ονειρεύεται.
Η ίδια, πάντως, παρά την εικόνα της βαθύπλουτης που έχει ενδυθεί και την επιτηδευμένη ή μη εκκεντρικότητά της, διαθέτει μυαλό που κάνει τους άλλους να θέλουν να τη γνωρίσουν καλύτερα. Να ανακαλύψουν τι άλλο κρύβεται μέσα στις δαιδαλώδεις συνάψεις του. Η ίδια πρεσβεύει ότι όταν μια Γκίνες έχει υπάρξει και κυρία Νιάρχου αξίζει την προσοχή – και μάλιστα όλων. Και την απαιτεί με τον δικό της τρόπο.
Ο σκηνοθέτης που του αρέσει να προκαλεί
Η επιλογή του διάσημου Αμερικανού φωτογράφου και σκηνοθέτη Νταβίντ ΛαΣαπέλ για τη σκηνοθετική επιμέλεια του βιντεοκλίπ της δεν είναι τυχαία. Ο ΛαΣαπέλ, τον οποίο πλέον αποκαλεί «my love», έχει φτιάξει πολλά από τα βιντεοκλίπ που συγκαταλέγονται κατά καιρούς στα δημοφιλέστερα του μουσικού καναλιού MTV, έχει φωτογραφίσει για τους σημαντικότερους fashion τίτλους, ενώ είναι και ο εμπνευστής της περιβόητης διαφήμισης της Diesel που -εν έτει 1995- έδειχνε δύο ναύτες να φιλιούνται με φόντο ένα χαρωπό πανδαιμόνιο για τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Του αρέσουν τα αιχμηρά concepts και λατρεύει να προκαλεί.
Ηταν μόλις 17 ετών όταν ο πατέρας της pop art Άντι Γουόρχολ είδε τη δουλειά του σε μια γκαλερί και του ζήτησε να φωτογραφίζει για το «Interview» λέγοντάς του: «Κάνε ό,τι θέλεις. Μόνο φρόντισε να δείχνουν όλοι ωραίοι». Και έδειχναν όλοι πραγματικά ωραίοι. Έχει σκηνοθετήσει επίσης από τη Μαντόνα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, με τον οποίο διατηρούσε και φιλικές σχέσεις. Οι δουλειές του, είτε ανήκουν στο φάσμα της φωτογραφίας είτε σε αυτό της κινούμενης εικόνας, αποτελούν μοναδικά έργα τέχνης με μια έντονη σφραγίδα πρωτοτυπίας. Μπροστά από την κάμερά του έχουν βρεθεί κατά καιρούς προσωπικότητες από τη Χίλαρι Κλίντον μέχρι τη Lady Gaga και την Πάρις Χίλτον. Τα σκηνικά μέσα στα οποία στήνει το θέμα του είναι εντυπωσιακά, πνευματώδη, ειρωνικά, έξυπνα. Παρουσίασε τον Κάνιε Γουέστ ως Χριστό και την Μπρίτνεϊ Σπίαρς ως γκαρσόνα σε καντίνα με hot dogs.
Απέναντι στη Lady Gaga
Στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού της «Heaven» η εντυπωσιακή σοσιαλιτέ συνάπτει ερωτικές σχέσεις με τον νεαρό υπηρέτη στην έπαυλή της. Ο γηραλέος μπάτλερ της τής προτείνει έναν δίσκο γεμάτο μαργαριτάρια. Αυτή διαλέγει ένα, το φιλάει και το δίνει στο αντικείμενο του πόθου της. Το βίντεο, στο οποίο υπάρχουν ερωτικές περιπτύξεις που θα μπορούσαν να το χαρακτηρίσουν ακατάλληλο διά ανηλίκους, τελειώνει δείχνοντας τον νεαρό γερασμένο πια σε αναπηρικό καροτσάκι στην ίδια έπαυλη, με την αειθαλή κυρία του να τον φροντίζει, ενώ στον λαιμό του κρέμονται σειρές από μαργαριτάρια. «Ήθελα να υπενθυμίσω τον ρομαντισμό των ταινιών που βλέπουμε στην τηλεόραση, ο οποίος δεν πεθαίνει ποτέ, με μια νότα Χόλιγουντ και glamour, όπως ταιριάζει στη Δάφνη», δήλωσε ο ΛαΣαπέλ, ενώ η Γκίνες, που εντυπωσιάζει με τη φωνή αλλά και τη σκηνική της παρουσία, διευκρινίζει: «Είναι σαν να αντικατοπτρίζει την αστάθεια που υπάρχει σήμερα παντού. Ζούμε σε μια εποχή όπου η γη τρέμει κυριολεκτικά κάτω από τα πόδια μας».
