Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
17 Ιουλίου 2020 14:10
Πριν από λίγες μέρες, στη μαρίνα της Ζέας, στον Πειραιά, ένα επιβλητικό Megayacht καταπλέει και δένει στην προβλήτα, μπροστά από το Ναυτικό Μουσείο, φέρνοντας έναν αέρα από το Μονακό.
Το O’ Pari έγινε το θέμα συζήτησης. Και όμως αυτό το κόσμημα της ναυπηγικής είναι το αποτέλεσμα της ελληνικής τεχνογνωσίας. Ναυπηγήθηκε μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια στο Πέραμα. Έλληνες το σχεδίασαν, Έλληνες το ναυπήγησαν, σε Έλληνες ανήκει. Πίσω από το επενδυτικό αυτό εγχείρημα που κρατάει δεκαετίες, ήταν αρχικώς ο καπετάν Πάρης Δράγνης, με την εταιρεία «Golden Yachts» την οποία ίδρυσε το 1996 και στη συνέχεια έγιναν συνοδοιπόροι του, οι γιοi του Γιάννης και Βασίλης.
Η «Golden Yachts» ναυπηγεί πολυτελείς θαλαμηγούς και τις εκμεταλλεύεται. Μέχρι σήμερα ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται στις 14. Όραμα του Πάρη Δράγνη ήταν και συνεχίζει να είναι η ενίσχυση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού προσφέροντας όλες τις ανέσεις που απαιτούν οι ανά τον κόσμο celebrities. Η πρώτη επενδυτική κίνηση που έκανε ήταν να ναυπηγήσει το γιότ «O’ Pari» που είναι «πρόγονος» του σημερινού νεότευκτου.
Το O’ Pari
Το ολοκαίνουργιο Superyacht έχει μήκος 95 μέτρων. Το συνολικό πλάτος του είναι 13,8 μέτρα με πολύ μεγάλο εσωτερικό ύψος –από κατάστρωμα σε κατάστρωμα είναι 2,9 μέτρα και όγκου 2.700 τόνων, προσφέροντας χώρους και άνεση. Έχει σπορ και φωτεινή εμφάνιση, υψηλές ταχύτητες με μέγιστη τους 21 κόμβους και ταυτόχρονα φιλική προς το περιβάλλον κατασκευή, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου στα ελάχιστα δυνατά επίπεδα.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός περιγράφεται από λιτές γραμμές γάστρας που του δίνουν μία ξεχωριστή αεροδυναμική, κυματοειδή εμφάνιση. Ταυτόχρονα το εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί με τρόπου που μεγιστοποιεί την εργονομία, διατηρώντας παράλληλα τα υψηλότερα επίπεδα κομψότητας και πολυτέλειας. Οι υπέροχοι εσωτερικοί του χώροι, τα ψηλά καταστρώματα και η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για να ικανοποιήσουν ακόμη και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη/ιδιοκτήτη.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των φάσεων κατασκευής του M/Y O’ Pari ακολουθήθηκαν πιστά οι σύγχρονες τάσεις και ανάγκες των καλεσμένων τόσο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όσο και στην ξηρά. Ως αποτέλεσμα το M/Y O’ Pari είναι εξοπλισμένο με ανέσεις επί τους σκάφους σε στυλ θερέτρου και τεχνικές καινοτομίες που στοχεύουν στη βέλτιστη παροχή υπηρεσιών και εμπειριών.
Κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Χαλκίτη στο Πέραμα.
Πάρις Δράγνης: Ο άρχοντας των Mega-yachts
Όπως λένε όσοι τον ξέρουν, ο Πάρης Δράγνης έχει το βλέμμα του στον ουρανό, μα τα πόδια στο κατάστρωμα και –σε πείσμα της κρίσης– απογειώνει τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό με τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς της Golden Yaghts που ναυπηγούνται στο Πέραμα, προσφέροντας δουλειά σε Έλληνες.
Η μόνη σχέση της οικογένειάς του με τη θάλασσα ήταν το σπίτι τους στον Βόλο. Ήταν χτισμένο κοντά στην παραλία με θέα το απέραντο γαλάζιο. Με ρίζες από τη Μικρά Ασία και έχοντας μεγαλώσει ακούγοντας ιστορίες του ξεριζωμού και της προσφυγιάς, ο Πάρης Δράγνης έφτασε ύστερα από δυσκολίες να σκαρφαλώσει στην κορυφή της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Είναι ο ιδρυτής της Golden Yachts που προσφέρει luxury θαλάσσιο τουρισμό σε προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ, πάνω απ’ όλα όμως είναι ο εφοπλιστής που όχι μόνο πιστεύει στην Ελλάδα και στον θαλάσσιο τουρισμό της, αλλά από το 2008 επέλεξε να επενδύσει στο Πέραμα, ναυπηγώντας υπερπολυτελή γιοτ και δίνοντας δουλειά σε εκατοντάδες εργαζομένους, δηλαδή ακριβώς όταν ξέσπασε η κρίση στη χώρα. Όπως έχει δηλώσει, «σήμερα που η πατρίδα βρίσκεται σε δεινή θέση, προσπαθούμε να συμβάλουμε διατηρώντας μέρος της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας στην Ελλάδα. Είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο σκέφτονται όλοι οι Ελληνες εφοπλιστές – έχουν στην καρδιά τους τον τόπο όπου γεννήθηκαν».
