Ενσάρκωσε τον Ιωσήφ στην αριστουργηματική σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».
Ο Γιώργος Βογιατζής κέρδισε αυτόν το ρόλο, αφού προηγουμένως είχε κάνει την ταινία «Χρόνια της φωτιάς» στις Κάννες το 1975, η οποία τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα.
Εκεί τον είδε πρώτη φορά ο Ιταλός σκηνοθέτης και του πρότεινε να κάνει ένα δοκιμαστικό.
Αυτό και άλλα περιστατικά από την υπέροχη τετραετία που διήρκεσαν τα γυρίσματα του «Ιησού» με τον Ρόμπερτ Πάουελ αφηγήθηκε στην «Espresso»και την Τεριάννα Παππά ο διεθνούς φήμης ηθοποιός.
Με αφορμή την προβολή, για πολλοστή φορά από τον ΑΝΤ1 , της υπερπαραγωγής που έχει ταυτιστεί με τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα.
«Τα γυρίσματα έγιναν πρώτα στο Μαρόκο και μετά στην Τυνησία.
Την Ιερουσαλήμ την… έστησαν στην Τυνησία και το σκηνικό βρίσκεται ακόμη εκεί.
Είχε στηθεί ολόκληρη πόλη με ένα επιτελείο διάσημων ανθρώπων και πάρα πολλών κομπάρσων, γεγονός που σπάνια συμβαίνει.
Πλέον, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνει ξανά τέτοια παραγωγή» αναφέρει ο ηθοποιός για το θρυλικό σίριαλ και θυμάται την πρώτη φορά που είδε τον Ρόμπερτ Πάουελ.
«Όταν κάναμε τις πρόβες για τα ρούχα στην Τσινετσιτά, ο Τζεφιρέλι μού γνώρισε τον “Χριστό”.
Όταν έφυγε, του είπα “με δουλεύεις;”, γιατί αυτό που είδα ήταν ένα αδύνατο παιδάκι με μεγάλα γυαλιά και κατσαρά μαλλιά.
Όταν ετοιμάστηκε, όμως, έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Ξαφνικά είδα τον Χριστό μπροστά μου.
Του έβαλαν το γενάκι και τότε ρώτησα ξανά τον σκηνοθέτη τι θα έκανε, αφού ο Πάουελ δεν έβλεπε χωρίς γυαλιά.
Η απάντησή του ήταν αποστομωτική: “Μα, γι’ αυτό τον πήρα”! Και ξαφνικά είδα το αποτέλεσμα, όπως όλοι.
Είδα έναν άνθρωπο χωρίς γυαλιά, με ένα βλέμμα απλανές και τα μάτια του να μην ανοιγοκλείνουν σε καμία σκηνή του έργου.
Εξεπλάγην, όπως όλοι μας».
Μιλώντας περισσότερο για τον ηθοποιό, ο οποίος καθήλωσε τους πάντες και θεωρείται ο καλύτερος Ιησούς του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Ο Γιώργος Βογιατζής αποκάλυψε ότι διατηρούν μέχρι σήμερα φιλικές σχέσεις.
«Το 2016 έπαιζε σε ένα θέατρο στο Λονδίνο, αλλά δεν μπόρεσα να πάω να τον δω».
Ο ίδιος έχει ακόμη επαφές και με την Ολίβια Χάσεϊ, η οποία υποδύθηκε την Παναγία στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ». «Με την Ολίβια βρισκόμαστε κατά καιρούς στο Λος Αντζελες.
«Η Σταύρωση»
Μάλιστα, μου είπε η κόρη μου ότι τη συνάντησε τυχαία και τη ρώτησε για μένα.
Ήταν με τη δική της κόρη, η οποία είναι επίσης ηθοποιός και εξίσου όμορφη με τη μαμά της» τόνισε.
Στη συνέχεια της κουβέντας μας, ο Γιώργος Βογιατζής θυμάται την ιδιαίτερη στιγμή της Σταύρωσης στο θρυλικό σίριαλ.
«Περιμέναμε να χαλάσει λίγο ο καιρός και κάποια στιγμή είπα ότι θα κάνει συννεφιά και πράγματι έκανε!
Θυμάμαι, με φωνάζει ο Τζεφιρέλι και μου λέει “να γυρίσουμε τη Σταύρωση;” και του απάντησα “ναι, θα κάνει συννεφιά”.
Τυχαία το είπα, αλλά έπιασε.
Κι εκεί που είχε ήλιο, ξαφνικά συννέφιασε».
Ο Γιώργος, γενικότερα, έδωσε τα εύσημά του στον σπουδαίο σκηνοθέτη: «Ο Τζεφιρέλι τα ήθελε όλα αυθεντικά, από τα ρούχα, μέχρι τα μουλάρια, τα πάντα».
Το βροντερό «όχι» στον Γκίμπσον
Δεν ήταν μόνο ο ρόλος του Γιώργου Βογιατζή στην υπερπαραγωγή «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ», αλλά και η καλή φήμη του στο εξωτερικό που έφερε τον Μελ Γκίμπσον στην… πόρτα του!
Ο χολιγουντιανός σταρ τού πρότεινε έναν ρόλο στην ταινία «Τα Πάθη του Χριστού».
Η οποία, όταν βγήκε στις αίθουσες, προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων σε πολλές χώρες όπου προβλήθηκε.
Αν και ο Βογιατζής πέρασε από καστ, τελικά δεν πήρε μέρος στη συγκεκριμένη παραγωγή.
Τη θεωρεί, μάλιστα, μια πολύ κακή εμπειρία αυτή που έζησε, αφού ο Γκίμπσον τον κούρασε χωρίς ποτέ να τον χρησιμοποιήσει στην ταινία του.
Ο ίδιος θυμάται: «Ζήτησε να μείνω στο ίδιο ξενοδοχείο μαζί του (σ.σ.: Μελ Γκίμπσον), όπου προσπάθησε να μου κάνει πλύση εγκεφάλου.
Επειδή αυτός είχε έναν παπά μαζί του και ήθελε να με πείσει να ενταχθώ στη δική του εκκλησία.
Κάποια στιγμή τσακωθήκαμε, δεν πήγαινε άλλο. Έτσι, με πλήρωσε τα διπλά λεφτά και έφυγα».