Το κομμάτι «Heaven» είναι τμήμα μιας μουσικής δουλειάς που φέρει τον τίτλο «Revelations». Κυκλοφόρησε μέσω του Absolute Agency και είναι ηχογραφημένο από τον παραγωγό του Ντέιβιντ Μπόουι, Τόνι Βισκόντι, στο Les Studios Saint Germain στο Παρίσι. «Ο Μπόουι και ο παραγωγός του Τόνι Βισκόντι ήταν εκείνοι που πριν από χρόνια με ενέπνευσαν να πάρω χαρτί και μολύβι και να καταγράψω τις μελωδίες μου. Με ενθάρρυναν καθώς έβρισκαν ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερο στα τραγούδια μου», συμπληρώνει η ίδια.
Το γεγονός ότι στους τίτλους των συντελεστών του βιντεοκλίπ παρελαύνουν οι καλύτεροι σε κάθε τομέα δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν την τελειομανία της Δάφνης Γκίνες, η οποία και καλή φωνή διαθέτει, και υψηλή αισθητική, και ανεξάντλητη οικονομική ισχύ. Έτσι, μπορεί να καλεί τους top of the top και να μοιράζει αφειδώς επιταγές.
Για εκείνους, δε, που θεωρούν το τραγούδι ένα ακόμη καπρίτσιο της, υπάρχει ο αντίλογος, καθώς η Δάφνη Γκίνες κατά τα νεανικά της χρόνια είχε ξεκινήσει μαθήματα φωνητικής στο Guildhall School of Music. Το 2013 είχε κάνει άλλη μία απόπειρα, με ένα σουρεαλιστικό βιντεοκλίπ, με την υπογραφή και πάλι του ΛαΣαπέλ. Το τραγούδι λεγόταν «Evening in Space». Ετσι φαίνεται ότι η μουσική δεν είναι μια καινούρια της ανακάλυψη, αλλά περισσότερο μια επιστροφή σε έναν παλιό έρωτα που είχε μείνει ανεκπλήρωτος. Τότε ο γάμος της με τον Σπύρο Νιάρχο και το μεγάλωμα των τριών παιδιών τους είχε βάλει φρένο στις φιλοδοξίες της. Τώρα, όμως, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να τελειώσει ό,τι είχε ξεκινήσει. Και το απολαμβάνει καθώς βλέπει τον διεθνή Τύπο να ασχολείται μαζί της. Ως jet setter και fashion icon, άλλωστε, διατηρεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι της Lady Gaga και των άλλων ανταγωνιστριών της. Ολα τα ρούχα που φοράει στο συγκεκριμένο βιντεοκλίπ είναι συλλεκτικά Oscar de la Renta, Maison Schiaparelli, αλλά και κομμάτια που έχει σχεδιάσει ειδικά για εκείνη o Βryan Hearns, από την προσωπική της συλλογή. Τα μυθικής αξίας κοσμήματα που «πρωταγωνιστούν» είναι επίσης δικά της και φέρουν τίτλους γνησιότητας από τον περίφημο οίκο κοσμημάτων Harry Winston και το βρετανικό κοσμηματοπωλείο Graff.
Εκκεντρική και βαθύπλουτη
Mικροκαμωμένη, με γατίσιο βλέμμα και, όπως λέγεται, σωρεία πλαστικών επεμβάσεων, η αριστοκράτισσα Δάφνη Γκίνες δεν δίστασε ποτέ να κάνει πράγματα που ήξερε ότι θα σόκαραν τους κύκλους του comme il faut jet set. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν είχε ποζάρει μέσα σε φέρετρο επιδεικνύοντας τις δημιουργίες του Alexander McQueen.
