Κουρής-Τοπαλίδου:Στα δικαστήρια για το διαζύγιο
Κόντρα στα δημοσιεύματα που ήθελαν να βάζουν στην σχέση τους νέα θεμέλια και να “παγώνουν” το διαζύγιο, εμείς μαθαίνουμε δυστυχώς ακριβώς το αντίθετο για τον ηθοποιό Νίκο Κουρή και την […]
Συντάκτης: Newsroom
7 Ιουνίου 2022 20:40
Ο ένας απέναντι από τον άλλον να προχωρούν σε πολύ προσωπικές στιγμές που αρκετές φορές έβγαζαν μέχρι και νύχια με την Αμπερ να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το κίνημα #MeToo αλλά τελικά το δικαστήριο να αποφασίσει την δικαίωση του Τζόνι Ντεπ. Το σίγουρο είναι πως τα ξένα ταμπλόιντ έκαναν πωλήσεις με τα πρωτοσέλιδα. «Είναι πραγματικά παράξενο. Τη μία μέρα είσαι η Σταχτοπούτα και την επομένη, χωρίς να το καταλάβεις, έχεις γίνει ο Κουασιμόδος. Πιστεύω ότι δεν άξιζα αυτή τη συμπεριφορά». Τα παραπάνω λόγια από την κατάθεση του Τζόνι Ντεπ στη δίκη κατά της Αμπερ Χερντ στο Φέρφαξ της Βιρτζίνια είναι ίσως ό,τι πιο καίριο, νηφάλιο και τελικά ακριβές έχει εκστομίσει ο 58χρονος ηθοποιός εδώ και έξι χρόνια. Από τότε δηλαδή που μαίνεται η δικαστική διαμάχη με την πρώην συμβία και σύζυγό του, με εκείνη που μπορεί κάποτε να ενσάρκωνε στον απόλυτο βαθμό το κορίτσι των ονείρων του, αλλά τελικά μεταλλάχθηκε, όπως ο ίδιος λέει, σε μια μοχθηρή γυναίκα.
Σύμφψνα με το ρεπορτάζ της σελίδας protthema.gr το άρθρο που είχε δημοσιεύσει τον Δεκέμβριο του 2018 η Χερντ στην εφημερίδα «Washington Post» και στο οποίο δήλωνε θύμα ενδοοικογενειακής βίας φωτογράφιζε ή υπονοούσε ως θύτη τον Ντεπ δυσφημώντας τον και οδηγώντας κατ’ επέκταση στον εξοστρακισμό του από τη βιομηχανία του θεάματος. Αλλά ποιος ασχολείται με τέτοιες λεπτομέρειες;
Σίγουρα όχι ο όχλος των κοινωνικών δικτύων που θριαμβολογεί φλύαρα υπέρ της αθωότητας του Ντεπ, αν και ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα περί αθωότητας ή ενοχής του. Τελικά, το διακύβευμα της δίκης δεν ήταν το γεγονός ότι η Χερντ θα καταβάλει 15 εκατ. δολάρια στον πρώην σύζυγό της -και εκείνος με τη σειρά του άλλα 2 εκατ. σε εκείνη- για δυσφήμηση, αλλά ότι ο Ντεπ φάνηκε -κι αυτό ας μην μπερδεύεται με το είναι- πιο ανέφελος κι από τον αττικό ουρανό στις καλές μέρες του.
Αλλά αυτός ήταν μάλλον και ο στόχος του εξαρχής: να κουρσέψει ως άλλος Τζακ Σπάροου την captatio benevolentiae, δηλαδή να σαγηνεύσει και τελικά να πείσει την κοινή γνώμη, ότι δεν είναι το τέρας που η Χερντ περιγράφει από το 2016, όταν προσέφυγε, κατά τον ισχυρισμό της, χτυπημένη σε αστυνομικό τμήμα, υπέβαλε και κέρδισε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του. Οχι ότι δεν έβαλε και εκείνη το χέρι της υποδυόμενη το τέλειο θύμα σε ακραίο βαθμό και βέβαια καπηλευόμενη το #MeToo και προβάλλοντας τον εαυτό της ως το απόλυτο σύμβολο του κινήματος. Πέρυσι τέτοιες μέρες οι ρόλοι ήταν εντελώς ανεστραμμένοι για το πρώην ζευγάρι.