Η καταστροφή και το restart
Άρχισε την καριέρα του ως καπετάνιος, όπως πολλοί Ελληνες πλοιοκτήτες, σπουδάζοντας με κρατική υποτροφία ως άριστος μαθητής, και έφτασε σε νεαρή ηλικία να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, την Goldenport Shipmanagement (1982). Όμως πολύ νωρίς δέχτηκε ένα γερό χτύπημα. Στα 33 του χρόνια λόγω της διεθνούς κρίσης στη ναυτιλία καταστράφηκε: έχασε και τα 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέθετε. Ξεκίνησε πάλι όμως από την αρχή, συντηρητικά και με βήματα αργά. Ηταν το μεγαλύτερο μάθημα ζωής που πήρε, όπως έχει εκμυστηρευτεί ο ίδιος, και βάσει αυτής της εμπειρίας προτρέπει τους νέους να στραφούν στο υγρό στοιχείο «Δεν έχει σημασία από πού ξεκινάς αλλά ο δρόμος που θα διαλέξεις. Με πειθαρχία και θέληση μπορείς να πετύχεις ό,τι θέλεις. Δεν με έκαμψε ποτέ η ανέχεια, αντίθετα μου έδωσε κίνητρα εξέλιξης», τονίζει.
Πέρα από την ποντοπόρο ναυτιλία το μεγάλο του πάθος είναι ο θαλάσσιος τουρισμός. Είναι μέτοχος σε ναυπηγείο στο Πέραμα που κατασκευάζει mega yachts με ελληνική τεχνογνωσία δίνοντας δουλειά σε Ελληνες τεχνίτες – και μάλιστα εν μέσω κρίσης. Στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ο καπετάν Πάρης Δράγνης βραβεύτηκε ως «Πρόσωπο της Ελληνικής Ναυτιλίας για το 2019» («2019 Capital Link Greek Shipping Leadership Award») στη διάρκεια του 10ου ετήσιου Forum της Capital Link, σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβολής του και των επιτευγμάτων του στη ναυτιλία.
Είναι από τους πρώτους Ελληνες που κατάλαβαν την αξία του «γαλάζιου χρυσού» που περιτριγυρίζει τη χώρα μας και δραστηριοποιήθηκε σε αυτό τον κλάδο επενδύοντας σε υπερπολυτελή yachts. Το 1996 ίδρυσε την εταιρεία Golden Yachts, η οποία ναυπηγεί πολυτελείς θαλαμηγούς και τις εκμεταλλεύεται. Όραμα του Πάρη Δράγνη είναι η ενίσχυση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, προσφέροντας όλες τις ανέσεις που απαιτούν οι ανά τον κόσμο celebrities. Η πρώτη επενδυτική κίνηση που έκανε ήταν να ναυπηγήσει το γιοτ «O’Pari». Δύο χρόνια αργότερα αγόρασε το «O’Rea», το οποίο μετασκεύασε πλήρως. Το νερό είχε μπει στ’ αυλάκι. Στο ναυπηγείο του Περάματος ο Πάρης Δράγνης κατασκεύασε κι άλλα super yachts, όπως το «O’Rama» μήκους 54 μέτρων, και το «O’Pati» (το 2011), το μαύρο γιοτ των 40 μέτρων που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό ΙSS 2012 Design & Leadership Awards και αναδείχτηκε σε «Ωραιότερο Σκάφος στον Κόσμο».
Πριν από δύο χρόνια ολοκλήρωσε τη ναυπήγηση ενός ακόμη mega yacht μήκους 85 μέτρων, του «O’Ptasia». Ο σχεδιασμός των γιοτ φέρει την υπογραφή του διασημότερου designer σκαφών, Τζώρτζη Βαφειάδη: οι καμπίνες θυμίζουν πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείου, ενώ άνεση και πολυτέλεια κυριαρχούν ακόμη και στους κοινόχρηστους χώρους. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει πάθος με τη σχεδίαση των σκαφών, καθώς συμμετέχει και ο ίδιος στο δημιουργικό κομμάτι, αποτυπώνοντας τις εμπνεύσεις του στην αρχή στο χαρτί και μετά στον υπολογιστή. Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων έχει πουλήσει κάποια από τα μήκους 50 μέτρων γιοτ που κατασκεύασε, μιας και στόχος του είναι να επενδύσει τα χρήματα σε νέας τεχνολογίας γιοτ.
