Μόλις έκλεισε τα 28 του χρόνια, ωριμάζει γλυκά δηλαδή και συνεχίζει να μας εξιτάρει. Με χαρακτηριστική ευκολία. Άλλοι το λένε «προκλητικό». Kάποιοι ακραίο. Oρισμένοι και χυδαίο (όχι, δεν είναι). Ό,τι κι αν ισχύει -κι ενίοτε ισχύουν τα δύο πρώτα- το Visionaire είναι περιοδικό-θρύλος στην παγκόσμια ιστορία του Τύπου. Και είναι περήφανος όλος ο πλανήτης που κυκλοφορεί περιοδικό τέτοιου επιπέδου και με τόσο υπέροχο site – να το πούμε κι αυτό.
Τεύχος του έχει φτάσει να πωλείται ακόμα και για 5.000 δολάρια! Ο Έλληνας επικεφαλής πίσω απ’ το πρωτοποριακό εκδοτικό project James Kaliardos, μάλιστα, λέει ότι η όλη ιστορία ξεκίνησε από ένα μικρό διαμέρισμα όπου οι τρεις «εγκέφαλοι»/storytellers του, όπως αυτοαποκαλούνται, αποφάσισαν να το δημιουργήσουν και να το τυπώσουν. Ποιοι είναι οι άλλοι δύο αφηγητές, λοιπόν (μεταφράζοντας το storytellers); Οι Cecilia Dean και Stephen Gan.
Το εγχείρημα
Παρ’ ότι πολύ νέος, ο James είχε δουλέψει ως μακιγιέρ και είχε ξεχωρίσει συνεργαζόμενος με πολλούς εκδοτικούς οίκους. «Δουλεύοντας σαν makeup artist, συνεργάστηκα με όλους τους διάσημους φωτογράφους. Αυτό που συμπέρανα είναι πως τελικά δεν μπορούν να κάνουν ό,τι ακριβώς θέλουν. Κι ας είναι αυτοί που θεωρητικά έχουν κάθε δικαίωμα. Λατρεύουν να δουλεύουν μαζί μας, γιατί εμείς αυτό ακριβώς που οι άλλοι δεν μπορούν να τους δώσουν -την ελευθερία τους-, τους το χαρίζουμε απλόχερα.»
Έτσι, λοιπόν, προσπαθούν περισσότερο και το αποτέλεσμα είναι πολύ όμορφο. Η δημιουργικότητα είναι απόρροια της απόλυτης ελευθερίας του καλλιτέχνη. Κι εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το κέφι μας κάθε φορά που δουλεύουμε για το Visionaire».
Η επιχείρηση εδρεύει στο Μανχάταν και δεν έχει «πίσω» της κάποιον άλλο famous χρηματοδότη. Όσο για τις φωτογραφήσεις και τα φιλμάκια που παρουσιάζει, είναι απλώς εκπληκτικά!
Οι διασημότεροι καλλιτέχνες, παντός τύπου, του πλανήτη, το θεωρούν τιμή τους να έχουν στο παλμαρέ τους έστω και μια συνεργασία με το Visionaire. Και δεν είναι τυχαίο, αφού το αποτέλεσμα κάθε φορά είναι μοναδικό.
O James Κaliardos
Όσον αφορά τον ίδιο τον James, έχει επιμεληθεί το make up των διασημότερων ανθρώπων του πλανήτη και, μεταξύ άλλων, έχει παίξει στο θεατρικό “The Vortex” μαζί με την Karthryn Gracey αλλά και τον ομοφυλόφιλο στο «πανί». Δεν έχει μετανιώσει ποτέ γι’ αυτό: «Κάνω το κέφι μου, αυτό που αγαπώ», είναι το motto του. Δεν βγαίνει συχνά, δεν είναι party animal και απ’ τις λίγες φορές που φωτογραφήθηκε ήταν για τα 10α γενέθλια του Visionaire. Πιστεύει απόλυτα στην φυσική ομορφιά, γι’ αυτό και icons της μόδας, όπως η Iman λατρεύουν να δουλεύουν μαζί του. Άλλωστε, ο David Bowie το έχει σχολιάσει διθυραμβικά.
«Θέλω τα μοντέλα να είναι ο εαυτός τους. Προσπαθώ να βγάζω μέσα απ’ το μακιγιάζ μου την προσωπικότητά τους, την δική τους ακτινοβολία. Μου αρέσει το δέρμα να είναι φρέσκο και δροσερό. Δεν χρησιμοποιώ συχνά ρουζ. Μ’ αρέσει το δέρμα να είναι διάφανο, κρυστάλλινο. Αυτή είναι η μαγεία κάθε γυναίκας. Η φύση της και η μοναδικότητά της». Ο James όμως είναι και φιλάνθρωπος, και μια απ’ τις μεγάλες του διακρίσεις ήταν τα εύσημα που του αποδόθηκαν όταν οι υπεύθυνοι της DIFFA (Design Industries Foundation Fighting Aids) αποφάσισαν να τον χρίσουν επίτιμο μέλος της επιτροπής στη διάρκεια σόου μόδας – την Viva Glam Casino – που διοργάνωσε ο οργανισμός με σπόνσορα την ΜΑC για τους πάσχοντες απ’ τη μάστιγα του 20ού αιώνα.
H διαφορά με τα άλλα έντυπα
Οσον αφορά το Visionaire? «Η διαφορά του με τ’ άλλα περιοδικά, όπως λέει ο James είναι «ότι κάθε φορά είναι διαφορετικό. Δεν ξέρεις τι να περιμένεις. Αυτό ακριβώς το κάνει μοναδικό». Πάντως, επειδή ο James Θέλει να το αγοράζουν και οι «κοινοί θνητοί» -όχι μόνον οι συλλέκτες έργων τέχνης και οι μανιακοί των ΜΜΕ-, έχει εκδώσει το «φτηνό» (θεωρητικά μόνο) αδελφάκι του Visionaire, το “V”. Όπως αντιληφθήκατε, κάθε τεύχος αξίζει περίοπτη θέση στη βιβλιοθήκη μας.
TIP
Mεταξύ πολλών ακόμα, και ο αξέχαστος «Κάιζερ της μόδας» Karl Lagerfeld έχει σχολιάσει θεϊκά το έντυπο.
More infos: visionaireworld.com
Nτονατέλλα Αδάμου