Κώστας Χαρδαβέλλας: Ο Ρεπόρτερ έφυγε
Όταν η τηλεόραση είχε ακόμη έντονες δόσεις ρομαντισμού, την δεκαετία του ’80, θυμάμαι ως παιδί να βλέπω έναν κύριο στην οθόνη που αν και ένιωθα πως με κάποιο τρόπο κοιτούσε […]
Συντάκτης: Συντακτική ομάδα
10 Μαΐου 2023 10:39
Το μυθιστόρημα του χολιγουντιανού σταρ Τομ Χανκς είναι ένα εισιτήριο πρόσβασης σε όλες τις περιοχές για να ζήσουν οι αναγνώστες την περίεργη μαγεία της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σύμφωνα με την περίληψη, το βιβλίο βασίζεται σε «μια πολύ φιλόδοξη ιστορία της δημιουργίας μιας κολοσσιαίας ταινίας δράσης με υπερήρωες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων και στο ταπεινό κόμικ που την ενέπνευσε».
Δυστυχώς για τον Χανκς, πολλοί κριτικοί δεν εντυπωσιάστηκαν από το μυθιστόρημα και η κριτική τους δεν ήταν θετική.
Ο Ντέιβιντ Σέξτον σε άρθρο στους «Sunday Times» τονίζει ότι «ο Χανκς εξηγεί τη δημιουργία ταινιών» και επισημαίνει ότι «η γραφή είναι βαρετή σε όλη τη διάρκεια».
Ο Τιμ Άνταμς του «Observer» ανέφερε ότι το βιβλίο «αιχμαλωτίζει τη βουή του Χόλιγουντ αλλά δεν έχει την ικανότητά του της οθόνης να δίνει ζωή στους χαρακτήρες».
Η Αλεξάντρα Τζέικομπς των «New York Times» έγραψε: «Καταγράφοντας ευφάνταστα τη δημιουργία μιας ταινίας τύπου Marvel, το ‘The Making of Another Major Motion Picture Masterpiece’ κάνει κοιλιά λόγω κατακλυσμού λεπτομερειών».
Σε νέα συνέντευξή του στο BBC ο Χανκς απευθύνθηκε στους επικριτές του, λέγοντας ότι η αντίδρασή τους δεν είναι «δίκαιη».
Ωστόσο, δεν εξέφρασε λύπη τονίζοντας ότι το βιβλίο τελικά «θα ζήσει και θα πεθάνει με βάση τη δική του ικανότητα να ψυχαγωγεί και να διαφωτίζει ένα κοινό».
Ο Χανκς είπε επίσης ότι η «εργασία του ως αστέρας του κινηματογράφου» σημαίνει ότι μπορεί να «αντέξει» κάθε κριτική. «Γίνομαι πιο δυνατός όταν πρόκειται να με διαλύσουν πραγματικά» είπε.
Στην κριτική της εφημερίδας «The Independent» για το βιβλίο, η Έμιλι Πένινκ έγραψε: «Υπάρχει γοητεία του Χόλιγουντ, ίντριγκα στο πίσω μέρος, ηρεμία και αρκετά αρκτικόλεξα της βιομηχανίας για να κάνουν τον αναγνώστη να αισθάνεται ότι μπορεί να είναι απλώς ένας πραγματικός γνώστης του κινηματογράφου τώρα».