Οι διάσημοι που επιλέγουν τα yachts του
Ο Βολιώτης καπετάνιος αποτελεί το πιο τρανό παράδειγμα των δυνατοτήτων που έχουν οι Έλληνες να σχεδιάζουν, να ναυπηγούν και να εκμεταλλεύονται υπερσύγχρονα σκάφη σε πείσμα όλων αυτών που έχουν καταθέσει τα όπλα. Είναι επίσης η απτή απόδειξη ότι, εάν είσαι ποιοτικός και προσφέρεις σωστές υπηρεσίες, τότε θα προσελκύσεις τουρίστες με υψηλά εισοδήματα και θα χτυπήσεις στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Με το πέρασμα του χρόνου ο Πάρης Δράγνης μέσω της Golden Yachts εξελίχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους, πλην αφανείς, πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό. Διάσημοι ηθοποιοί, αθλητές παγκόσμιας κλάσης αλλά και αρχηγοί κρατών από κάθε γωνιά της Γης επιλέγουν τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς που διαθέτει για να περάσουν ξέγνοιαστες διακοπές στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια γίνονται οι ίδιοι οι καλύτεροι διαφημιστές της ελληνικής φυσικής ομορφιάς. Με τα luxury yachts του στόλου της εταιρείας Golden Yachts έχουν κάνει διακοπές διασημότητες όπως η ηθοποιός Ντέμι Μουρ, ο Αμερικανός τραγουδιστής Τζον Μπον Τζόβι, ο διάσημος Γερμανός πιλότος της Formula 1 και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ.Το Πάσχα του 2013 οι αδελφές Καρντάσιαν απόλαυσαν τις διακοπές τους πάνω σε ένα από τα υπερπολυτελή σκάφη του Πάρη Δράγνη και οι εικόνες έκαναν τον γύρο του κόσμου.
Νιάρχος, Ωνάσης και Ανδρέαδης
Όταν αποφοίτησε είχε προτάσεις από τις τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της εποχής: του Ωνάση, του Νιάρχου και του Ανδρεάδη. Αποφάσισε να μπαρκάρει σε μία εταιρεία με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά, τη Hellenic Lines. Στο πρώτο του ταξίδι το πλοίο, που ήταν ένα liner, έπιασε 10 λιμάνια της Μεσογείου και 10 της Αμερικής. Πήρε μάστερ από το Maritime College. Τα πρώτα πλοία που απέκτησε ήταν τύπου «multi-purpose twin deckers», που αποτελούσαν τον πρόγονο των σημερινών containerships. Ηταν ένας από τους πρωτοπόρους Έλληνες πλοιοκτήτες που αποφάσισαν τότε να επενδύσουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ήταν ο πρώτος Ελληνας που κατάφερε να εισαγάγει ναυτιλιακή εταιρεία στην αγγλική χρηματιστηριακή αγορά. Κορυφαία επενδυτικά ονόματα της Βρετανίας έχουν εμπιστευτεί την Goldenport – η εταιρεία έχει βγει πλέον από το χρηματιστήριο και είναι ιδιωτική.
Σήμερα διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 24 πλοία, εκ των οποίων 14 είναι φορτηγά και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο Πάρης Δράγνης έχει δύο γιους, οι οποίοι έχουν αναλάβει πλήρως το τιμόνι του ναυτιλιακού ομίλου. «Είναι σπουδαίο να ετοιμάσεις από νωρίς τη διαδοχή, να δώσεις την ελευθερία στα παιδιά να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να βρουν τον δρόμο τους και την αυτοπεποίθηση να πετύχουν όποιο σκοπό έχουν στη ζωής τους», επισημαίνει και προσθέτει:
«Οι γιοι μου είναι ικανοί και εργάζονται σκληρά. Είμαι πολύ χαρούμενος επειδή συνεχίζουν με επιτυχία την ιστορία της οικογένειας». Ο ίδιος έχει ρίξει όλο του το βάρος στην Golden Yachts.
Ο Πάρης Δράγνης στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο του κολυμπάει -είναι και χειμερινός κολυμβητής-, ασκείται καθημερινά και απολαμβάνει την παρέα των αγαπημένων του φίλων, με τους οποίους συζητούν τα νέα και το μέλλον της ναυτιλίας.
Ο γιος του, Γιάννης, έχει παντρευτεί τη Λάουρα Μακροπούλου, με την οποία έχουν δημιουργήσει μια όμορφη οικογένεια.