Γλύτωσε από θαύμα ο Μιχάλης Μητρούσης
Εντός της ημέρας θα χειρουργηθεί ο Μιχάλης Μητρούσης που τραυματίστηκε χθες Κυριακή, σε τροχαίο στη Συγγρού. Ο ηθοποιός έχει υποστεί κάταγμα έξω σφυρού. Πρόκειται για ένα ήπιο κάταγμα, ωστόσο, όπως […]
19 Μαΐου 2019 12:00
Άξιο απορίας παραμένει επί χιλιετίες. Ή μήπως όχι; Μήπως οι έρευνες που σαφώς έχουν διενεργηθεί ανά τους αιώνες, δίνουν την απάντηση; Ναι, βεβαίως κι εμείς σάς απαντάμε τι είχαν στον νου τους όταν τα δημιουργούσαν.
«Βαρβαρότητα» η επίδειξη των γεννητικών οργάνων
Σύμφωνα λοιπόν με την φιλοσοφία πίσω από την φιλοτέχνηση των αγαλμάτων της αρχαίας περιόδου, η έννοια του ανδρισμού δεν είχε καμία απολύτως σχέση με το μέγεθος των γεννητικών οργάνων του άντρα. Είχε, όμως, να κάνει με την αισθητική, που για τους αρχαίους Έλληνες -είναι ηλίου φαεινότερο- αποτελούσε το Α και το Ω. Αντίθετα, μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις ο υπερτονισμός των ανδρικών προσόντων θεωρούνταν χυδαιότητα. Ίδιον των «βαρβάρων», οι οποίοι φρόντιζαν να τα αναδεικνύουν και να τα επιδεικνύουν με κάθε ευκαιρία.
Σε πολλές περιπτώσεις τραγωδιών και κωμωδιών ο υπερτονισμός του μεγέθους του (τεράστιοι φαλλοί) ήταν απόδειξη ανοησίας, έλλειψης γνώσης και αμάθειας. Είχε να κάνει λοιπόν και με τη… φαιά ουσία.
Ένας ακόμη λόγος, πάντως, που οι αρχαίοι γλύπτες «έριχναν» σε μέγεθος τα γεννητικά όργανα ήταν κι η πρόθεσή τους το μάτι του θεατή να μην πέσει πάνω σε κάτι επουσιώδες, Να δώσει την δέουσα βαρύτητα στα υπόλοιπα στοιχεία της ανδρικής προσωπικότητας, αναφέρει το gazzetta.gr. Όπως η γνώση, η άσκηση του σώματος και του νου.
Σε αυτό ακριβώς το πνεύμα, αρκετά από τα αγάλματα που απεικόνιζαν τον Δία, Πατέρα των Θεών του Ολύμπου, με εξαιρετικά μικρό μόριο, με στόχο να τονιστεί η εξυπνάδα, η δύναμη κι η υπεροχή του έναντι όλων των υπολοίπων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως για τους αρχαίους Έλληνες, βασικό συστατικό του άντρα δεν ήταν το μέγεθος του μορίου τους, αλλά η δυνατότητα απόκτησης δυνατών και άξιων τέκνων. Αυτό, όπως λέει και η «μαμά επιστήμη», δεν συνδέεται με το μέγεθος των γεννητικών οργάνων. Για πολλούς, δε, το μικρό ανδρικό μόριο είχε ταυτιστεί με την έννοια της αριστοκρατικότητας, της μεγαλοπρέπειας και πολιτιστικής και πνευματικής υπεροχής.