H Aμπερ Χερντ έδωσε πραγματική παράσταση στο δικαστήριο, όμως δεν κατάφερε να πείσει τους ενόρκους ότι είχε υποφέρει στα χέρια του Ντεπ
Περιπτώσεις βιαιοπραγίας
Η αγωγή που είχε υποβάλει ο Ντεπ κατά της εφημερίδας «Sun», η οποία σε άρθρο της τον είχε χαρακτηρίσει «κακοποιητή γυναικών» (wifebeater) απορρίφθηκε, αφού το δικαστήριο εξέτασε 14 περιπτώσεις βιαιοπραγίας κατά της Χερντ, τις έκρινε βάσιμες και αποφάσισε πως το βρετανικό ταμπλόιντ δεν δυσφημούσε τον Ντεπ αλλά περιέγραφε τη συμπεριφορά του. Βεβαίως, εκείνο που έμεινε από την ακροαματική διαδικασία του Λονδίνου στην οποία τον ηθοποιό εκπροσώπησε ο σταρ δικηγόρος Ντέιβιντ Σέρμπορν, πάλαι ποτέ νομικός σύμβουλος της λαίδης Νταϊάνας, δεν ήταν η ετυμηγορία, αλλά οι σκανδαλοθηρικές πληροφορίες από την τοξική συμβίωση των δύο πρώην συζύγων.
Το να συνάγει κανείς ότι κατασπάρασσαν τις σάρκες τους ήταν λίγο. Στην πραγματικότητα, ο ηθοποιός δεν είχε κανέναν λόγο να απευθυνθεί ξανά σε δικαστήριο, δηλαδή να αναμοχλεύσει μια υπόθεση γεμάτη χαμέρπεια, βία και ναρκωτικά, για να επιλύσει τις διαφορές του με τη Χερντ. Εμπειροι Αμερικανοί νομικοί υποστηρίζουν ότι είναι σύνηθες τέτοιες υποθέσεις να μην οδηγούνται ποτέ στο ακροατήριο, ακριβώς για να μη διαρρέουν ντροπιαστικές πληροφορίες για την ιδιωτική ζωή των διασήμων, αλλά να επιλύονται μέσω εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Ωστόσο, ο Ντεπ είχε έναν καλό λόγο για να αναζητήσει μια σκηνή για να ξεδιπλώσει το υποκριτικό ταλέντο του, ειδικά αφού τα media και το Χόλιγουντ του είχαν γυρίσει την πλάτη. Άλλωστε ο πνιγμένος είθισται να πιάνεται απ’ τα μαλλιά του. Ο Ντεπ και η συνήγορός του προσήλθαν στη δίκη της Βιρτζίνια αποφασισμένοι να δώσουν ένα άριστα σκηνοθετημένο σόου. Και το πέτυχαν μέχρι κεραίας. Στην πραγματικότητα, είχαν βάλει γκολ από τα αποδυτήρια και μόνο λόγω του φύλου της συνηγόρου. Οι θεατές της δίκης, οι οποίοι μόνο στο κανάλι που τη μετέδιδε στο YouTube, ήταν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες, δεν είδαν ποτέ έναν άνδρα να επιτίθεται κατά της Χερντ στη δικαστική αίθουσα, αλλά μια γυναίκα να λογαριάζεται με μια άλλη γυναίκα. Εχει κι αυτό τη σημειολογία του.
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι η 37χρονη δικηγόρος Καμίλ Βάσκεζ απολαμβάνει πια δάφνες διασημότητας είναι ενδεικτικό της απήχησης που είχε η δικαστική παράσταση που ενορχήστρωσε με τον Ντεπ. Μάλιστα, αποσπάσματα από τις αγορεύσεις της νομικού έγιναν viral στο TikTok, με το πιο δημοφιλές να φτάνει ακόμα και τα 27 εκατομμύρια προβολές. Ο καθείς και τα όπλα του. Και ο Ντεπ, εκτός από μια καμπάνια υποστήριξης στο TikTok, είχε και το ταλέντο για να πείσει ότι δεν είναι το τέρας που περιέγραφε η πρώην του, αλλά ένας άνδρας με αδυναμία στις καταχρήσεις, τρωτά σημεία και βίαια ξεσπάσματα, τα οποία όμως έρχονταν ως απόρροια των προκλήσεων που δεχόταν από εκείνη, άρα -κατά τη συλλογιστική του- ήταν εν μέρει δικαιολογημένα.
