Η Άννα Βίσση συγκαταλέγεται στις πλέον επιτυχημένες και αναγνωρίσιμες τραγουδίστριες, με λαμπρή πορεία δεκαετιών στον καλλιτεχνικό χώρο. Η Κύπρια σταρ έχει απασχολήσει πολλές φορές την επικαιρότητα όχι μόνο με τα επαγγελματικά της αλλά και με τα προσωπικά της, αφού έχει πολυτάραχη ζωή.
Γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1957 στο χωριό Πύλα, κοντά στη Λάρνακα. Ο πατέρας της ήταν ιδιοκτήτης καταστήματος. Είναι η δεύτερη από τις τρεις κόρες της οικογένειας.
Από την αρχή φάνηκε ότι είχε κλίση στη μουσική. Στα έξι χρόνια της άρχισε μαθήματα χορού και πιάνου στο Εθνικό Ωδείο. Στα δέκα της, κατέκτησε την πρώτη θέση σε μουσικό διαγωνισμό στην Κύπρο.
Έδωσε, μάλιστα, και συναυλίες στην επαρχία της Μεγαλονήσου μαζί με την αδελφή της Λία. Η Άννα τραγουδούσε και η Λία τη συνόδευε στο πιάνο. Τα πήγαιναν αρκετά καλά και έγιναν γνωστές ως οι «Αδελφές Βίσση».
Ακολούθησαν κι άλλες διακρίσεις σε διαγωνισμούς, που την κατέστησαν δημοφιλή από πολύ μικρή ηλικία.
To πρώτο συμβόλαιο
Το 1973 έφυγε από την Κύπρο μαζί με την οικογένειά της. Εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα και σε ηλικία μόλις 16 ετών υπέγραψε το πρώτο της δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Minos EMI.
Την ίδια χρονιά κατέγραψε την πρώτη της δισκογραφική παρουσία. Συμμετείχε μαζί με τον Γιάννη Καλατζή στο τραγούδι «Λέγοντας και κλαίγοντας», σε μουσική του Βασίλη Δημητρίου και στίχους του Μάνου Ελευθερίου. Επίσης, τότε πραγματοποίησε την παρθενική της ζωντανή εμφάνιση μαζί με τους Γιώργο Νταλάρα, Χαρούλα Αλεξίου, Ελπίδα και Κώστα Σμοκοβίτη.
Το 1977 πήρε την πρώτη θέση στο 19ο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή» και κυκλοφόρησε τον πρώτο της προσωπικό δίσκο με τον ίδιο τίτλο. Από τη δεκαετία του ’80, άρχισε σχεδόν αποκλειστική συνεργασία με τον μουσικοσυνθέτη και στιχουργό Νίκο Καρβέλα.
Συνολικά, έχει κυκλοφορήσει 27 άλμπουμ, δώδεκα συλλογές, ενώ έχει 25 συμμετοχές σε δίσκους συναδέλφων της. Επιπλέον, έχει πρωταγωνιστήσει σε τέσσερις μουσικοθεατρικές παραστάσεις, τρεις όπερες και ένα μιούζικαλ. Είναι από τις πρώτες τραγουδίστριες που εισήγαγαν την δυτική ποπ μουσική στην Ελλάδα και συνδύασε ήχους από σύγχρονη λαϊκή, έντεχνη και ποπ μουσική δημιουργώντας ευρεία γκάμα τραγουδιών.
Με μια ζηλευτή καριέρα που έχει διαρκέσει για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, κατάφερε να επηρεάσει πολλές από τις νεότερες συναδέλφους της σε Ελλάδα και Κύπρο. Το σύνολο της δισκογραφίας της περιλαμβάνει 37 πλατινένιες και δεκαέξι χρυσές διακρίσεις. Αποτελεί μία από τις πιο διαχρονικές και εμπορικές τραγουδίστριες όλων των εποχών καθώς οι συνολικές πωλήσεις των δίσκων της υπερβαίνουν τις 1.950.000 στην Ελλάδα και τις 9.500.000 παγκοσμίως!
Ο θαυμασμός της Αρίθα Φράνκλιν!
Μάλιστα, στο εξωτερικό έχει εμφανιστεί σε σημαντικά θέατρα, όπως το Royal Albert Hall. Συνεργάστηκε με προσωπικότητες όπως οι Γκλόρια Γκέινορ, Κρις Κορνέλ, Ντέιβιντ Στιούαρτ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Τζόνι Λόγκαν. Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια της σόουλ Αρίθα Φράνκλιν, είχε δηλώσει πως από τη στιγμή που είδε τη Βίσση σε συναυλία το 1999 στο Μάντισον Σκουέαρ Γκάρντεν, έγινε θαυμάστριά της.
Έχει παραλάβει βραβεία από τους Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, Βαλερί Ζισκάρ ντ’Εσταίν και Μπούτρος Μπούτρος – Γκάλι.
Η Βίσση είναι η μοναδική Κύπρια καλλιτέχνης, που άγγιξε την κορυφή του Billboard Dance Club Chart με το αγγλόφωνο τραγούδι «Call Me».
Τέλος, έχει πάρει μέρος τρεις φορές στον διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, δυο με την Ελλάδα και μια με την Κύπρο.
Οι άντρες της ζωής της
Η Βίσση έχει απασχολήσει πολλές φορές τα ΜΜΕ και με ζητήματα προσωπικής φύσεως. Ο πρώτος της μεγάλος έρωτας –πριν έρθει στην Ελλάδα- ήταν ο δημιουργός Δώρος Γεωργιάδης αλλά έμειναν μαζί για πολύ λίγο. Έπειτα είχε ένα φλερτ με τον Κώστα Τουρνά, που όμως δεν κατέληξε σε σχέση.
