Η Ρώπα ανοίγει πόλεμο με Λάλα!
Η Χρύσα Ρώπα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Τετ Α Τετ» με τον Τάσο Τρύφωνος την Κυριακή 17/11. Η γνωστή ηθοποιός, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, μίλησε για την προσωπική της […]
5 Φεβρουαρίου 2019 16:36
Με όχημα την εταιρεία του Επιχειρήσεις Αττικής (Attica Group), δρομολόγησε το 1994 δύο σύγχρονα ταχύπλοα πλοία, τα πρώτα «Superfast» στα δρομολόγια της Aδριατικής, δημιουργώντας νέα δεδομένα στη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή.
Παράλληλα, ήταν γνωστός στην αγορά για τα επιτυχημένα ντιλ του, καθώς παρά το γεγονός ότι δημιούργησε επιχειρήσεις υψηλών προδιαγραφών, δεν δίστασε να τις πουλήσεις στο ζενίθ τους, έναντι ανάλογων τιμημάτων.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Σταύρου Παναγόπουλου από την Καλαμάτα και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Άλλοι βέβαια αναφέρουν ότι απεβίωσε στον εμφύλιο πόλεμο ή από βασανιστήρια των Γερμανών στην Κατοχή.
Η καταγωγή της μητέρας του και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.
Μαθητής ακόμη, στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη. Σημειωτέον, ο Ευγένιος Ευγενίδης τον “τράβηξε” κοντά του, όντας τρόπον τινά, ο μέντοράς του στα εφοπλιστικά.
Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, απ’ όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines.
Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο. Το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών.
Στη Γένοβα ασχολήθηκε, επίσης, με τον σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, εργάσθηκε ακόμη στα γραφεία της Home Lines στη γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου.
Το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά. Σκοπός, ν’ αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιερόπλοιων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία-φαινόμενο Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανακηρύχθηκε επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές: To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης, διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey.
Το 1989, ταράζει τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προχωρά στην πώληση της Royal Cruise Line στη νορβηγική εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Kloster αντί των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Μια που θεωρήθηκε από πολλούς ως την «πώληση του αιώνα». Την ίδια χρονιά ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων, μια αγορά στην οποία δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα.
Το 1990 αποκτά το 20% της Vernicos Yachts, και λίγο αργότερα εξαγοράζει την εταιρεία «Κυλινδρόμυλοι Αττικής», η οποία τότε ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.
Το 1992, μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα, με τον ίδιο να αναλαμβάνει τη θέση του Προέδρου. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του.
Η Superfast Ferries
Το 1993 μετονομάζει τους Κυλινδρόμυλους Αττικής σε Επιχειρήσεις Αττικής και το 1994 επιστρέφει στον Γιώργο Βερνίκο το ποσοστό που κατείχε στην Vernicos Yatchs. Το ίδιο έτος οι Επιχειρήσεις Αττικής είχαν στον έλεγχο τους μόνο τα καταστήματα Άκρον-Ίλιον-Κρυστάλ τα οποία και πούλησε αμέσως.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας στα γερμανικά ναυπηγεία του Bremerhaven δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Πρόκειται για τα Superfast Ι και Superfast II, ανάδοχοι των οποίων ήταν οι οι χρυσές Ολυμπιονίκες της Βαρκελώνης, Βούλα Πατουλίδου και Heike Dreschler.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, η οποία μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Οι Επιχειρήσεις Αττικής, μετονομάσθηκαν σε Όμιλος Αttica και τον Οκτώβριο του 2007 ο Περικλής Παναγόπουλος αιφνιδίασε και πάλι την αγορά προχωρώντας στην πώληση της εταιρείας του στη Marfin Investment Group (MIG) του Ανδρέα Βγενόπουλου.
Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος έπεσε θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Οι διαπραγματεύσεις για το ύψος του ποσού που θα έπρεπε να καταβληθεί ώστε να αφεθεί ελεύθερος ο εφοπλιστής όσο και για τον τρόπο που θα γινόταν η παράδοση των λύτρων ήταν εξαντλητικές.
Η περιπέτεια του είχε αίσιο τέλος, με τη σύζυγο του, Κατερίνα Παναγοπούλου, να παραδίδει στους απαγωγείς 30 εκατ. ευρώ για την απελευθέρωση του.
Ο ίδιος ο εφοπλιστής, στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος – Βίος και Ναυτιλία», είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια τις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του.
«Εκείνο το πρωινό ξεκίνησα με τον οδηγό μου για το γραφείο μου στη Βούλα, όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος», έγραφε χαρακτηριστικά στο βιβλίο του.
Τα βήματα του εφοπλιστή ακολουθούν τα δύο παιδιά του Αλέξανδρος και Ειρήνη, που απέκτησε από τον πρώτο του γάμο με την Eλληνοϊταλίδα Mπρούνα Mπαρίλα.
H Eιρήνη, υπό την καθοδήγηση του πατέρα της, ασχολήθηκε με την ποντοπόρο ναυτιλία και συγκεκριμένα με τη Magna Marine, την εταιρεία που είχε ίδρυσε ο Π. Παναγόπουλος το 1989 και δραστηριοποιείται στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
Ο Aλέξανδρος Παναγόπουλος, σπούδασε την Καλιφόρνια και ασχολήθηκε με το χώρο των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, ωστόσο και αυτός έμαθε τα μυστικά της ακτοπλοΐας από τον πατέρα του.
Παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην οικογένεια, είχε διαφωνήσει με την πώληση της Attica, παρέμεινε στενά συνδεδεμένος με τον πατέρα του, ακολουθώντας, ωστόσο, τη δική του επαγγελματική πορεία.
Εντός του 2018, η ναυτιλιακή Forward Maritime Group, θυγατρική της ελληνικής Arista Group συμφερόντων του Αλέξανδρου Παναγόπουλου, υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έως και είκοσι φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου kamsarmax 84.000 dwt τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο project, καθώς θα είναι τα πρώτα ποντοπόρα πλοία που θα κινούνται με LNG.
Σημαντικό στήριγμα στη ζωή του Περικλή Παναγόπουλου αποτέλεσε επί 28 συναπτά έτη η δεύτερη σύζυγος του, Κατερίνα Παναγοπούλου. Εξωστρεφής, κοινωνική και ιδιαίτερα αγαπητή η κα Παναγοπούλου είναι γνωστή στο ευρύ κοινό από την πλούσια κοινωνική της δράση.
Πρέσβειρα της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, την Ανοχή και το Ευ Αγωνίζεσθαι (Fair Play), πρόεδρος του Πανελληνίου Αθλητικού Σωματείου Γυναικών «Καλλιπάτειρα« και η πρώτη Ελληνίδα που έλαβε το 1ο Βραβείο της Ευρώπης «Γυναίκα και Αθλητισμός 2012» από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή τον Φεβρουάριο του 2012, η κα Παναγοπούλου, βρέθηκε στα φώτα της δημοσιότητας το 2018, όταν ανέλαβε καθήκοντα άμισθης ειδικής συμβούλου στη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού για θέματα που αφορούν τον ελληνισμό της Διασποράς.