Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία στα Τέμπη προχώρησε η Αστυνομία.
Ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είχε προσαχθεί λίγη ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα, συνελήφθη.
Εκτιμάται πως θα ασκηθούν σε βάρος του ποινικές διώξεις που θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος.
Το αδίκημα επισύρει ποινές που αρχίζουν από κάθειρξη δέκα ετών μέχρι και ισόβια.
Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.
Ο σταθμάρχης της «Hellenic Train» στη Λάρισα, ανακρίθηκε στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, όπου είχε προσαχθεί για παροχή εξηγήσεων, παρουσία εισαγγελέα, στο πλαίσιο της έρευνας για τα αίτια της εθνικής τραγωδίας από τη σύγκρουση των δύο τρένων έξω από τα Τέμπη.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.
Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς.
Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.