Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
4 Νοεμβρίου 2020 09:38
Παιδιά από 7 χρονών και έφηβοι είναι πολλές ώρες καθημερινά με το κινητό ή με το τάμπλετ στο χέρι, καθώς και καθισμένοι στο σχολείο και στο φροντιστήριο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πόνους στην μέση, στο κεφάλι, στον αυχένα. Αλλά και στα δάχτυλα παρατηρείται πόνος και μούδιασμα από το μανιώδες scrolling και την γραφή μηνυμάτων και posts.
Η παρατεταμένη χρήση των κινητών επηρεάζει διάφορα μέρη του σώματος των παιδιών, όπως έδειξε έρευνα από το Πανεπιστήμιο Swansea. Συγκεκριμένα οι ερευνητές ανέφεραν μια μεγάλη αύξηση στον αριθμό των παιδιών που λαμβάνουν θεραπεία για πόνο στην πλάτη και τον αυχένα.
Ο αυχενικός πόνος εξαιτίας του κινητού τείνει να γίνει επιδημία και εμφανίζεται όταν τα παιδιά κάθονται με τα κεφάλια τους πεσμένα μπροστά, κοιτάζοντας τις κινητές συσκευές για αρκετές ώρες κάθε μέρα.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αναφέρει ότι τα παιδιά περνούν κατά μέσο όρο 7 ώρες την ημέρα μπροστά στις οθόνες.
Εάν τα παιδιά συνηθίσουν τις κακές στάσεις που υιοθετούν, όταν χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές, αυτές μπορεί να γίνουν σταθερές συνήθειες, που θα είναι δύσκολο να διορθωθούν όταν τα παιδιά ενηλικιωθούν.
• Το κεφάλι προς τα εμπρός ή «την στάση του σκύλου».
• Γερμένους ώμους και κυφωτική πλάτη
• Κλίση της μέσης χαμηλά ή αναστροφή της οσφυϊκής λόρδωσης
Τα παιδιά θα αισθανθούν καλύτερα από τον πόνο κρατώντας τη συσκευή στο ύψος το ματιών, ώστε να μην τεντώνουν τον αυχένα και την μέση τους.
Επιπλέον, οι ειδικοί συμβουλεύουν τα παιδιά κάθε πρωί, πριν την χρήση του κινητού τηλεφώνου να τεντώνουν τον αυχένα, την πλάτη, τους αντίχειρες και τα δάχτυλά τους.
Την ίδια ώρα οι παραγεμισμένες σχολικές τσάντες, με βιβλία τετράδια, ντοσιέ, ακόμη και με τάμπλετ ενίοτε, προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα, στην πλάτη, στους ώμους, στη μέση τους ακόμη και στα γόνατα. Είναι γνωστό ότι τα σακίδια δεν πρέπει να είναι πάνω από το 10 έως 15% του βάρους του παιδιού (π.χ. αν το βάρος του παιδιού είναι 45 κιλά, τότε η τσάντα πρέπει να είναι 4-4,5 κιλά). Βέβαια, δεν είναι μόνο πόσο βαρύ είναι ένα σακίδιο αλλά και ο τρόπος που και ο χρόνος που το φοράει. Η κορυφή του σακιδίου πρέπει να είναι περίπου στο ύψος των ώμων και η βάση του στο ύψος της μέσης.
Ο σκελετός των παιδιών είναι ακόμα σε φάση ανάπτυξης και θέλει προσοχή.
• Προτιμήστε τσάντα τύπου σακίδιο και φορέστε το στην πλάτη, για να εξισορροπείται το βάρος. Μην το κρεμάτε από τον έναν ώμο.
• Κάντε πολλές μικρές στάσεις όταν το κουβαλάτε.
• Να κινείστε όσο περισσότερο μπορείτε. Να γυμνάζεστε, αλλά όχι υπερβολικά.
Η υπερβολική άσκηση δεν κάνει καλό και ιδιαίτερα τα βάρη σε αυτές τις ηλικίες. Να απευθύνεστε στους ειδικούς ορθοπεδικούς και φυσικοθεραπευτές για να σας κατευθύνουν αξιόπιστα.
Εργομετρικές Αξιολογήσεις:
Έχουν ως σκοπό να εντοπίσουν με ακρίβεια την στάση του σώματος των παιδιών και των ενηλίκων, καθώς και πιθανές δυσμορφίες της Σπονδυλικής Στήλης όπως Κύφωση – Σκολίωση, Λόρδωση, δυσκαμψίες και δυσλειτουργίες της Σπονδυλικής Στήλης.
1. Εφαρμογή της Τηλεμετρίας (Spinal Mouse) με την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή κι ενός έξυπνου «ποντικιού» που σκανάρει την Σπονδυλική Στήλη σε διάφορες θέσεις (όρθια, πλάγια, κάμψη, έκταση, καθιστά κ.λ.π.). Το σημαντικό είναι ότι γίνεται με ακρίβεια, με τρισδιάστατη (3D) ανάλυση και δεν εκπέμπει καμία ραδιενεργή ή ιονίζουσα ακτινοβολία. Αυτό επιτρέπει την ασφαλή παρακολούθηση τους για όσες φορές χρειαστεί.
2. Εργομετρική Αξιολόγηση της δύναμης και της αντοχής των Σταθεροποιών μυών της Σπονδυλικής Στήλης σε διάφορες γωνίες και θέσεις, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι αδύναμες γωνίες και να εκγυμνασθούν εντοπισμένα χωρίς πολύωρες ασκήσεις γενικού τύπου που δεν έχουν απόλυτη στόχευση στην διόρθωση και στήριξη της Σπονδυλικής Στήλης.
Η πλέον διαδεδομένη και αξιόπιστη μέθοδος στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο, είναι τα Ιατρικά Εργομετρικά Μηχανήματα MedX, όπου υπάρχουν στο Κέντρο μας. Μετά από αυτές τις Αξιολογήσεις, δίνονται ειδικές ασκήσεις και συνίσταται παρακολούθηση ανά προκαθορισμένα διαστήματα, για την διαπίστωση της βελτιώσεως των προβλημάτων αυτών.