Ο χώρος του μόντελινγκ μοιάζει αστραφτερός και οι καλλονές που περπατούν στις πασαρέλες με τα λαμπερά φώτα θεωρούνται προνομιούχες. Πολλές τις ζηλεύουν και θα ήθελαν να βρίσκονται στη θέση τους. Εντούτοις, πίσω από τα χαμόγελα και τα πανάκριβα σόου η αλήθεια είναι διαφορετική αφού σε πολλές περιπτώσεις τα μοντέλα αναγκάζονται να κάνουν πράγματα που πληγώνουν ως και την αξιοπρέπειά τους…
Τέτοιες εξαιρετικά δυσάρεστες καταστάσεις έχουν βιώσει ακόμη και οι κοπέλες που ανήκουν στον πιο γνωστό οίκο, αυτόν της «Victoria’s Secret».
Όχι ένα, όχι δύο αλλά εκατό μοντέλα δεν άντεξαν τα… βασανιστήρια στα οποία υποβάλλονταν προκειμένου να δουλέψουν στη διάσημη εταιρεία και βγήκαν δημοσίως να την καταγγείλουν εξαπολύοντας βαριές κατηγορίες. Η Κρίστι Τέρλινγκτον, η Άμπερ Βαλέτα, η Ίσκρα Λόρενς και πολλές ακόμη έστειλαν ανοικτή επιστολή κάνοντας λόγο για ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι στα μοντέλα και τους υπαλλήλους. «Διαπόμπευση των σωμάτων, άσεμνες παρατηρήσεις, τιμωρίες με τη μη καταβολή προκαταβολών, μη εξουσιοδοτημένη χρήση των φωτογραφιών των μοντέλων και πιέσεις για γυμνές φωτογραφήσεις χωρίς αμοιβή για τις προσωπικές συλλογές των φωτογράφων», είναι μόνο μερικά από αυτά που υποστήριξαν ότι αντιμετώπισαν.
Νέα ιδιοκτησία
Σε μια προσπάθεια να σωθεί ο οίκος μετά την εξαιρετικά αρνητική δημοσιότητα, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της διάσημης αλυσίδας γυναικείων εσωρούχων «L Brands Inc», συμφώνησε να πουλήσει το 55%, συμπεριλαμβανομένων των brands Pink και Victoria’s Secret Beauty, στη «Sycamore Partners», έναντι 525 εκατ. δολαρίων.
H «L Brands», που είναι και η μητρική της Victoria’s Secret, διατήρησε το 45%. H πώλησή της έγινε μετά το σάλο για τα σκάνδαλα γύρω από το όνομά της, καθώς και από τη σημαντική πτώση που καταγράφηκε στις πωλήσεις της.
Ο Λεξ Γουέξνερ ήταν ο άνθρωπος που βρισκόταν –για πενήντα χρόνια!- στην ηγεσία της «L Brands», με έδρα στο Κολόμπους του Οχάιο και ανάμεσα στις κορυφαίες μάρκες που διέθετε, ήταν οι «Victoria’s Secret» και το «Bath & Body Works». Ο 82χρονος, το όνομα του οποίου μπλέχτηκε με εκείνο του Τζέφρι Επστάιν, που είχε κατηγορηθεί για τράφικινγκ και σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων και αυτοκτόνησε στο κελί του, αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αλλά παρέμεινε ως επίτιμος πρόεδρος.
«Κουκούλωμα σκανδάλων»…
Τα χτυπήματα που έχει δεχθεί η «Victoria’s Secret» είναι πολλά και φυσικά έχουν φθείρει σε μεγάλο βαθμό τη δημόσια εικόνα της και προκάλεσαν πλήγματα στο πρεστίζ της. Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι –σύμφωνα με τις κακές γλώσσες- έχουν επιδοθεί σε επιχείρηση κουκουλώματος σκανδάλων σε μία προσπάθεια να διασώσουν την αξιοπιστία του οίκου.
Άπαντες, πλέον, ελπίζουν πως η αλλαγή ιδιοκτησίας θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η πώληση, τέλος, έχει φέρει προσδοκίες και στα «αγγελάκια», τα οποία αισιοδοξούν πως θα αφήσουν οριστικά πίσω τους όλα τα δυσάρεστα βιώματα και πως το μέλλον θα ήταν σαφώς καλύτερο.
