Δέκα βήματα για λιγότερο αλάτι στη ζωή σου
ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Κόβεται το αλάτι; Ναι! Ο ΕΦΕΤ συστήνει 10 απλά βήματα που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της καθημερινής πρόσληψης αλατιού. Μάθετέ τα και εφαρμόστε τε, κορίτσια, στο διατροφολόγιό σας. Και για καλύτερη υγεία και για απώλεια κιλών.

 
    Διαβάστε τις ετικέτες τροφίμων και επιλέξτε εκείνα που έχουν το λιγότερο αλάτι. Εάν ένα τρόφιμο περιέχει μέχρι 0,3 γραμμάρια αλατιού στα 100 g ή τα 100 ml, τότε θεωρείται, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, «χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι». Γενικά, ένα τρόφιμο θεωρείται πως έχει λιγότερο αλάτι, αν η ποσότητα είναι κατά 25% μικρότερη από άλλα ομοειδή προϊόντα.
    Ξαρμυρίστε τη φέτα και τις ελιές πριν τα βάλετε στη σαλάτα σας.
    Ξεπλένετε τις κονσερβοποιημένες τροφές που διατηρούνται σε άλμη πριν τις καταναλώσετε.
    Όταν βράζετε ρύζι ή ζυμαρικά, μην προσθέτετε αλάτι στο νερό.
    Αντικαταστήστε λίγο από το αλάτι με αρωματικά βότανα (φρέσκα ή αποξηραμένα) για να ενισχύσετε τη γεύση.
    Περιορίστε όσο μπορείτε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων και προτιμήστε στα φρέσκα τρόφιμα.
    Στο φούρνο, ζητήστε ψωμί με λιγότερο αλάτι.
  Σε όποιο εστιατόριο κι αν πάτε, ζητήστε, ενώ παραγγέλνετε, να παραλείψουν το αλάτι στις σαλάτες και στα υπόλοιπα πιάτα της επιλογής σας.
    Προτιμήστε το ιωδιούχο αλάτι (δηλαδή εμπλουτισμένο με ιώδιο), ώστε να διασφαλίσετε επαρκή πρόσληψη αυτού του συστατικού που είναι απαραίτητο για τον οργανισμό. Εξαιρούνται βέβαια, όσοι ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο χαμηλό σε ιώδιο. Θυμηθείτε ότι το αλάτι Ιμαλαΐων δεν είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο.
    Απομακρύνετε την αλατιέρα από το τραπέζι και μη προσθέτετε επιπλέον αλάτι στο φαγητό πριν το δοκιμάσετε.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *