Οσο λιγότερο παίζει τόσο περισσότερο παίζεται – αυτή θα μπορούσε να είναι μια παιγνιώδης έκφραση που όμως αποτυπώνει με αρκετή ακρίβεια την πορεία που διαγράφει η Μαρία Σολωμού στον κλάδο του εγχώριου θεάματος.
Οι χειμαρρώδεις εξομολογήσεις για τον άστατο και αντισυμβατικό ερωτικό της βίο -κυρίως τον παρελθόντα-, η δημόσια συμφιλίωση με την πολυγαμική τάση του εαυτού της, η κατασκευή και προώθηση μιας γυναικείας φιγούρας που χαρακτηρίζεται από άγρια και ατίθαση σεξουαλική ενέργεια επισκιάζουν και παραγκωνίζουν εντελώς την κύρια ιδιότητά της.
Στην πολυσυζητημένη πρόσφατη συνέντευξή της στον YouTuber Fipster, η Μαρία Σολωμού συμπεριφέρθηκε σαν πολυβολητής σε κατάσταση αμόκ εξαπολύοντας τη μία θανατηφόρο ρουκέτα μετά την άλλη, κατά ριπάς. «Εγώ νιώθω ότι είμαι πολυγαμική, αλλά όταν με αφορά ένας άνθρωπος πάρα πολύ, δεν θα κοιτάξω κάπου αλλού», ήταν η πρώτη, μάλλον αναγνωριστική, βολή.
Ακολούθησε η κόλαση του πυρός: «Δεν πιστεύω στη μονογαμία. Είμαι από τις γυναίκες που μπορεί να πάω με έναν άνδρα επειδή θέλω να κάνω σεξ. Και να μη σημαίνει πραγματικά τίποτα. Επειδή ξέρω πώς είναι αυτό το συναίσθημα, το καταλαβαίνω και στον άνδρα. Επίσης, όμως, ξέρω και το συναίσθημα, μπορεί να πάω τυχαία και να ερωτευτώ. Τα απενοχοποιώ όλα. Το μόνο που δεν έχω καταφέρει να κάνω είναι one night stand. Γιατί εγώ φοβάμαι ότι θα ξυπνήσω την επόμενη μέρα και εκείνος θα είναι βλάκας». Βλαξ ίσως, πλην στο κρεβάτι με μια αληθινή σταρ.
Ωστόσο, η ίδια επισημαίνει μία εξαίρεση, λέγοντας ότι αν πετύχαινε κάπου τον Μπραντ Πιτ, θα έκανε την αβαρία και θα ενέδιδε στον πειρασμό της ερωτικής ένωσης άπαξ και άνευ οποιασδήποτε συνέχειας. Και κατόπιν, σαν χαριστική βολή, η ίδια ανατίναξε κάθε υπόλειμμα σεμνοτυφίας: «Οταν ήμουν μικρή, φλέρταρα πάρα πολύ. Θυμάμαι εκεί, γύρω στα 20-25, μπορεί να είχα και 3-4 (σ.σ.: φλερτ; Σχέσεις; Αποστροφή διφορούμενη) την ίδια περίοδο. Κατά περιόδους με πιάνει αυτό».
Συνεπώς, ύστερα από τέτοιες ομοβροντίες συνταρακτικών αποκαλύψεων, σε μια κατά φαντασίαν δοκιμασία γνώσεων σχετικά με την ελληνική showbiz, αν ετίθετο το ερώτημα «ποιος ήταν ο τελευταίος χαρακτήρας που ενσάρκωσε στην TV, στο θέατρο, στο σινεμά ή οπουδήποτε η Μαρία Σολωμού;», αντί απάντησης, θα υπήρχαν μάλλον δισταγμός και βαθιά περισυλλογή, νοερή αναδρομή σε προ δεκαετίας τηλεοπτικές επιτυχίες όπως το «Singles» κ.λπ.
Αν όμως το ερώτημα ετίθετο αλλιώς, π.χ. του τύπου «πόσα σύντομα βίντεο υπάρχουν στο TikTok με μονόπρακτα ξεσπάσματα της Μαρίας Σολωμού γύρω από το καλό σεξ, τις σχέσεις κ.λπ.; Α) 10, Β) 20, Γ) πολύ περισσότερα», ο ενθουσιασμός θα ήταν ασυγκράτητος στο ακαριαίο άκουσμα της σωστής απάντησης. Η οποία θα ήταν, φυσικά, η επιλογή Γ, εφόσον εσχάτως η Μαρία Σολωμού επικοινωνεί με τους θαυμαστές της μέσω αποσπασμάτων που αναρτώνται σωρηδόν στο TikTok, εν είδει highlight από τα επεισόδια του προσωπικού της podcast υπό τον τίτλο «Οσα ξέρει η Μαρία».
Κι έτσι, λίγο με τις έντονα καρυκευμένες αποκαλύψεις για τα ερωτικά της που αναπαράγονται κατά κόρον και λαίμαργα από τα mainstream ΜΜΕ, λίγο με την προσεκτικά συντηρούμενη ασάφεια γύρω από το μείζον ζήτημα (τελικά, τα ’χει ή δεν τα ’χει με τον Mente Fuerte;) και πολύ με τη δραστηριότητά της ως αυτόκλητη σύμβουλος ερωτικών σχέσεων στο Διαδίκτυο, η ίδια απελευθερώνεται όλο και περισσότερο από τις συμβατικότητες και τους περιορισμούς του καθαυτό καλλιτεχνικού πεδίου.
Στον δρόμο της Βάνας
Καθώς παύει να αυτοπροσδιορίζεται μόνο ή κυρίως ως θεραπαινίδα της υποκριτικής, η Σολωμού προσλαμβάνει τα γνωρίσματα μιας προσωπικότητας που δεν χωρά σε κατηγορίες, που οι διαθέσιμες ετικέτες τής πέφτουν υπερβολικά στενές. Διότι είναι πλέον -και ως έναν βαθμό ήταν ανέκαθεν- αυτοφυής και αυτόφωτη, «larger than life, larger than art», όπως θα έλεγαν και στα χολιγουντιανά λημέρια, αν τύχαινε να γνωρίζουν εκεί την πιο διάσημη γυναικεία και μελαχρινή αφάνα στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.
Το αποτέλεσμα αυτής της χειραφέτησης, του σαρωτικού θριάμβου της γυναίκας Μαρίας Σολωμού επί της ηθοποιού Μαρίας Σολωμού είναι ότι το κοινό αδυνατεί πια να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ της πεποιημένης περσόνας και της αληθινής προσωπικότητας.
Με άλλα λόγια, το «wild thing», η 48χρονη με το θράσος και την άγνοια κινδύνου μιας έφηβης με πανκ νοοτροπία, που αναζητά σταθερά και επίμονα το πάθος, δεν μπορεί παρά να συνεχίσει την καριέρα της υποδυόμενη τον εαυτό της. Αν, υποθετικά, εμφανιστεί σε κάποια θεατρική παράσταση, ο κόσμος θα συρρεύσει για χάρη της – αλλά κυρίως για να τη δει να παριστάνει την εξεγερμένη αντικομφορμίστρια με το θαμνοειδές μαλλί και τον τσαμπουκά εκείνης που οριακά μόνο συγκρατείται προτού εκραγεί, με τις όποιες απρόβλεπτες συνέπειες για τον περίγυρο, τον σκηνικό και τον ανθρώπινο αδιακρίτως.
