Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε έκανε λόγω για τοξικό κλίμα μέσα στο θέατρο και αναφέρθηκε στις καταγγελίες συναδέλφων του στο πλαίσιο του Ελληνικού #metoo.
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: «Ο χειρισμός του #metoo δημιούργησε παρατράγουδα».
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παραδέχθηκε πως το θέατρο απελευθερώθηκε από τη μάστιγα του φόβου και των παρενοχλήσεων.
«Υπήρξε μεγάλη αναστάτωση στον χώρο του θεάτρου με τα γεγονότα του #metoo. Μαζί με τα κλειστά θέατρα λόγω πανδημίας έφερε σε πολλούς από εμάς –σίγουρα σε μένα– μια πολύ περίεργη ψυχική διάθεση. Και λόγω του χειρισμού από μια μερίδα ανθρώπων προκάλεσε ένα τοξικό κλίμα μέσα στο θέατρο και στις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους. Που στην πραγματικότητα δεν είχαν κάτι να χωρίσουν».
«Κάποιοι ίσως θεώρησαν ότι όλο αυτό είναι και μια ευκαιρία να αναδειχτούν σε ιερείς ή ιέρειες ενός αγώνα, ας πούμε. Η εποχή όπου κάποια πράγματα μπορούσαν να γίνουν επιτρεπτά ή τέλος πάντων να μη μιλάμε για αυτά αλλάζει. Και έρχεται η εποχή όπου κάθε άνθρωπος μπορεί να διεκδικήσει πλέον το δικαίωμά του να πηγαίνει στην εργασία του και να επιστρέφει από αυτή γεμάτος χαρά και δημιουργικότητα. Και να μην κινδυνεύει να κακοποιηθεί κανένας από κανέναν. Κι αυτό όχι μόνο στο θέατρο, σε κάθε εργασιακό χώρο».
«Και δεν υπάρχει άνθρωπος του θεάτρου που να διαφωνεί με αυτό το αξίωμα. Ο χειρισμός όμως δημιούργησε μια σειρά από παρατράγουδα». Δήλωσε ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στη συνέντευξη του στο ΟΚ.
Σε παλιότερη συνέντευξή του είχε ταχθεί στο πλευρό όσων έχουν υποστεί κακοποιητικές συμπεριφορές
«Πρώτα από όλα: επικροτώ τη στάση των θυμάτων. Η στάση των θυμάτων χρειάστηκε μεγάλη γενναιότητα. Από εμάς τους υπόλοιπους όμως χρειάζεται ψυχραιμία». Ο ηθοποιός αναφέρθηκε στην ηθική δικαίωση των θυμάτων λέγοντας: «Όλο αυτό που συμβαίνει είναι σπουδαίο. Οδηγεί σε μια νέα εποχή, χωρίς φόβο, όπου οι κακοποιητικές συμπεριφορές δε θα γίνονται ανεκτές – μέσα από θεσμούς και κανόνες. Αυτή είναι η στιγμή για αλλαγές. Για αυτό και δεν αποδέχομαι το “γιατί τώρα;”. Η ερώτηση προς τα θύματα “γιατί τώρα” δεν έχει νόημα, όπως δεν έχει νόημα και η ερώτηση “γιατί δε μιλούσατε” προς τους υπόλοιπους. Κάθε αλλαγή θέλει τη στιγμή της. Κι αφού δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να μιλήσουν τα θύματα, πώς θα μιλούσαν οι τρίτοι;
Όμως, πιστεύω ότι η μόνη οδός είναι η θεσμική οδός (το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών που οργανώνεται εξαιρετικά, ο εισαγγελέας) κι όχι οι καταγγελίες στα κοινωνικά δίκτυα και τα κανάλια. Με όνομα και επώνυμο. Αυτή άλλωστε είναι και η ιδέα του “δε φοβάμαι πια”».