Η Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταθέσει αγωγή κατά του γαλλικού οίκου «Ζαν Πολ Γκοτιέ», τον οποίο κατηγορεί για «χρησιμοποίηση χωρίς άδεια της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι», του γνωστού πίνακα της Ιταλικής Αναγέννησης.
«Ο οίκος χρησιμοποίησε την εικόνα του γνωστού αριστουργήματος που φυλάσσεται στο μουσείο (…) για τη δημιουργία μεγάλου αριθμού ρούχων, των οποίων τις φωτογραφίες δημοσίευσε την ιστοσελίδα του και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», ανέφερε σε ανακοίνωση η Πινακοθήκη της Φλωρεντίας.
Ο Γκοτιέ «το έκανε χωρίς να ζητήσει άδεια (…) και να καταβάλει τα προβλεπόμενα τέλη όπως προβλέπει απερίφραστα ο νόμος», τονίζεται σε άλλο σημείο.
Μάλιστα, η Πινακοθήκη διευκρινίζει ότι ήρθε σε επικοινωνία με τον οίκο ζητώντας του να αποσύρει από την αγορά τα ρούχα ή να έρθει σε επαφή με το μουσείο για να επιτευχθεί εμπορική συμφωνία.
«Η επιστολή που απευθύνθηκε τον Απρίλιο στον Ζαν Πολ Γκοτιέ αγνοήθηκε», αναφέρεται στην ανακοίνωση, γεγονός που ξεκίνησε «δικαστικές ενέργειες που προβλέπουν, εκτός της απόσυρσης των παράνομων ρούχων, την καταβολή αποζημίωσης».
Η Πινακοθήκη Ουφίτσι, η οποία υποδέχεται το κοινό από το 1765, εκθέτει σε επιφάνεια 8.000 τετρ. μέτρων, αριστουργήματα της ιταλικής ζωγραφικής, ανάμεσά τους τα έργα των μεγάλων της Αναγέννησης, των Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Μιχαήλ Αγγελου, Ραφαήλ, Καραβάτζιο, του Τιτσιάνο και του Μποτιτσέλι.
Ο Σάντρο Μποτιτσέλι (1445-1510) είναι ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους της ιταλικής Αναγέννησης. Στην Πινακοθήκη Ουφίτσι φυλάσσονται δύο από τα πιο διάσημα έργα του: η Γέννηση της Αφροδίτης και Η Άνοιξη.
Η Γκαλερί Ουφίτσι έγινε για πρώτη φορά ο χώρος πολιτισμού στην Ιταλία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα μετά από χρόνια καινοτομιών υπό τον γεννημένο στη Γερμανία διευθυντή Άικε Σμιτ κατά τη διάρκεια των οποίων επεκτάθηκε ακόμη και στη σύγχρονη τέχνη.
Το πολιτιστικό ίδρυμα που φημίζεται για τα αναγεννησιακά αριστουργήματα, ξεπέρασε το Κολοσσαίο της Ρώμης, τα ερείπια της Πομπηίας, τα Μουσεία του Βατικανού και άλλες γνωστές τοποθεσίες όσον αφορά τον αριθμό των επισκεπτών. Συγκεκριμένα προσέλκυσε 1,7 εκατομμύρια επισκέπτες πέρυσι, σύμφωνα με το «Il Giornale dell’Arte».
Το Κολοσσαίο ήταν δεύτερο με περίπου 90.000 λιγότερους επισκέπτες.