Παρά τα χρήματα που κληρονόμησε από τον πατέρα της Τζόναθαν Γκίνες και όσα αποκόμισε από το διαζύγιό της με τον μεγιστάνα Σπύρο Νιάρχο, γιο του Σταύρου, που υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια βρετανικές λίρες, δεν ήθελε να αφήσει φτωχό τον εσωτερικό της κόσμο. Έτσι, στον φιλικό της κύκλο βρίσκονταν καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος, όπως ο Γάλλος φιλόσοφος Μπερνάρ-Ανρί Λεβί, με τον οποίο έζησε μια θυελλώδη σχέση. «Προσπαθείτε να εξηγήσετε αυτά που δεν ερμηνεύονται. Είναι εκκεντρική, ασυνήθιστη, απρόβλεπτη και απρόσμενη. Συνθέτει ένα concept. Ομολογώ ότι είναι ο μεγάλος έρωτας της ζωής μου», είχε εξομολογηθεί κάποια στιγμή εκείνος στη γαλλική τηλεόραση.
Η Γκίνες δημιουργεί αίσθηση όπου εμφανίζεται. Εμπνέεται αξεσουάρ, όπως το γάντι με τα διαμάντια που σχεδίασε κάποτε με τον Σον Λιν και πούλησε σε δημοπρασία αντί εκατομμυρίων ευρώ, και ποζάρει με άνεση στον φακό γνωστών φωτογράφων. To limited edition άρωμα Comme des Garcons, που υπέγραψε κάποτε, έγινε ανάρπαστο παίρνοντας εύσημα από τους leaders της μόδας. Παρά τα 53 της χρόνια ακολουθεί μια ροκ στάση ζωής και έναν αντίστοιχο ενδυματολογικό κώδικα. Προτιμώντας μια πιο έντονη κοινωνική ζωή, επισκέπτεται σπάνια τον οικογενειακό πύργο του 18ου αιώνα στο καταλανικό ψαροχώρι Καντακές.
Ντύσιμο από άλλο πλανήτη
Τα πανάκριβα σύνολά της έχουν σχολιαστεί ποικιλοτρόπως. Πολλά από αυτά, δε, θα ήταν κατάλληλα μόνο για θεματικά πάρτυ. Ωστόσο, αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να τα υποστηρίξει, αυτός είναι η Δάφνη Γκίνες. Οπως το καπέλο-αστακός που σχεδίασε ο φίλος της Φίλιπ Τρέισι, τα μουστάκια του οποίου μπαίνουν μπροστά στο πρόσωπο και καταλήγουν σε γυαλιά, το καπέλο σε σχήμα καθεδρικού ναού, το μαύρο νυφικό, τα δερμάτινα μπλουζάκια με λωρίδες που παραπέμπουν σε αξεσουάρ από sex shop, οι βραδινές τουαλέτες με φτερά στρουθοκαμήλου και πολύτιμες πέτρες…
Πολλά από αυτά τα κομμάτια ανήκαν στην άλλοτε ιέρεια της μόδας Ιζαμπέλα Μπλόου. Όταν εκείνη αυτοκτόνησε, η Γκίνες ξόδεψε μια μικρή περιουσία για να κάνει δικό της αυτό τον ανεκτίμητο θησαυρό για το μοδάτο προφίλ της. Τα «συγχαρητήριά» του έδωσε το περιοδικό «Tatler» με μια θέση στην International Best Dressed List του. Η φιλία της με τον Αλεξάντερ ΜακΚουίν, τον Καρλ Λάγκερφελντ και τον Τζον Γκαλιάνο, αλλά και η ακόρεστη καταναλωτική της μανία που την έχει μετατρέψει σε θαμώνα των ακριβότερων οίκων, συνέβαλαν ώστε να θεωρείται από τη βιομηχανία της μόδας μια opinion leader αντίστοιχης δυναμικής με τη «σιδηρά» Αννα Γουίντουρ.
Δεν υπήρξε ποτέ «παραδοσιακή μητέρα» για τα τρία της παιδιά -τον Νικόλα, που έχει γίνει μάχιμος εργάτης της ερευνητικής δημοσιογραφίας με άρθρα σε έντυπα όπως ο «Guardian», ο «Independent», οι «New York Times» και η «Huffington Post», την Iνές, η οποία ασχολείται με την τέχνη, και τον Λεξ, που παλαιότερα είχε εργαστεί και ως μοντέλο. Υπήρξε όμως απροσδόκητα υποστηρικτική, γι’ αυτό και τη λατρεύουν. Αδυναμία όμως της έχει και ο πρώην σύζυγός της Σπύρος Νιάρχος, με τον οποίο διατηρούν άριστες σχέσεις. Έστω κι αν εκείνη έχει χρόνια να επισκεφθεί τη Σπετσοπούλα.