“Έσβησε”, έτσι ξαφνικά, ο εφοπλιστής Παναγής Στρίντζης, από τους συνιδρυτές της Strintzis Lines και Blue Star Ferries και οραματιστής στον χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Την είδηση γνωστοποίησε, μέσω Facebook, ο καλός του φίλος και επικοινωνιολόγος Παύλος Παπαδάτος.
Ο εφοπλιστής, που “έφυγε” σε ηλικία 79 ετών, μαζί με τα αδέλφια του και τον Μάκη Στρίντζη ήταν ένας από την οικογένεια Στρίντζη που δημιούργησαν την εταιρεία Strintzis Lines στις αρχές της δεκαετίας του 60. Συνιδρυτής, επίσης, της Blue Star Ferries υπήρξε «ένας πραγματικός άρχοντας της ναυτιλίας και συνιδρυτής της Strintzis Lines. Τίμησε την ελληνική ναυτιλία όσο ελάχιστοι. Γενναιόδωρος με τους εργαζομένους τους, μποέμης με τους φίλους του και καρδιοκατακτητής. Άρχοντας στην εμφάνιση αλλά γεμάτος και από ψυχική καλοσύνη. Ο Παναγής ήταν φίλος μου. Πραγματικός φίλος.. Καλό σου ταξίδι άρχοντα».
Ακριβώς αυτά έγραψε στην ανάρτησή του ο κ. Παπαδάτος.
Η προσφορά του
Πυροδότησε κυριολεκτικά επανάσταση στον χώρο των μεταφορών επιβατών, οχημάτων και προϊόντων στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη των νησιών. Είχε, άλλωστε, όραμα από πιτσιρικάς για ευρύ “άνοιγμα” στον τομέα του.
Η δράση της Strintzis Lines ξεκίνησε στην δεκαετία με την δρομολόγηση του FB «Άγιος Γεράσιμος» στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη και μέσα σε λίγα χρόνια εκτόπισαν στην κυριολεξία την ατμοπλοΐα από τις συγκοινωνίες της Κεφαλονιάς και Ιθάκης.
Μέχρι τότε η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κεφαλονιάς γινόταν με τα ατμόπλοια από τον Πειραιά, που πάντοτε ταξίδευαν νυκτερινές ώρες από Πειραιά προς το νησί. Οι επιβάτες, δε, ταλαιπωρούνταν για περισσότερο από 15 ώρες, ενώ για τις μεταφορές προϊόντων και τον εφοδιασμό των νησιών οι δυσκολίες ήταν ακόμη περισσότερες.
Η πρωτοπορία με τον «Άγιο Γεράσιμο»
Η δρομολόγηση του FB «Άγιος Γεράσιμος» στην διαδρομή Πειραιάς-Πάτρα-Σάμη και Ιθάκη έφερε την αυθημερόν μετάβαση στην Αθήνα ή το αντίστροφο και άλλαξε τον χάρτη της μεταφοράς προϊόντων στα νησιά. Τα
“motor-ships”, όπως λέγονταν, αποσύρθηκαν και αντικαταστάθηκαν από τα φορτηγά και τις νταλίκες.
Επίσης άνοιξε την αγορά αυτοκινήτων στα νησιά, που μέχρι τότε, σχολιάζει χαρακτηριστικά topontiki.gr, δύσκολα μπορούσαν να μεταφερθούν στα νησιά. Επίσης δρομολογήθηκαν και τα επιβατηγά λεωφορεία (ΚΤΕΛ & ΣΠΑΠ) για την μεταφορά επιβατών αυθημερόν στην Αθήνα.
‘Ηταν η εποχή που το εγχείρημα αυτό στέφθηκε με επιτυχία και ήταν φανερό ότι διευκόλυνε τα μέγιστα την ανάπτυξη των νησιών.
Στο λιμάνι του Ληξουρίου το πρώτο πλοίο της Strintzis Lines, “Άγιος Γεράσιμος”, τον Ιούνιο του 1973
Η επισφράγιση της επιτυχίας
Πέντε χρόνια μετά, το 1965, η δρομολόγηση του δεύτερου φέρι του «Κεφαλληνία» θα αποτελούσε την επισφράγιση της επιτυχίας και την αρχή μίας χρυσής εποχής που κράτησε μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 1980, όπου ο στόλος της Strintzis Lines είχε φθάσει τα 12 πλοία, είχε παραγγείλει άλλα τρία και κυριαρχούσαν στις γραμμές Πάτρα -Κεφαλονιά- Ηγουμενιτσα-Κέρκυρα καθώς και στις γραμμές Πάτρα Ιταλία.
Ακολούθησε η αγορά ενός μεγάλου ποσοστού από τον εφοπλιστή Παναγόπουλο, η κρίση του χρηματιστηρίου στα τέλη της δεκαετίας του 1990, καθώς και η κρίση στα τέλη της δεκαετίας του 2000, οπότε ήρθε η πτώση…
ΝΤΟΝ.Α.