Αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας λίγη ώρα πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, είχε προσπαθήσει να τηλεφωνήσει σε συναδέλφους του, για να διαπιστώσει εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης.
Ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου φαίνεται να είχε καταλάβει πως κάτι δεν πήγαινε καλά και πως ίσως βρισκόταν σε λάθος διαδρομή και έτσι, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους άλλους μηχανοδηγούς για να δει τι συμβαίνει.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες ότι ο άτυχος μηχανοδηγός επικοινώνησε με συνάδελφό του στη Θεσσαλονίκη που υπολόγιζε πως θα ήταν ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας καθώς και με ακόμη δύο μηχανοδηγούς.
Xωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ.
Όμως η βάρδια είχε αλλάξει.
Συγκεκριμένα, η κλήση φαίνεται να έγινε μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ η Αστυνομία πρόκειται να προχωρήσει σε άρση του τηλεφωνικού απορρήτου ώστε να διαπιστωθεί τι συνέβη.
Να ξεκαθαρίσει τι ήταν αυτό που τον έκανε να τηλεφωνήσει και να καταλάβει πως κάτι δεν πάει καλά λόγω της εντολής που του δόθηκε για να πάει προς τη γραμμή καθόδου.
Όπως όλα δείχνουν, ο σταθμάρχης έκανε μία σειρά από λάθους χειρισμούς αλλά έριχνε το φταίξιμο στα κλειδιά παρά το γεγονός πως κανένας δεν είχε κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα τις προηγούμενες ημέρες.
Αναφορικά με το εάν οι μηχανοδηγοί είδαν ο ένας τον άλλον και φρέναραν, κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν μπορεί να έχει συμβεί γιατί το σημείο είναι τυφλό.
Επιπλέον, υπάρχει ένας μηχανισμός στο τρένο, το ακαριαίο φρένο, το οποίο κόβει αυτόματα ταχύτητα και ρίχνει άμμο για να φρενάρει γρηγορότερα.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να διαπιστωθεί από την καμπύλη που δημιουργείται αλλά τελικά φαίνεται πως οι μηχανοδηγοί δεν πρόλαβαν να πατήσουν το φρένο.
Από εκεί και πέρα, συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις έως και την Παρασκευή 10 Μαρτίου οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με συνέπεια να μην εκτελούνται τόσο τα δρομολόγια των τρένων όσο και του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ-ΜΣΤ) θα έχει σήμερα συνάντηση με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη.