Η μήνυση δεν αναφέρεται σε λανθασμένους υπολογισμούς από πλευράς της εταιρίας, αλλά επικεντρώνεται στο γεγονός ότι η εταιρία γνώριζε για τις εικονικές μετρήσεις θεάσεων βίντεο και τις “απέκρυψε”.
Στο προσκήνιο έρχεται ξανά το σκάνδαλο που ξέσπασε το 2015 και αφορούσε τις εικονικές μετρήσεις θεάσεων βίντεο από το Facebook που έδειχναν πως οι διαφημιστές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για προώθηση στο διαδικτυακό μέσο δικτύωσης παρά σε άλλες πλατφόρμες. Ομάδα επιχειρηματιών κατέθεσε μήνυση σε βάρος της εταιρίας για αθέμιτο ανταγωνισμό, στην οποία καταγγέλλουν πώς έπεσαν θύματα παραπληροφόρησης.
Το 2016 το Facebook παραδέχτηκε πως παρουσιάστηκε πρόβλημα στις μετρήσεις, καθώς οι χρήστες που παραβλέπουν τα βίντεο (ή τα παρακολουθούν για λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα) δεν μετρούνται στο σύνολο των χρηστών που εκτίθενται σε αυτά. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η μέση χρονική διάρκεια θέασης βίντεο (“average duration of video viewed”), κάτι που οι μηνυτές ισχυρίζονται πως η εταιρία σκόπιμα απέκρυψε για πάνω από ένα χρόνο. Έτσι οι διαφημιστές λάμβαναν λανθασμένα δεδομένα σχετικά με την απήχηση που είχαν τα προϊόντα τους, κάτι που όπως ισχυρίζονται πρόκειται για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μήνυση δεν αναφέρεται σε λανθασμένους υπολογισμούς από πλευράς της εταιρίας, αλλά επικεντρώνεται στο γεγονός ότι η εταιρία αποσιώπησε για τα όσα συνέβαιναν. Μέχρις ότου εκδικαστεί μάλιστα η υπόθεση, η ομάδα επιχειρηματιών ανακοίνωσε πως θα συνεχίσει να αγοράσει διαφημιστικό χώρο στο Facebook.
«Η μήνυση αυτή βασίζεται σε μια ήδη γνωστή υπόθεση, η οποία έχει ήδη αποτυπωθεί στη συνείδηση του κόσμου. Όπως οι πολίτες αναρωτιούνται αν οι εξελίξεις στο Χρηματιστήριο μπορούν να επηρεάσουν πολιτικά γεγονότα και αντίστροφα, ομοίως και αναρωτιούνται σχετικά (με το πόσο επηρεάζουν οι πολιτικές τις εταιρίας τα νούμερα και αντίστροφα). Είναι θέματα, τα οποία γνωρίζουμε και εξετάζουμε.
«Η μήνυση αυτή είναι άνευ αξίας και έχουμε κινήσει διαδικασίες απόρριψής της. Είναι εσφαλμένο να ισχυρίζεται κανείς ότι η εταιρία προσπάθησε με οποιονδήποτε τρόπο να αποκρύψει το θέμα αυτό από τους πελάτες της. Ενημερώσαμε τους πελάτες μας για το λάθος μόλις το ανακαλύψαμε Ενημερώσαμε επίσης και το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών προκειμένου να δοθούν εξηγήσεις για το τι συνέβη» σχολίασε σχετικά εκπρόσωπος του Facebook