Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
4 Νοεμβρίου 2019 08:36
Μια πολύ ενδιαφέρουσα κινηματογραφική εβδομάδα είναι αυτή που ξεκινά σήμερα, καθώς οι κινηματογραφικές ταινίες που κάνουν πρεμιέρα είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, με ξεχωριστό ενδιαφέρον, συνθέτοντας ένα ετερογενές και πλούσιο κινηματογραφικό μενού για τον θεατή.
Μεταξύ άλλων, στις αίθουσες συναντάμε τη συνέχεια του διάσημου «Εξολοθρευτή», τη νέα πρόταση του Πέδρο Αλμοδοβάρ, αλλά και την προσωπική εξομολόγηση του επί 70 χρόνια πρωταγωνιστή στα πολιτικά πράγματα, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.
«Πόνος και δόξα» («Dolor Y Gloria»)
Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο Μπαντέρας, Πενέλοπε Κρουζ, Λεονάρντο Σμπαράλια, Ασιέρ Ατσεαντία
Ο Σαλβαδόρ Μάγιο, διάσημος σκηνοθέτης που έχει αποσυρθεί από τον κινηματογράφο, διηγείται πώς από τα 30 του και μετά έχει αναπτύξει πολλαπλά είδη πόνου σε όλο του σώμα. Με αφορμή την αποκατάσταση, από την Ταινιοθήκη της Μαδρίτης, μίας από τις πρώτες του ταινίες, το «Taste», ο Σάλβα («σωτήρας» στα ελληνικά) αποφασίζει να φτιάξει και τη διαταραγμένη σχέση του με τον πρωταγωνιστή του, στον οποίο έχει να μιλήσει 30 χρόνια.
Η συνάντησή τους θα επιφέρει τον εθισμό του στην ηρωίνη, που θα αποτελέσει το μοναδικό απολαυστικό αντίδοτο για τους αφόρητους πόνους που έχει στη σπονδυλική του στήλη. Ταυτόχρονα, το παρελθόν επανέρχεται στα όνειρα και στην καθημερινότητά του: Ο Σάλβα θυμάται τα παιδικά του χρόνια στη βαθιά θρησκευόμενη μετεμφυλιακή Ισπανία, όταν με τη μητέρα του και τον πατέρα του βρέθηκαν μετανάστες να ζουν σε ένα σπίτι-σπηλιά στην επαρχία της Βαλένθιας, την πρώτη του ερωτική επιθυμία, τον πρώτο του έρωτα στη Μαδρίτη του ’80 και, πάνω απ’ όλα, τη σχέση του με τη μητέρα του, που παραμένει μια πολυσήμαντη υπαρξιακή αναφορά και μαζί πληγή στο πέρασμα του χρόνου.
Η ταινία βραβεύθηκε με το Βραβείο Ανδρικού Ρόλου στο 72ο Φεστιβάλ Καννών.
«Ορεινές συμφωνίες»
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ευθυμίου
Λίγα χρόνια πριν τον θάνατό του, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ρωτήθηκε ποια από αυτά που κατάφερε να κάνει στα εβδομήντα χρόνια ενεργής παρουσίας του στον δημόσιο βίο, θεωρούσε ο ίδιος, με την απόσταση του χρόνου πλέον, πιο σημαντικά. Οι απαντήσεις του εμπνέουν την ταινία «Ορεινές Συμφωνίες», που παρουσιάζει το Ίδρυμα Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης.
Ένα ντοκιμαντέρ, που επιχειρεί να ρίξει φως σε άγνωστες πτυχές της προσωπικότητας του γνωστού, αλλά ταυτόχρονα και «άγνωστου» Έλληνα πολιτικού, μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτες διηγήσεις της οικογένειας, των συνεργατών, αλλά και των πολιτικών του αντιπάλων. Στην ταινία παρουσιάζεται για πρώτη φορά απόσπασμα της τελευταίας συνέντευξης που έδωσε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, είκοσι μέρες πριν τον θάνατό του.
«Το σενάριο που άναψε φωτιές» («Tel Aviv On Fire»)
Σκηνοθεσία: Σαμέχ Ζοάμπι
Παίζουν: Καίς Νασίφ, Λούμπνα Αζαμπάλ, Γιανίβ Μπιτόν
«Στο Τελ Αβίβ του 1967, πριν από τον πόλεμο των Έξι Ημερών, η Μανάλ, μια πανέμορφη κατάσκοπος, κυκλοφορεί ως Ρέιτσελ – Εβραία μετανάστρια από τη Γαλλία. Αποστολή της; Να αποπλανήσει τον Γεχούντα, ηγετική φιγούρα του ισραηλίτικου στρατού και να αποκαλύψει τα σχέδιά του…»: Το σενάριο της δημοφιλούς, στη Δυτική Όχθη, αλλά και στο Ισραήλ, τηλεοπτικής σαπουνόπερας «Το Τελ Αβίβ φλέγεται» θα δώσει το ερέθισμα και την αφορμή στον Σαλάμ Αμπάς, 30άρη Παλαιστίνιο κάτοικο Ισραήλ, ασκούμενο στο τηλεοπτικό στούντιο της παραγωγής της σειράς, να αποκτήσει ένα απρόσμενο συνεργατικό αλισβερίσι με τον Ισραηλινό αξιωματικό στο σημείο ελέγχου της Ραμάλας απ’ όπου καθημερινά πηγαινοέρχεται. Χάρη στις παρεμβάσεις στο σενάριο του Ισραηλινού στρατιωτικού, που θέλει να εντυπωσιάσει τη γυναίκα του και να αλλάξει το, υπέρ των Παλαιστίνιων, ύφος της σαπουνόπερας, ο Σαλάμ θα αποκτήσει ξαφνικά καριέρα ως σεναριογράφος της σειράς, αν και τα πράγματα δεν θα αργήσουν να μπλεχτούν…
Η ταινία αποτέλεσε την επίσημη πρόταση του Λουξεμβούργου για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, ως συμπαραγωγή του Λουξεμβούργου, του Βελγίου, του Ισραήλ και της Γαλλίας.