Αντίθετα, η επαγγελματική συνεργασία της με τον Γιώργο Νταλάρα εξελίχθηκε σε μεγάλο έρωτα. Ωστόσο, ο τραγουδιστής Πάνος Λαμπρόπουλος ο οποίος εμφανιζόταν μαζί της σε μπουάτ της εποχής στάθηκε η αφορμή για να αρχίσουν ανάμεσα στο ζευγάρι τριγμοί, που οδήγησαν στον χωρισμό.
Μία από τις πιο σημαντικές σχέσεις της Βίσση ήταν αυτή με τον Αντώνη Σαμαρά, στα τέλη της δεκαετίας του ‘70. Γνωρίστηκαν μέσω του Μανώλη Μητσιά, ο οποίος τραγουδούσε στο ίδιο κέντρο με εκείνη. Χώρισαν έπειτα από οκτώ χρόνια κοινής πορείας.
Ο Σαμαράς την… αρνήθηκε
Πάντως, ο άλλοτε πρωθυπουργός δεν παραδέχθηκε ποτέ τον δεσμό του με τη Βίσση, όταν εκείνη έκανε τη σχετική αποκάλυψη, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90. Αυτό εξόργισε τον Καρβέλα, που ήταν τότε στο πλευρό της, και είχε πει πως «πολιτικός που δεν έχει guts να παραδεχτεί πως έχει ερωτευτεί τις γυναίκες που πέρασαν από τη ζωή του παρά μόνο τη γυναίκα του είναι ή απογοητευτικός ή ψεύτης». Σε απάντηση το τότε κόμμα του Σαμαρά, η «Πολιτική Άνοιξη» εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως «ο Αντώνης Σαμαράς ουδέποτε είχε σχέση με την Άννα Βίσση»!
Ο επόμενος άνδρας στη ζωή της Βίσση ήταν ο Καρβέλας. Είχε πάει να τον συναντήσει για δουλειά στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο. Εκείνος τη φλέρταρε και τελικά έζησαν θυελλώδη έρωτα που ολοκληρώθηκε με τον γάμο τους και την απόκτηση της κόρης τους, Σοφίας. Υπήρξε φυσικά, ο πιο σημαντικός άνθρωπος για εκείνη.
Στις αρχές του ‘90 η Βίσση γνώρισε τον Λάμπη Λιβιεράτο και χώρισε με τον Καρβέλα. Έγιναν ζευγάρι και έμειναν μαζί για περίπου τρία χρόνια. Όμως ένας καυγάς μεγάλων διαστάσεων έβαλε τέλος στον δεσμό τους.
Ακολούθησε σχέση με τον Απόστολο Γκλέτσο, ο οποίος λίγο πριν ήταν με τη Ναταλία Γερμανού, κολλητή και κουμπάρα της τραγουδίστριας. Μετά στη ζωή της Βίσση μπήκε –για λίγο- ο ηθοποιός Άινταν Κουίν. Ήρθαν κοντά ενώ η τραγουδίστρια ήταν στο Λονδίνο. Όμως, το φλερτ τους δεν προχώρησε.
Ενδιαφέρον για τη Βίσση έδειξε στη συνέχεια ο Θοδωρής Ζαγοράκης όμως ένας καβγάς τους με τον Καρβέλα στο Λονδίνο, οδήγησε τον πρώτο στην απόφαση να απομακρυνθεί.
Η ποπ σταρ σύναψε δεσμό με τον Κώστα Φραγκολιά. Γνωρίστηκαν σε κλαμπ των νοτίων προαστίων. Η σχέση τους κράτησε τρία χρόνια, ενώ ακολούθησε ο επιχειρηματίας Χρήστος Ψωμόπουλος, που υπήρξε μέλος της παρέας της Σοφίας Καρβέλα.
ΕΝΘΕΤΟ
Ο μεγάλος καβγάς πίσω από το «Δώδεκα»
Ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια της Άννας Βίσση, είναι το «Δώδεκα». Η μουσική γράφτηκε από τον Νίκο Καρβέλα, ενώ οι στίχοι από τον ίδιο σε συνεργασία με τον Φίλιππο Νικολάου. Συμπεριλήφθηκε στον δίσκο «Κάτι Συμβαίνει».
Η σταρ αποκάλυψε το παρασκήνιο πίσω από αυτό το κομμάτι, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το τραγούδι αυτό γράφτηκε εδώ, το 1985. Όσο το έλεγα, ο Καρβέλας δεν αντιδρούσε ωραία. Κάναμε ένα μεγάλο καβγά γιατί με πρόσβαλε. Μου είπε ότι ‘δεν μου σηκώνεις την τρίχα, δεν το ερμηνεύεις όπως θα ήθελα. Θα μάθεις να τραγουδάς;’. Και σηκώθηκε και έφυγε, με παράτησε. Έμεινα όλη τη νύχτα και θυμάμαι ότι είχα κοιμηθεί εδώ. Με πήρε ο ύπνος από την κούραση, πια. Τραγούδα, τραγούδα, δεν μου έβγαινε. Και με ξύπνησε η ηλεκτρική σκούπα μιας κοπέλας που ήρθε να καθαρίσει, γύρω στις 11 το πρωί. Μπαίνω μέσα, τσαντισμένη, λέω ‘δεν είναι δυνατόν, θα το πω’. Γελάω γιατί θυμάμαι ότι του άρεσε μετά. Με αγκάλιασε, με φίλησε».