Συγκεκριμένα, ο ηθοποιός δήλωσε ο ίδιος θύμα της πρώην συζύγου του -κάτι που δεν αποκλείεται, όπως δεν αποκλείεται και το γεγονός ο ίδιος να λειτούργησε ταυτόχρονα και ως θύτης- και υποστήριξε ότι χρησιμοποίησε βία μόνο τις φορές που βρισκόταν σε άμυνα, όταν η Χερντ τού πετούσε το τηλεκοντρόλ στο κεφάλι, τον έσπρωχνε ή τον έβριζε.
Όπως, για παράδειγμα, στη διάρκεια της παραμονής τους στην Αυστραλία το 2015, όπου βρίσκονταν για τα γυρίσματα των «Πειρατών της Καραϊβικής». Η Χερντ φέρεται να εκσφενδόνισε εναντίον του δύο μπουκάλια βότκα. Το ένα μάλιστα, σύμφωνα με τον Ντεπ, τον βρήκε στο μεσαίο δάχτυλο του χεριού του και τον τραυμάτισε τόσο βαθιά, ώστε αιμορραγούσε σαν τον Βεζούβιο, όπως αφηγήθηκε στην ακροαματική διαδικασία. Παρουσίασε μάλιστα και σχετικό φωτογραφικό πειστήριο. Ο Ντεπ, αφηνιασμένος, χρησιμοποιώντας το ματωμένο δάχτυλό του ξεκίνησε να γράφει στους τοίχους του σπιτιού όπου διέμεναν, τα ψέματα που κατά καιρούς τού έλεγε η Χερντ.
Όσο για το τι ήταν εκείνο που άναψε τη θρυαλλίδα του ομηρικού εκείνου καβγά τους; Η απόφαση του ηθοποιού να συμβουλευτεί δικηγόρο για τη λύση του γάμου τους και το μοίρασμα της περιουσίας τους. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο ίδιος. Γιατί η Χερντ κατέθεσε ότι όλα ξεκίνησαν εξαιτίας του εθισμού του Ντεπ στις ναρκωτικές ουσίες.
Την ίδια χρονιά στην Αυστραλία σημειώθηκε κι ένα δεύτερο περιστατικό βίαιης επίθεσης του Ντεπ προς τη Χερντ, σύμφωνα με την τελευταία. Εκείνη υποστήριξε ότι ο τότε σύζυγός της υπό την επήρεια ουσιών διείσδυσε μέσα της παρά τη θέλησή της, χρησιμοποιώντας όχι το μόριό του, αλλά ένα μπουκάλι μπέρμπον. Η συνήγορος της πλευράς Ντεπ προσπάθησε και προφανώς πέτυχε να αποδομήσει τις αιτιάσεις της ηθοποιού, επισημαίνοντας πως η ίδια ποτέ δεν κατέφυγε σε ιατροδικαστή για πραγματογνωμοσύνη και παρουσιάζοντας μια φωτογραφία του άθραυστου μπουκαλιού, κάτι που κατέρριπτε το αφήγημα της Χερντ πως έτρεμε μήπως αυτό είχε θρυμματιστεί μέσα στη γενετήσια περιοχή της, και φέρνοντας στο φως χειρόγραφες επιστολές της προς τον Ντεπ, οι οποίες γράφτηκαν μετά τα καταγγελλόμενα περιστατικά και στις οποίες του εξομολογούνταν πόσο παράφορα ερωτευμένη ήταν μαζί του και του ζητούσε συγγνώμη για τις βιαιοπραγίες της.
Η Βάσκεζ είχε κομβικό ρόλο στην αποδυνάμωση των επιχειρημάτων της Χερντ. Κι αυτό είναι κάτι που παραδέχτηκε κι ένας από τους επτά ενόρκους -τουλάχιστον όπως ο ίδιος παρουσιάστηκε διατηρώντας ωστόσο την ανωνυμία του- σε βίντεο που δημοσίευσε στο TikTok.