«Τι βλέπετε; Δυο αδέρφια; Δυο φίλους; Δυο ξαδέρφια; Eνα ζευγάρι;» δήλωσε η ηθοποιός αφήνοντας τις εντυπώσεις να αιωρούνται για τις αισθησιακές φωτό με τον Mente Fuerte στα social media
Ερωτες φανεροί και κρυφοί
Η καθιέρωση μιας περσόνας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Και αποτελεί σίγουρα επίτευγμα ενός καλλιτέχνη όταν επιβάλλεται τόσο ολοκληρωτικά ώστε να αναγκάζει παραγωγούς, σκηνοθέτες και γενικά τη βιομηχανία του θεάματος να προσαρμόζουν τους ρόλους στην προσωπικότητα του αστέρα και όχι το αντίθετο. Στην Ελλάδα ελάχιστες γυναίκες έχουν φτάσει σε τέτοιου είδους επίζηλο απόγειο. Πρόχειρα, στη μνήμη έρχονται κυρίες όπως η Μαρία Κορινθίου και η σχεδόν μυθική πλέον Βάνα Μπάρμπα. Δύο σύμβολα του σεξ, δύο εξαίσια και πολυπόθητα πλάσματα που απέσπασαν τον σεβασμό κοινού και κριτικών περισσότερο με την ερωτική αύρα παρά με την υποκριτική δεινότητά τους.
Βίο παράλληλο με τις προαναφερθείσες φαίνεται ότι θα διάγει στο εξής και η Μαρία Σολωμού. Οταν δεν ποζάρει ημίγυμνη, ημι-αναγνωρίσιμη και αινιγματικά προκλητική στην αγκαλιά του Mente Fuerte ή όταν δεν εκρήγνυται μπινελικιάζοντας ασυστόλως στα podcasts τους άνδρες με τις γουρουνίσιες συνήθειες, την κατάντια της συντροφικότητας κ.λπ., φέρεται να διδάσκει σε σχολή υποκριτικής. Βεβαίως, είναι πάντα μια single mum, καθώς ηγείται μιας μονογονεϊκής οικογένειας, αν και ασκεί τα προβλεπόμενα καθήκοντα με τον δικό της τρόπο. Εν προκειμένω, ανταλλάσσει απόψεις περί μουσικής ραπ και τραπ με τον έφηβο γιο της, καρπό της εις γάμον κοινωνίας, το πάλαι ποτέ, με τον επίσης διάσημο ηθοποιό Μάριο Αθανασίου. Συναφώς, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για το ευρύτερο κοινό που θα ήθελε να ενημερωθεί για καινοτόμες μεθόδους διαπαιδαγώγησης η ποιότητα της επικοινωνίας που έχουν, ως απολύτως ισότιμα μέρη, η ίδια και ο γιος της.
Σύμφωνα με δικές της περιγραφές, «ο γιος μου δεν μου έχει πει τίποτα για όσα έχω κάνει. Είναι αγόρι και όσο μου λέει ο Α τα προσωπικά του, άλλο τόσο του λέω και εγώ τα δικά μου. Ερχονται οι φίλοι του σπίτι και φέρνω και εγώ φίλους μου, βλέπει μαζί ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών. Τυχαίνει να βγούμε και όλοι έξω, αλλά γενικά δεν μου λέει τίποτα. Θα καταλάβω εγώ από το ύφος του ποιους συμπαθεί».
Οσο για τον Mente Fuerte, τον κατά κόσμον Γιώργο Τζακμουκίδη, ο γιος της Σολωμού έχει άποψη μόνο για τη μουσική του, καθώς τη θεωρεί κάπως ξεπερασμένη για τα γούστα του. Ορίστε, λοιπόν, ένα σημείο πιθανής τριβής μεταξύ μητέρας και γιου, καθώς εκείνη απολαμβάνει τις συνθέσεις του Mente Fuerte (Πνεύμα Ισχυρό σημαίνει στα ισπανικά), τις βρίσκει σέξι και ερωτικές, εν αντιθέσει με το τέκνο της. Αν μη τι άλλο, όμως, ο Mente Fuerte θεωρεί τη Σολωμού «κορίτσαρο», «μούσα του έρωτα» κ.ο.κ. Ωστόσο, παρά τη συχνά επιθετική και εν εξάλλω εξωστρέφειά της, κατορθώνει να προστατεύει την ιδιωτική ζωή της.