Η ίδρυση της «Victoria’s Secret» και η εξέλιξή της σε κολοσσό
Η «Victoria’s Secret» ιδρύθηκε το 1977 από τον Ρόι Ρέιμοντ. Ο Αμερικανός επιχειρηματίας είχε βρεθεί σε πολυκατάστημα προκειμένου να αγοράσει εσώρουχα για τη σύζυγό του. Ωστόσο, ένιωσε ντροπή προσπαθώντας να επιλέξει.
Αντιλήφθηκε τότε ότι έλειπε από την αγορά ένα κατάστημα εσωρούχων, στο οποίο θα αισθάνονταν άνετα τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες. Έτσι, εκείνη τη χρονιά άνοιξε το πρώτο μαγαζί του στην Καλιφόρνια. Ακολούθησαν κι άλλα. Όμως προέκυψαν προβλήματα μιας και τα έσοδα δεν ήταν πολλά. Τελικά, λίγο πριν χρεοκοπήσει, η εταιρεία εξαγοράστηκε έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων.
Έπειτα από δεύτερη αποτυχημένη απόπειρα να ανοίξει δική του εταιρεία, ο Ρέιμοντ χώρισε με τη γυναίκα του το 1993 κι έβαλε τέλος στη ζωή του, πηδώντας από την κρεμαστή γέφυρα Γκόλντεν Στέιτ, στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο.
Μέσα σε λίγα χρόνια, η νεοσύστατη εταιρεία εσωρούχων εξελίχθηκε σε κολοσσό, ενώ το 1982 έφτασε τα τέσσερα εκατ. δολάρια πωλήσεις σε ετήσια βάση. Το concept της ήταν προσιτά εσώρουχα με πολυτελή αίσθηση.
Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, η «Victoria’s Secret» έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ με 350 καταστήματα και ένα δισεκατομμύριο δολάρια κέρδη σε πωλήσεις.
Τα μοντέλα με τα φτερά
Το 1995 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η ετήσια επίδειξη μόδας των εσωρούχων. Τρία χρόνια αργότερα εμφανίστηκαν μοντέλα που φορούσαν φτερά αγγέλων, μια ιδέα που ανήκε στην Τάιρα Μπανκς. Το 1997, άλλωστε, η «Victoria’s Secret» είχε κυκλοφορήσει τη σειρά εσωρούχων «Angels».
Οι πασαρέλες της γίνονταν όλο και πιο φανταχτερές. Στην επίδειξη του 2000, η Ζιζέλ Μπούντχεν φόρεσε το πιο ακριβό bra που είχε σχεδιαστεί ποτέ, αξίας δεκαπέντε εκατ. δολαρίων!
Την ίδια χρονιά, ανέλαβε Ceo η Σάρεν Τζέστερ Τέρνεϊ. Έμεινε στη θέση της ως το 2016. Στο διάστημα αυτό οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 70% και τα ετήσια κέρδη έφτασαν τα 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, από το 2015 τα έσοδα άρχισαν να υποχωρούν αισθητά λόγω του έντονου συναγωνισμού. Επιπλέον, πολλοί κατηγορούσαν τη «Victoria’s Secret» πως σχεδίαζε εσώρουχα για καλλίγραμμα και αδύνατα κορμιά, αγνοώντας τις πιο παχουλές γυναίκες. Ο Λεξ Γουέξνερ δήλωσε, το 2018, ότι δεν επρόκειτο να βάλει στα σόου plus size μοντέλα, όπως και transgender προκαλώντας πολλά αρνητικά σχόλια.
Κατεγράφησαν έντονες αντιδράσεις και στο εσωτερικό της εταιρείας για τον Γουέξνερ και πολλοί μέτοχοι τον κάλεσαν να κάνει τη «Victoria’s Secret» πιο ανοιχτή στα ήθη και τις αξίες της εποχής.
Τον έπεισαν. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η πρόσληψη δύο γυναικών στον ανδροκρατούμενο τομέα της διαφήμισης της εταιρείας όπως και η συνεργασία με το μοντέλο Μπάρμπαρα Πάβλιν, που δεν είναι αδύνατη αλλά έχει καμπύλες. Τα σχόλια για το νέο «αγγελάκι» ήταν θετικά, όπως ήταν και εκείνα του Αυγούστου μετά την ανακοίνωση της πρόσληψης του transgender μοντέλου, Βαλεντίνα Σαμπάιο από τη Βραζιλία.