Ωστόσο φαίνεται ότι πολλές φορές το κοινό διχάστηκε με τα όσα ακούγονταν και γράφονταν για το λαμπερό ζευγάρι όπου ο θύτης έγινε θύμα και το αντίστροφο. Κανείς δεν φαίνεται να σκέφτεται αν θα μπορούσαν να υπηρετήσουν αμφότεροι και τους δύο ρόλους. Αλλά όλα αυτά που ακούστηκαν σίγουρα δεν ήταν το καλύτερο για το ζευγάρι καθώς έβγαλαν τα προσωπικά τους στην φορά. Βέβαια αυτό στοίχισε στην Αμπερ Χερτ την συμμετοχή της στην νέα ταινία του Aquaman μετά από απαίτηση του κοινού. Από την άλλη ο Τζόνι Ντεπ είναι διπλά κερδισμένος καθώς όχι μόνο δικαιώθηκε και αποκατέστησε την φήμη του αλλά και η Disney σύμφωνα με πληροφορίες θα ξαναφέρει τον Τζακ Σπάροου στις οθόνες μας με μια νέα ταινία. Αυτό σημαίνει ότι ανέβηκαν και πάλι οι μετοχές του στο χρηματιστήριο του θεάματος.
Παρότι τα ονόματα των ενόρκων θα παραμείνουν, σύμφωνα με δικαστική απόφαση, σφραγισμένα για έναν χρόνο, ο άνδρας θεώρησε ηθικό χρέος του να μοιραστεί τις εντυπώσεις του από το ακροατήριο στο κοινωνικό δίκτυο. Σημείο-κλειδί ώστε να κλίνει προς την πλευρά του Ντεπ ήταν όταν η συνήγορος του ηθοποιού αποκάλυψε μέσω ερωτήσεων που υπέβαλε στη Χερντ ότι εκείνη δεν είχε δωρίσει, όπως είχε δημόσια προαναγγείλει, το ήμισυ της διατροφής που πήρε μετά το διαζύγιο, δηλαδή 7 εκατ. δολάρια, στην Αμερικανική Ενωση για τις Πολιτικές Ελευθερίες (ACLU).
Ο ένορκος λέει πως αυτή ήταν η στιγμή που η 36χρονη ηθοποιός ξεμπροστιάστηκε ως αναξιόπιστη και χειριστική. Οχι ότι ο Ντεπ ήταν άγιος. Απλώς, όπως εξήγησε ο ένορκος, έμοιαζε λιγότερο ένοχος από τη Χερντ.
Ούτε τα δάκρυα, ούτε τα συναισθηματικά ξεσπάσματά της, ούτε η μαρτυρία της make up artist που μίλησε για μελανιές στο πρόσωπο της Χερντ λίγο πριν από την απόφαση του διαζυγίου το 2016, ούτε η κατάθεση της μικρότερης αδελφής της Γουίτνεϊ Ενρίκεζ ότι υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σε καβγά στη διάρκεια του οποίου ο Ντεπ έσερνε τη Χερντ στο πάτωμα τραβώντας την από τα μαλλιά, έπεισαν το δικαστήριο.
Ακόμα και η παγίδα που πήγε να στήσει η ηθοποιός στον πρώην της αναφέροντας στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της, είχε υπάρξει κακοποιητικός και στη σχέση του με την Κέιτ Μος, με την οποία υπήρξαν ζευγάρι από το 1994 και για τέσσερα χρόνια, γύρισε μπούμερανγκ. Παρότι η Μος συνδέεται με φιλική σχέση με τον Ντεπ, της επιτράπηκε να καταθέσει στο δικαστήριο, εφόσον η Χερντ χρησιμοποίησε μια υπόθεση που αφορούσε εκείνη. Το 48χρονο σούπερ μόντελ κατέθεσε μέσω βιντεοκλήσης, καταρρίπτοντας σε κάτι λιγότερο από πέντε λεπτά τους ισχυρισμούς της Χερντ. Η αξιοπιστία της γυναίκας που παρουσιαζόταν ως το τέλειο θύμα -και μπορεί να ήταν στην πραγματικότητα- κλυδωνίστηκε για μία ακόμα φορά.
Για τη Χερντ υπήρξε ακόμα και ψυχιατρική εκτίμηση στη δικαστική αίθουσα. Η ψυχολόγος που κατέθεσε υπέρ της πλευράς Ντεπ κατέληξε ότι η ηθοποιός πάσχει από διαταραχή οριακής και δραματικής προσωπικότητας. Από την άλλη, ο ψυχολόγος που κλήθηκε από την πλευρά της Χερντ υποστήριξε ότι η κατηγορούμενη βρισκόταν ακόμα σε κατάσταση μετατραυματικού στρες.
Γεγονός που θα μπορούσε να ισχύει εφόσον η ίδια ήταν για χρόνια μάρτυρας του σκοτεινού τέρατος στο οποίο μετατρεπόταν ο Τζόνι Ντεπ κάθε φορά που κατανάλωνε ναρκωτικές ουσίες και αλκοόλ. Ο ίδιος βέβαια ισχυρίστηκε ότι από το 2014 είχε απεξαρτηθεί πλήρως από τα οπιοειδή, κάτι που η Χερντ αμφισβήτησε.