Σε κάποια από τις δεκάδες συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει, πάντα με την άνεση της γυναίκας που είναι πλήρως συμφιλιωμένη με τα προτερήματα και τα ελαττώματά της, τα προσόντα και τις αδυναμίες της, έχει δηλώσει: «Ολοι μας έχουμε μια ντουλάπα με πολύ πράγμα μέσα, οπότε γελάω πάρα πολύ όταν διαβάζω δημοσιεύματα του τύπου “η πρώτη της σχέση μετά τον Πάνο Μουζουράκη” ή “οι μεγάλοι έρωτες της Μαρίας” και αναφέρουν τον Αλέξη Γεωργούλη, τον Μάριο Αθανασίου και τον Μουζουράκη. Και λέω: «Οχι, παιδιά, δεν είναι αυτοί. Είναι άλλοι. Οι μεγαλύτεροι έρωτές μου δεν μαθεύτηκαν ποτέ και ήταν επώνυμες σχέσεις». Η αύρα του ερωτικού σασπένς περιτυλίγει σφιχτά τη σιλουέτα της!
Οργασμός live
Το μακρινό 2013, επί των ημερών της ως ερωμένης του Πάνου Μουζουράκη, τότε που οι δυο τους συνέθεταν, κατά το κλισέ, «το πιο hot ζευγάρι της ελληνικής showbiz» και αποτύγχαναν σταθερά να κρύψουν το πάθος τους υποκύπτοντας επανειλημμένως στον πειρασμό των τολμηρών διαχύσεων σε κοινή θέα, εκείνη είχε φιλοξενηθεί στο μεταμεσονύχτιο talk show του Πέτρου Κωστόπουλου.
Τότε και εκεί είχε καταθέσει ενώπιον εμβρόντητου live κοινού κορασίδων και εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων τηλεθεατών ένα από τα καλύτερα δείγματα του υποκριτικού της ταλέντου. Σε μια αξέχαστη, μνημειώδη σόλο performance, η Μαρία Σολωμού έγινε η πρώτη Ελληνίδα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης που τόλμησε να αυτοσχεδιάσει την απομίμηση του γυναικείου οργασμού.
Το συγκεκριμένο σκετσάκι έγραψε -και εξακολουθεί να γράφει- τη δική του ιστορία στην ντόπια ποπ κουλτούρα αποτελώντας ταυτόχρονα ένα προσωπικό ορόσημο για την ίδια. Υποκρινόμενη -και δη τόσο πειστικά- την οργάζουσα, διέβη ένα κατώφλι μετά το οποίο δεν υπάρχει επιστροφή – ίσως επειδή η Ελλάδα κατά βάθος παραμένει μια πουριτανική κοινωνία, χτισμένη πάνω σε αντιλήψεις και συμπεριφορές ακριβώς όπως αυτές που επιχειρεί η ίδια να γκρεμίσει μέσω των podcasts και του TikTok.
Η μπάσα, βαριά, αλλά αφόρητα σέξι φωνή της ακούγεται συχνά στη διαπασών, όταν διακηρύσσει, π.χ., ότι «η λογική είναι το δωμάτιο και το συναίσθημα το κτίριο. Δεν γίνεται να βάλεις λογική στο συναίσθημα. Γιατί έρχεται μια στιγμή που πρέπει να πάρεις μια σημαντική απόφαση: θέλεις να είσαι ελεύθερος ή ασφαλής;» ή το ακόμη πιο ρηξικέλευθο και επαναστατικό «καταλαβαίνω ότι μεγαλώνοντας το λιγότερο που χρειάζομαι είναι η συντροφικότητα.
Γιατί να έχω έναν άνθρωπο δίπλα μου που να τον αγαπάω, να τον σέβομαι, να κάνουμε τέλεια παρέα, να κοιμόμαστε μαζί, να λέμε ότι είμαστε ζευγάρι και να μη γουστάρουμε να γίνει μαναφούκι [σ.σ.: sic] το σπίτι και να το σηκώσουμε στον αέρα; Δεν έχει νόημα. Είναι επιλογή να είσαι με έναν άνθρωπο με τον οποίο έχετε βαρεθεί ήδη από τα τέσσερα πρώτα χρόνια, εσύ όμως κάθεσαι μαζί του για άλλα 20». Ποιος, άραγε, τολμά να διαφωνήσει με την ωμή και ακατέργαστη αλήθεια της;
Πηγή: Βασίλης Τσακίρογλου, Πρώτο Θέμα