Δεν είναι μια γυναίκα που πέρασε ποτέ «τυχαία», και το ξέρει. Αλλά η Κατερίνα Διδασκάλου, παρότι έχει κάνει μια σημαντική καριέρα, ήταν πάντα «κρυμμένη» πίσω από τις κουίντες και δεν μιλούσε συχνά, πόσο δε μάλλον για την προσωπική της ζωή, επίσης εντυπωσιακή και περιπετειώδη.
Κατερίνα Διδασκάλου: Η «Μυρσίνη» ερωτεύθηκε!
Η τελευταία της εξομολόγηση λοιπόν για πράγματα που ελάχιστοι ήξεραν ως σήμερα, ήταν μια μεγάλη έκπληξη.
«Μου έδιναν πάντα τα μεγαλύτερα και δυσκολότερα ποιήματα στις γιορτές του σχολείου γιατί μιλούσα δυνατό, καθαρά και τα μάθαινα γρήγορα.
Ήμουν άριστη μαθήτρια. Όταν βρέθηκα με υποτροφία στα 20 μου στη Νέα Υόρκη, που ήταν και είναι η Μέκκα των τεχνών, ήταν κάτι το καταπληχτικό.
Στη Νέα Υόρκη απέκτησα τις κόρες μου, δε φοβήθηκα ποτέ την οικογένεια ή ότι ένα παιδί μπορεί να σε πάει πίσω.
Η σχέση με τα παιδιά της
«Κατά κάποιον τρόπο τα παιδιά μου με έσωσαν με όλες τις έννοιες, με γείωσαν και κατάλαβα την πραγματική διάσταση των πραγμάτων.
Οι κόρες μου με είδαν ανταγωνιστικά στην εφηβεία. Η Μαρκέλλα γύρισε και μου είπε ‘ποια νομίζεις ότι είσαι; Επειδή σου στέλνουν λουλούδια’.
Όταν η κόρη μου μου είπε πως ο συμμαθητής της ήθελε να με παντρευτεί, το αντέστρεψα και της είπα ‘τι να με κάνει εμένα την γριά; Εσένα θέλει’. Πάντα έλεγα στον γιο μου να φέρεται στα κορίτσια όπως εκείνος θα ήθελε να φέρονται τα αγόρια στις αδελφές του».
Ο ρόλος της… ζωής της
«Μπήκα στον ενδέκατο χρόνο παίζοντας την Ερατώ στο έργο ‘Η Πόρνη από Πάνω’, την λάτρεψα από την πρώτη ανάγνωση.
Η Ερατώ δεινοπαθεί γιατί δεν παντρεύτηκε από έρωτα αλλά για να ξεφύγει από το τραγικό και βάναυσο οικογενειακό της περιβάλλον.
Επαναλαμβάνεται το ίδιο σχήμα, ένας βάναυσος άντρας με μια υποτακτική γυναίκα, που ως πρότυπο το είχε γνωρίσει από τον πατέρα και τη μάνα της.
‘Η Πόρνη από Πάνω’ κάνει αυτήν την επιτυχία γιατί μιλάει σε όλες τις εποχές, σε όλες τις ηλικίες, σε όλα τα φύλα και σε ανθρώπους με διαφορετικά υπόβαθρα».
Ερωτευμένη ξανά
«Ναι, είμαι ερωτευμένη. Είμαι ερωτευμένη με τη ζωή που μου έχει φέρει έναν άνθρωπο με τον οποίο νιώθω τόσο καλά.
Όπως πολύ καλά λέει ο αγαπημένος μου, ‘το ζητούμενο είναι η ερωτική χημεία να εξελιχθεί σε αγάπη, δυαδικότητα, συντροφικότητα.
Δεν είναι το πιο απλό πράγμα να ανακοινώσεις ως μαμά στα παιδιά ότι είσαι ερωτευμένη, αλλά τα παιδιά μου είναι γενναία».
Η πιο δύσκολη σκηνή στις «Άγριες Μέλισσες».
«Η δυσκολότερη σκηνή που έπρεπε να γυρίσω ως Μυρσίνη στις ‘Άγριες Μέλισσες’ ήταν η σκηνή που βρήκαν τον γιο της, Σέργιο, νεκρό στο πρώτο επεισόδιο.
Θα ήθελα η Μυρσίνη να βρει την κάθαρση, να βρει ειρήνη μέσα της για να συγχωρέσει τον εαυτό της, τις φόνισσες του γιου της και τον γιο της.
Τη Μυρσίνη την βλέπω με τον Δούκα στο πλευρό της. Η σχέση Δούκα και Μυρσίνης δε γίνεται να διαρραγεί και θεωρώ πως είναι σχεδόν ο ορισμός του τέλειου ζευγαριού».
Περί πλαστικών
«Δεν είναι εύκολη η απόφασή μου να μην επέμβω στο πρόσωπό μου και δεν κρύβω ότι συχνά-πυκνά το σκέφτομαι. Οφείλω στον εαυτό μου και στον κόσμο να διατηρήσω την έκφραση και την εκφραστικότητα που απαιτούνται από τη δουλειά μου, να μη γίνω μια μάσκα».