Για την 36χρονη ηθοποιό οι εθισμοί του πρώην συζύγου της ήταν ένα ζήτημα που επανερχόταν στη σχέση τους από το 2011, όταν γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του «The Rum Diaries», με περιόδους έξαρσης και ύφεσης. Μάλιστα, οι ουσίες είχαν καθοριστική επίδραση ακόμα και στη ζωή του ενός από τα δύο σκυλιά τους ράτσας Γιορκσάιρ Τεριέ.
Η Χερντ κατέθεσε ότι το κουτάβι είχε καταναλώσει κατά λάθος μεγάλη ποσότητα χασίς η οποία προοριζόταν για τον Ντεπ, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει χρόνιο πρόβλημα με το πεπτικό του σύστημα. Αυτό δικαιολογεί, σύμφωνα με την ίδια, το γεγονός ότι στο κρεβάτι τους, στην πλευρά που πλάγιαζε ο Ντεπ, βρέθηκαν περιττώματα. Η αιτία ήταν η ακράτεια του σκυλιού και όχι η εκδίκηση που αναζητούσε εκείνη.
Ο Ντεπ ωστόσο ανταπάντησε πως γνωρίζει πώς είναι τα σκυλίσια κόπρανα, αφού έβγαζε πολλάκις τα δύο σκυλιά βόλτα, και αυτά που είδε στο κρεβάτι του προέρχονταν ξεκάθαρα από άνθρωπο! Δηλαδή η Χερντ, λίγες ώρες προτού φύγει για το Φεστιβάλ Coachella την άνοιξη του 2015, είχε ζητήσει από κάποιον φίλο της να αφοδεύσει στο κρεβάτι τους. Φωτογράφισε το δυσώδες στιγμιότυπο και το έστειλε στον Ντεπ. Ο ίδιος είπε ότι το θέαμα ήταν τόσο γκροτέσκο ώστε δεν μπορούσε παρά να ξεσπάσει σε γέλια. Η Χερντ από την πλευρά της λέει πως ποτέ δεν θα επιχειρούσε κάτι τέτοιο. Δεν της μοιάζει καν αστείο, κατέληξε.
Η Χερντ μέσω της δικηγόρου της ανακοίνωσε ότι πρόκειται να ασκήσει έφεση στην απόφαση, ενώ είναι πασιφανές ότι θα δυσκολευτεί να βρει τα 15 εκατ. δολάρια που πρέπει να πληρώσει ως αποζημίωση στον Ντεπ. Βέβαια, αυτά δεν λένε και πολλά για την κυρίαρχη άποψη όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσω των κοινωνικών δικτύων. Η 36χρονη ηθοποιός έχει ήδη καταδικαστεί ως φαντασιόπληκτη, μυθομανής, γυναίκα-αράχνη που εκμεταλλεύτηκε και απομύζησε τον σούπερ σταρ σύζυγό της, ο οποίος, εντάξει, είχε τις αδυναμίες του.
Ωστόσο φαίνεται ότι πολλές φορές το κοινό διχάστηκε με τα όσα ακούγονταν και γράφονταν για το λαμπερό ζευγάρι όπου ο θύτης έγινε θύμα και το αντίστροφο. Κανείς δεν φαίνεται να σκέφτεται αν θα μπορούσαν να υπηρετήσουν αμφότεροι και τους δύο ρόλους. Αλλά όλα αυτά που ακούστηκαν σίγουρα δεν ήταν το καλύτερο για το ζευγάρι καθώς έβγαλαν τα προσωπικά τους στην φορά. Βέβαια αυτό στοίχισε στην Αμπερ Χερτ την συμμετοχή της στην νέα ταινία του Aquaman μετά από απαίτηση του κοινού. Από την άλλη ο Τζόνι Ντεπ είναι διπλά κερδισμένος καθώς όχι μόνο δικαιώθηκε και αποκατέστησε την φήμη του αλλά και η Disney σύμφωνα με πληροφορίες θα ξαναφέρει τον Τζακ Σπάροου στις οθόνες μας με μια νέα ταινία. Αυτό σημαίνει ότι ανέβηκαν και πάλι οι μετοχές του στο χρηματιστήριο του θεάματος.