«Το κορίτσι και το λιοντάρι» («Mia and the White Lion»)
Σκηνοθεσία: Ζιλ ντε Μεστρ
Παίζουν: Ντανιά Ντε Βιλιέρ, Μελανί Λοράν, Λάνγκλεϊ Κερκγουντ
H ζωή της δεκάχρονης Μία ανατρέπεται, όταν η οικογένεια της αποφασίζει να αφήσει το Λονδίνο για να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη διαχείριση μίας φάρμας στην Αφρική, που προμηθεύει με λιοντάρια και ζώα της σαβάνας ζωολογικά πάρκα και εγκαταστάσεις ερευνών. Ένα λευκό λιονταράκι με το όνομα Τσάρλι, θα δώσει στο κορίτσι που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί, νέο στόχο και ενθουσιασμό, καθώς αναπτύσσει έναν πρωτόγνωρο δεσμό μαζί του.
Στα επόμενα τρία χρόνια, η Μία και ο Τσάρλι θα έρθουν αντιμέτωποι με τον χωρισμό, εξαιτίας της αγωνίας των γονιών, που φοβούνται το ξέσπασμα των ζωωδών ενστίκτων του λιονταριού, όσο και με την αποκάλυψη ενός σκοτεινού οικογενειακού μυστικού…
«Καρό Νίντζα» («Checkered Ninja»)
Σκηνοθεσία: Αντερς Μάθεσεν, Θορμπιόρν Κριστόφερσεν
Με τις φωνές των: Παναγιώτη Αποστολόπουλου, Ρένου Χαραλαμπίδη, Θανάση Κουρλαμπά, Άλκη Ζερβού, Ντίνου Σούτη
Μια κούκλα νίντζα φτάνει ως δώρο γενεθλίων στα χέρια του έφηβου Άλεξ, που έχει να αντιμετωπίσει τόσο τον νέο του πατριό και τις επιβολές του εξ αγχιστείας αδελφού του, όσο και τον εκφοβισμό στο σχολείο του. Η καρό κούκλα, όμως, δεν είναι παρά το πνεύμα ενός νίντζα που διψάει να εκδικηθεί τον φόνο ενός φτωχού παιδιού-εργάτη στο εργοστάσιο παραγωγής παιχνιδιών στην Ταϊλάνδη, ενός μοχθηρού Δανού επιχειρηματία.
Η ταινία αποτελεί μια μαύρη κωμωδία κινουμένων σχεδίων, που θίγει το ζήτημα του bullying και της παιδικής κακοποίησης, αξιοποιώντας το αφηγηματικό στιλ των ιαπωνικών ταινιών.
«Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο» («Terminator: Dark Fate»)
Σκηνοθεσία: Τιμ Μίλερ
Πρωταγωνιστούν: Λίντα Χάμιλτον, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Μακένζι Ντέιβις, Νατάλια Ρέγες
Μια νεαρή Μεξικανή που διάγει φιλήσυχη ζωή με τον αδελφό και τον πατέρα της στην Πόλη του Μεξικού μπαίνει στο στόχαστρο υψηλά προηγμένου και θανάσιμου Εξολοθρευτή με τον κωδικό Rev-9, που έρχεται από το μέλλον για να τη σκοτώσει. Την άτυχη Ντάνι θα προσπαθήσει να σώσει η Γκρέις, υβρίδιο ανθρώπινου σάιμποργκ από το μέλλον της ανθρώπινης αντίστασης, ενάντια στους παντοδύναμους Εξολοθρευτές, με την αναπάντεχη συνέργεια της Σάρα Κόνορ, αλλά και ενός πεπαλαιωμένου T-800…
Σχεδόν σύσσωμη η ομάδα των δύο πρώτων και καλύτερων «Εξολοθρευτών» της κινηματογραφικής ιστορίας («Εξολοθρευτής», «Εξολοθρευτής: Ημέρα κρίσης») επιστρέφει στα κινηματογραφικά πράγματα περίπου 28 χρόνια μετά το φινάλε του δεύτερου φιλμ.